حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی قصد دارد از طریق CyberDog شرکتی پیشرو در زمینه ربات‌های بیونیک باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ربات، شیائومی

اوایل این هفته، شیائومی کنفرانسی برای معرفی محصولات برجسته جدید خود برگزار کرد. قطع‌به‌یقین گوشی هوشمند می میکس ۴ این شرکت در کانون توجه این رویداد قرار داشت. البته دستگاه‌های دیگری ازجمله تبلت می پد ۵، نسل دوم تلویزیون OLED و اسپیکر همراه شیائومی نیز معرفی شدند. اما عجیب‌ترین محصول را شاید بتوان سگ رباتیک جدید با نام CyberDog نام برد که اولین ربات چهارپایه شیائومی بوده و این شرکت ادعا می‌کند قصد دارد با استفاده از آن، در زمینه ربات‌های بیونیک پشرو باشد.

شیائومی CyberDog

اخیرا، ​​نایب رئیس گروه شیائومی، Chang Cheng، در مورد CyberDog شیائومی به سؤالات مطرح شده پاسخ‌های مفصلی داده است.

در ابتدا، کاربران تعجب کردند که CyberDog در این مرحله چه کاری می‌تواند انجام دهد. چانگ چنگ گفت CyberDog هنوز در مرحله اکتشاف مهندسی قرار داشته، بنابراین آنچه درحال‌حاضر انجام می‌دهد، اطمینان از ثبات تجهیزات و تجربه عملکردهای اساسی است.

سگ رباتیک شیائومی CyberDog رسما معرفی شد

CyberDog علاوه‌بر انجام یک سری اقدامات جذاب، بسیاری از مزایای فنی شیائومی مانند تشخیص چهره انسان و فناوری تشخیص عابران را گردهم آورده است.

همانطور که اطلاع دارید، شیائومی بیان کرده که این یک پروژه متن‌باز است و هر کسی می‌تواند در آن شرکت کند. بنابراین این سگ رباتیک در آینده قادر خواهد بود کارهای بیشتری را انجام دهد.

شیائومی CyberDog

شیائومی CyberDog

شیائومی امیدوار است یک پلتفرم کامل توسعه سخت‌افزار ایجاد کند تا توسعه‌دهندگان به‌منظور کشف امکانات بیشتر ربات‌های بیونیک، سهولت داشته باشند.

چانگ چنگ تأکید کرد که صنعت ربات‌های بیونیک درحال‌حاضر در مرحله همکاری مشترک جهانی می‌باشد؛ بنابراین شیائومی امیدوار است که در این زمینه، شرکتی پیشرو و رهبر باشد و توسعه‌دهندگان بیشتری را وادار به مشارکت در این زمینه از طریق منبع باز بودن و پیشرفت سریع صنعت کند. درحال‌حاضر، شیائومی درحال جمع‌آوری استعدادهاست که در مرحله اول، شامل 400 نفر خواهد بود.

سایبرداگ شیائومی از پلتفرم NVIDIA Jetson Xavier NX استفاده کرده که با الگوریتم‌های هوش‌مصنوعی کار می‌کند. این پلتفرم از 384 هسته CUDA، تعداد 48 هسته تنسور، 6 هسته Carmel در معماری ARM و همچنین دو موتور برای تسریع پردازش یادگیری ماشین استفاده می‌کند. علاوه‌بر این، دستگاه دارای درایو حالت جامد 128 گیگابایتی است.

قهرمان ما اطلاعات را در اطراف خود از طریق 11 سنسور با دقت بالا جمع‌آوری می‌کند که هنگام حرکت، به بازخورد ربات کمک می‌کند. سایبرداگ دارای سنسورهای لمسی، دوربین‌ها، سنسورهای اولتراسونیک و ماژول‌های GPS بوده که به وی امکان کاوش و تعامل با محیط اطراف را می‌دهد. این ربات همچنین از کنترل صدا نیز پشتیبانی می‌کند که برای این کار، دارای شش میکروفون است.

برچسب قیمتی سگ رباتیک شیائومی، ۹۹۹۹ یوان (1544 دلار) بوده و در تعداد محدود عرضه خواهد شد.

برنامه ۳ ساله شیائومی برای کسب رتبه ۱ پرفروشترین برند موبایل دنیا

نظر شما درباره شیائومی CyberDog و برنامه این شرکت برای رهبری بازار ربات‌های بیونیک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی