حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت روشن نگه داشتن گوشی با نگاه کردن چیست و چگونه فعال می‌شود؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، آموزش و راهنمایی، اسمارت‌فون، سامسونگ

گوشی‌های اندرویدی، معمولاً سرشار از قابلیت‌های جذاب و کاربردی هستند. این قابلیت‌ها، سبب می‌شوند تا کاربران بتوانند راحت‌تر از همیشه با گوشی هوشمند خود کار کنند. در برخی مواقع، ممکن است شما نیاز به روشن ماندن نمایشگر گوشی خود داشته باشید. با این حال، ‌شاید نتوانید نمایشگر را لمس کنید. به همین ترتیب، در این مطلب با آموزش فعال سازی قابلیت روشن نگه داشتن گوشی با نگاه کردن همراه شما هستیم!

چگونگی روشن نگه داشتن گوشی با نگاه کردن به آن

ما آموزش‌های زیادی از قابلیت‌های اندروید یا سرویس‌های گوگل با شما به اشتراک گذاشتیم. به عنوان مثال، شما می‌توانید از آموزش فعال سازی رمز عبور برای سابقه جستجوی گوگل خود در ترنجی بهره مند شوید. اما این بار، با یک آموزش متفاوت همراه شما هستیم.

 

آموزش تنظیم رمز برای سابقه جستجوی گوگل

 

به نقل از Howtogeek، گوشی‌ها با استفاده از خاموش کردن نمایشگر به صورت خودکار پس از عدم ایجاد فرمان از سوی کاربر، خاموش می‌شوند. به همین ترتیب، عمر باتری گوشی تا حدودی افزایش می‌یابد. با این حال، عدم لمس نمایشگر همیشه به منزله عدم استفاده از آن نیست. اما چطور می‌توان گوشی را متوجه استفاده از نمایشگر حتی بدون لمس آن کرد؟ خب، خبر خوش این است که قابلیتی جذاب، در دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد. حتی برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز دارای چنین قابلیتی می‌باشند. برای این کار، تنها کافی است تا به دوربین سلفی دستگاه خود نگاه کنید. پس از آن، می‌توان از طریق این کار نمایشگر گوشی خود را روشن نگه دارید.

این قابلیت جذاب، در ابتدا توسط کمپانی سامسونگ معرفی شده بود. قابلیت روشن نگه داشتن گوشی با نگاه کردن، قبلاً قابلیت بسیار جذابی محسوب می‌شد. اما پس از آن، این قابلیت به دستگاه‌های دیگری نیز راه پیدا کرد. گوشی‌های پیکسل گوگل نیز مجهز به این ویژگی هستند. در همین جهت، قصد داریم تا از چگونگی فعال سازی قابلیت روشن نگه داشتن گوشی با نگاه کردن صحبت کنیم.

در ابتدا، از گوشی‌های پیکسل شروع می‌کنیم. این قابلیت، در برخی از گوشی‌های پروژه Android One نیز حضور دارد. اما به طور دقیق، گوشی‌های پیکسل به طور گسترده‌تری از آن پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت در گوشی‌های پیکسل، “Screen Attention” نام دارد. این قابلیت، از دوربین سلفی استفاده می‌کند تا بتواند از طریق نگاه کردن کاربر، نمایشگر را روشن نگه دارد. اما چگونه می‌توان این ویژگی را فعال کرد؟ گفتنی است که نیازی به کار خاصی نیست! تنها باید وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید. پس از آن، به دنبال بخش تنظیمات نمایشگر گوشی خود بگردید.

قابلیت Screen Attention

قابلیت Screen Attention

در بخش بعد، گزینه Advanced را بیابید. به همین ترتیب، وارد آن شوید و قابلیت Screen Attention را فعال سازی کنید. تمام کاری که باید انجام دهید، همین است! اما باید به یک نکته توجه داشته باشید. ممکن است که فعال کردن قابلیت روشن نگه داشتن گوشی با نگاه کردن، تأثیر منفی در عمر باتری گوشی یا تبلت شما داشته باشد. این موضوع، به دلیل استفاده از دوربین سلفی و روشن ماندن بیشتر صفحه نمایش است. اگر متوجه افت بازدهی باتری دستگاه خود شدید، نیازی به نگرانی نیست. شما می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید، قابلیت مورد اشاره را از بخش تنظیمات غیرفعال کنید.

قابلیت Smart Stay در گوشی‌های سامسونگ

همان طور که گفتیم، سامسونگ این قابلیت در دستگاه‌های خود را برای اولین بار معرفی کرده بود. کره‌ای‌ها این ویژگی را “Smart Stay” می‌نامند. البته این نام به طور دقیق در تنظیمات گوشی‌های سامسونگ ذکر نشده است. خب، برویم به سراغ آموزش! در ابتدا و مانند همیشه، وارد تنظیمات شوید. پس از آن، وارد بخش ویژگی‌های پیشرفته یا شوید.

سپس گزینه Motion And Gestures را انتخاب کنید. در نهایت، گزینه‌ای به نام Keep Screen When Viewing را مشاهده خواهید کرد. این ویژگی، همان Smart Stay سامسونگ است. در همین راستا، آن را فعال کنید. تبریک! شما توانستید این قابلیت را در گوشی یا تبلت سامسونگی خود فعال کنید.

نظر شما در مورد استفاده از قابلیت روشن نگه داشتن گوشی با نگاه کردن چیست؟ آیا تا به حال از آن استفاده کرده‌اید؟ فکر می‌کنید که این ویژگی چه مزایا یا معایبی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️