حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جی پی اس آفلاین خودرو چگونه کار می‌کند؟ بررسی کامل نحوه عملکرد جی پی اس خودرو

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

جی پی اس‌ یا ردیاب خودرو یکی از مهم‌ترین ابزار امنیتی برای حفاظت از خودرو است. با کمک فناوری این دستگاه‌ها امکان رویت و مکان یابی لحظه‌ای خودرو وجود دارد تا در صورت سرقت یا موقعیت‌های حساس و مهم، به سرعت بتوان محل قرارگیری ماشین را تشخیص داد.

تصور عموم مردم این است که جی پی اس خودرو برای انجام وظایف خود همیشه نیاز به اینترنت دارد. اما ردیاب خودرو در نبود اینترنت یا به اصلاح به‌صورت آفلاین نیز کارایی بالایی داشته و عمل خواهد کرد. در این مقاله ابتدا ردیاب خودرو را به شما معرفی می‌کنیم، سپس درباره نحوه کارایی جی پی اس آفلاین خودرو با شما صحبت خواهیم کرد. در انتها نیز با مزایا و معایب این دستگاه آشنا خواهید شد.

ردیاب یا جی پی اس خودرو چیست؟

GPS مخفف نام (Global Positioning System) به معنی سامانه موقعیت یابی جهانی است که با هدف ردیابی موقعیت مکانی سوژه مورد نظر، در دهه 80 میلادی اختراع شد. هرچند کاربرد اصلی این قطعات برای ارتش آمریکا و اهداف نظامی بود، اما به سرعت پای جی پی اس‌ها به حوزه‌های دیگر نیز باز شد. جی پی اس خودرو یکی از کارامدترین وسیله‌های ساخته شده از این فناوری است که به راحتی امکان موقعیت یابی این وسیله نقلیه را فراهم می‌کند.

از زمان عرضه جی پی اس ماشین تاکنون، این لوازم پیشرفته بسیار کرده‌اند و تنوع آن‌های بی‌نظیر است. جی پی اس‌های مجهز به شنود، دو ابزار کارامد را در کنار یکدیگر جمع آوری کرده‌اند. اما افرادی از این وسیله جهت اهداف غیرقانونی خود استفاده می‌کنند که می‌توان با امکاناتی نظیر نرم افزار ردیابی دستگاه شنود با آن‌ها مقابله کرد.

نحوه عملکرد جی پی اس چگونه است؟

اساس کار جی پی اس بر ارتباط با ماهواره‌های دور زمین و امواجی است که میان این دو مخابره می‌شود. حدود 25 ماهواره در سرتاسر مدار زمین در حال گردش هستند که جی پی اس‌ها با توجه به توانایی خود به تعدادی از آنها متصل می‌شوند. این عدد برای اکثر ردیاب‌های خودرو حدود 5 یا 6 ماهواره است. ماهوارها مانند چشمی از بالا همه سطح کره زمین را بررسی کرده و اطلاعات را به چیپست جی پی اس انتقال می‌دهند. به این طریق موقعیت مکانی هر شخص یا سوژه‌ای که ردیاب به آن متصل باشد به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد. با این توضیحات سراغ پاسخ این سوال که جی پی اس آفلاین خودرو چگونه کار می‌کند؟ خواهیم رفت.

جی پی اس آفلاین خودرو چگونه کار می‌کند؟

پاسخ یه این سوال به ارتباط جی پی اس با ماهواره‌ها برمی‌گردد. جی پی اس برای اینکه از موقعیت مکانی شخص یا شی‌ای که به آن متصل است، اطلاعات دریافت کند، نیازی به اینترنت نخواهد داشت. این امواج ماهواره هستند که اطلاعات مورد نظر این دستگاه را جابه‌جا می‌کنند. بنابراین دلیل کار کردن بدون اینترنت ردیاب خودرو، تبادل اطلاعات از طریق امواج ماهواره است. در خودروها جی پی اس با کمک سیمکارت درون دستگاه خود، از درخواست کاربر برای دریافت موقعیت مکانی خودرو آگاه شده و اطلاعات را برای او مخابره می‌کند.

