حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل یک مامور مخفی غیر رسمی در انجمن افشاگران آیفون داشته است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

به گزارش وب‌سایت vice، بیش از یک سال است که یکی از اعضای افشاگر و جیلبریک کننده آیفون در واقع به‌عنوان یک “عامل دوگانه” و مامور مخفی برای اپل کار می‌کرده که به‌طور مخفیانه نیز اطلاعاتی در مورد سایر افشاگران را در اختیار این شرکت قرار داده است.

مامور مخفی اپل

این گزارش ادعا می‌کند که Andrey Shumeyko، که در فضای آنلاین با عنوان “YRH04E” نیز شناخته می‌شود، اطلاعات داخلی اپل و دستگاه‌های سرقت شده را برای فروش در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و دیسکورد تبلیغ کرده است. با این حال، بدون اطلاع سایر اعضای انجمن، این گزارش می‌افزاید که وی به‌طور مخفیانه اطلاعاتی را در اختیار تیم امنیت جهانی اپل قرار داده که می‌تواند به شرکت در جلوگیری از افشاگری‌ها و شناسایی افراد مرتبط با آن کمک کند.

در ماه مه سال 2020 و پس از فاش شدن نسخه پیش‌نمایش iOS 14 به‌صورت آنلاین، این گزارش ادعا می‌کند که شومیکو اطلاعاتی را در مورد فردی که گفته می‌شود قصد سرقت آیفون ۱۱ را داشته، در اختیار اپل قرار داده است. نمونه اولیه دستگاه دارای نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان iOS 14 بوده که برای استفاده داخلی در نظر گرفته شده و قرار بود در کنار معرفی آیفون 12، عرضه شود.

مامور مخفی اپل در انجمن افشاگران آیفون

مامور مخفی اپل در انجمن افشاگران آیفون

Shumeyko بیان می‌کند که در تابستان سال 2020، او به اپل اطلاع داده که با یکی از کارکنان این شرکت در آلمان که بر روی Apple Maps کار می‌کرده، در تماس بوده است. ظاهراً این کارمند پیشنهاد فروش دسترسی به حساب داخلی خود در اپل را به وی می‌دهد که برای دسترسی به ایمیل‌های شرکت و سایر مطالب در داخل وب‌سایت شرکت استفاده می‌شده است. شومیکو افزوده که وی با کارمند مذکور در تماس بوده و بعداً متوجه می‌شود که توسط اپل اخراج شده است.

شومیکو قصد داشت به‌خاطر تلاش‌هایش، از سوی اپل شناخته شود. او همچنین امیدوار بود که اپل پاداش‌های مالی را برای همکاری خود در صحنه ارائه دهد. او بارها و بارها از اپل تقاضای نوعی پاداش کرده اما این شرکت درخواست وی را رد کرده است. مامور مخفی اظهار داشت که احساس می‌کند توسط اپل مورد سوء استفاده قرار گرفته است. او همچنین می‌گوید اکنون که نقش مخفی وی به عنوان “مامور دوگانه” فاش شده است، برای او اهمیتی ندارد که مردم در موردش چه فکری می‌کنند.

“من فقط می‌خواستم یک بار شنیده شوم و داستانی که می‌گویم حقیقت دارد.”

دیدگاه شما درباره این عامل دوگانه چیست؟ به‌نظر شما هدف مامور مخفی غیر رسمی اپل از فعالیت‌هایش در انجمن افشاگران آیفون چه بوده است؟ آیا اپل باید بابت خبرچینی به این شرکت دستمزدی را به وی پاداش می‌داده یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی