حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین گوشی هوشمند کوالکام بیشتر از iPhone 12 Pro Max است!

نوشته

2 سال قبل | 10 دیدگاه | ایسوس، دوربین

کوالکام بیشتر به دلیل فعالیت در صنعت طراحی و توسعه نیمه هادی‌ها و تراشه‌ها شناخته می‌شود. با این وجود، بسیاری از طرفداران این کمپانی انتظار تولید یک گوشی هوشمند را داشته‌اند. در نهایت، کوالکام مدتی پیش از گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. امروز، امتیاز DxO دوربین گوشی هوشمند کوالکام مشخص شده است. بنابر این امتیاز، می‌توان تا حدود زیادی بر روی عملکرد دوربین اصلی این گوشی حساب باز کرد.

گوشی هوشمند کوالکام برای طرفداران و توسعه دهندگان این کمپانی

کوالکام مدتی پیش بالأخره از گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. این گوشی هوشمند، با همکاری ایسوس ساخته شده است. همچنین گوشی هوشمند کوالکام، از تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 888 خود کوالکام بهره گرفته است.

 

گوشی هوشمند کوالکام با همکاری ایسوس معرفی شد: تنها مخصوص توسعه‌دهندگان

 

مجموعه DxOMARK که یکی از تنها چند مرجع برخوردار از گوشی هوشمند کوالکام است، این بار به سراغ بررسی و تست عملکرد دوربین اصلی این گوشی رفته است. این گوشی، حداقل در تبلیغات کوالکام خیلی در بخش دوربین این گوشی مانور داده نشده است. اما این گوشی چه عملکردی در بخش دوربین اصلی دارد؟ پیش از رسیدن به جواب این سؤال، اجازه دهید تا نگاهی به مشخصات مرتبط گوشی هوشمند کوالکام داشته باشیم:

– سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی / اندازه ١/١.٧٣” اینچی / لرزشگیر اپتیکال

– سنسور ١٢ مگاپیکسلی IMX363 سونی برای لنز فوق عریض

– سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز تله فوتو / قابلیت زوم ٣ برابری اپتیکال / لرزشگیر اپتیکال

– فوکوس خودکار لیزری 8×8

– فلش LED

– قابلیت فیلم برداری 4K

مانند همیشه، DxOMARK می‌گوید که برای ثبت نتیجه تست بخش دوربین اصلی خود، حدود ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را به ثبت رسانده است.

امتیاز DxO دوربین گوشی هوشمند کوالکام

امتیاز DxO دوربین گوشی هوشمند کوالکام

در نهایت، نوبت به امتیاز DxO دوربین گوشی هوشمند کوالکام می‌رسد. این گوشی امتیاز کلی عجیب و غریب ١٣٣ را کسب کرده است. این امتیاز، فراتر از انتظارات ما و هر کاربر دیگری است. چرا که برترین امتیاز با چنین سنسوری، بسیار کم‌تر از این میزان بود. در بخش‌های عکاسی، زوم و فیلم برداری نیز به ترتیب امتیازات ١۴٢، ٧۴ و ١١١ به گوشی هوشمند کوالکام اعطا شده است. با وجود جذاب نبودن مشخصات فنی دوربین اصلی این گوشی نسبت به رقبا، گوشی هوشمند کوالکام می‌تواند رقبای خود را به چالش بکشد.

به طوری که این گوشی امتیاز بیشتری نسبت به آیفون ١٢ پرو مکس کسب کرده است. امتیاز این دستگاه، برابر با شیائومی می ١٠ اولترا است. با این وجود، این گوشی هنوز به سطح Mate 40 Pro نرسیده است. اما همچنان در تراز برترین‌های بازار قرار دارد. در تصویر زیر، می‌توانید مقایسه‌ای از عکس ثبت شده به وسیله دوربین اصلی گوشی هوشمند کوالکام و شیائومی می ١١ اولترا را مشاهده کنید:

مقایسه دوربین گوشی هوشمند کوالکام با Mi 11 Ultra

نقاط ضعف و نقاط قوت دوربین گوشی پرچمدار کوالکام

این گوشی، توانست ما را شگفت زده کند. اما دقیقاً جزئیات برتری این گوشی نسبت به بسیاری از رقبا چیست؟ در بخش نقاط قوت، مواردی مانند فوکوس خودکار سریع و دقیق، نویز کنترل شده، داینامیک رنج بالا، وایت بالانس دقیق و روشنایی مناسب ویدئوها ذکر شده‌اند. در مقابل، نقاط ضعفی همچون برخی از مشکلات میزان کنتراست، وجود اعوجاج و وضوح کم بافت‌ها، دقت رنگ نسبتاً غیر واقعی، وایت بالانس نامناسب در تصاویر لنز تله فوتو و جزئیات کم در ویدئوهای شب هنگام موجود هستند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین گوشی هوشمند کوالکام چیست؟ آیا این امتیاز را قبول می‌کنید؟ فکر می‌کنید که دلیل اصلی این امتیاز بالا، چه باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

😂😂😂😂 اون همه تبلیغات می۱۰ الترا با زوم ۱۲۰ برابری و …. توسط دکسومارک خورد و خمیر شد اونم با یه سنسور میانرده

ali

من هم انتظار همچین امتیازی رو نداشتم نشون می ده کوالکام نرم افزاری خیلی رو دوربین کار کرده.
بهتره شرکت هایی مثل سامسونگ یاد بگیرن ازش که با اون همه سابقه در تولید گوشی هر سال دوربین پرچمداراش گوه تر از سال قبل می شه.

تو هم فقط دکل نوردی کن و تیکه بنداز…
اون بند آخر هم که گفتی برگردون به سمت خودت😒

Reza.X

دمش گرم
شنیده بودم یسری ویژگی های خاص مختص چیپستش رو به هوش مصنوعی دوربین اضافه کرده ولی انتظار همچین امتیازی رو نداشتم
این امتیاز ثابت میکنه اگه شرکتی که چیپست رو تولید میکنه خودش نرم افزار رو هم به عهده بگیره چقد قشنگ میتونه از هر چیزی بهترین بازدهی ممکن رو بکشه بیرون … امیدوارم این اتفاق واسه پیکسل ۶ بیفته واقعا چون کل دنیای اندروید رو یه لول میبره بالا و باقی کمپانیاهم شروع میکنن به تقلید و پیروی کردن ازین روش …

کوالکام با یه سنسور میانرده خیلیارو گو.ه کرد😂😂😂😂
دمش گرم😂

rad 007

از ترنجی با این قدمت طولانی بعیده که به امتیازات واهی و مبتدیانه DXO استناد کنه

rad 007

البته در عالی بودن دوربین این گوشی کوالکوم هیچ شکی نیست

rad 007

سنسور سونی با کدنویسی کوالکوم نتیجه اش میشه بهترین
سامسونگ هنوز براش خیلی مونده که در سنسور به سونی برسه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️