به لطف این ویژگی، از ردیاب ها در بسیاری از موقعیت‌های دیگر نیز استفاده شده است. می‌توان از جی پی اس‌ مخفی برای در امان ماندن طلا از طلایاب در خانه یا محافظت از هر شی گران‌بها دیگر که در منزل نگهداری می‌کنید، بهره برد. استفاده از ردیاب شخصی برای رهگیری افراد سالمند یا کودکان و همنیطور پابندهای الکترونیکی زندانیان از دیگر کاربردهای ردیاب‌ها هستند که قابلیت آفلاین جی پی اس در آن‌ها بسیار پررنگ است.

تفاوت جی پی اس آفلاین و آنلاین خودرو چیست؟

هرچند جی پی اس خودرو بدون اینترنت نیز کارایی بالایی دارد، ولی در زمان آنلاین بودن امکان دسترسی به اطلاعات بیشتری وجود خواهد داشت. این ویژگی در زمان مسیریابی لحظه‌ای مثل پیدا کردن یک آدرس خاص، کاملا مورد نیاز است. افرادی هم که قصد دارند مسیر حرکت یک سوژه را با جزئیات بصورت آنلاین دنبال کنند، نیاز به اینترنت خواهند داشت. ولی در مجموع نمی‌توان نیاز به اینترنت برای پیگیری آنلاین را از معایب جی پی اس محسوب کرد، زیرا نیاز افراد برای استفاده از دستگاه ردیاب متفاوت بوده و جی پی اس‌ها بصورت آفلاین هم کارایی کاملی دارند.

مزایا و معایب جی پی اس خودرو

بدون شک مهم‌ترین مزیت ردیاب خودرو، حفظ امنیت ماشین و کاهش خطر سرقت آن به مطمئن‌ترن شیوه ممکن است‌. آگاهی از موقعیت مکانی ماشین در هر لحظه باعث آرامش روانی مالک خودرو و اطمینان خاطر او خواهد شد. با استفاده از ردیاب‌‌های شنودار، در کنار موقعیت ماشین از صدای محیط داخل آن نیز همیشه می‌توان با خبر بود. در واقع صاحب خودرو در زمان نبودن در ماشین نیز، در آن حضور خواهد داشت!

اما مانند در هر وسیله کارامد دیگری، ردیاب‌ها هم معایبی دارند. مواجه بیش از حد با امواج ردیاب در طولانی مدت، به عقیده محققین به سلامتی مغز آسیب می‌رساند. البته این مشکل در سایر دستگاهای رادیویی یا ماهواره‌ای مانند گوشی موبایل هم وجود دارد. درباره ردیاب خودرو باید گفت که زمان حضور افراد در ماشین چندان طولانی نبوده و این مشکل بیشتر برای ردیاب‌های شخصی مطرح است.

از ردیاب‌ها ممکن است برای کارهای خلاف نیز استفاده شود، ولی این را باید به حساب عدم بهره‌وری درست از سمت مصرف‌کنندگان دانست. یکی دیگر از مشکلات جی پی اس‌ها زمانی است که باتری این دستگاه دچار اختلال شود. به همین منظور پیشنهاد می‌شود به صورت منظم هر چند ماه یکبار ردیاب خودرو توسط مالک چک شده تا با مشکل کمبود یا خالی شدن شارژ باتری مواجه نشود.

خرید بهترین انواع جی پی اس خودرو در ایران رهیاب

در این مقاله با جی پی اس و نحوه عملکرد آفلاین آن به‌طورکامل آشنا شدید. در دنیایی که بسیاری از کارها بر مبنای اینترنت در چرخش است، جی پی اس‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای در حالت آفلاین دارند. خرید و نصب این دستگاه‌های کوچک و مفید، هر خودرویی را به مدرن‌ترین ابزار امنیتی مجهز خواهد کرد.

فروشگاه ایران رهیاب بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ردیاب اتومبیل و انواع جی‌پی‌اس‌ها در بازار ایران است. همکاران ما در ایران رهیاب آماده گفتگو و راهنمایی شما عزیزان هستند. برای آشنایی با محصولات ایران رهیاب و خرید انواع جی‌پی‌اس ماشین با شماره 22410328-021 و 22171062 -021 تماس حاصل کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات