حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحصیل در اروپا و بررسی دغدغه های آن با موسسه کوه نور

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

دانشجویانی که در سال 2021 قصد ادامه تحصیل در کشور ایتالیا برای مقاطع مختلف دارند در نظر داشته باشند در سال جاری نیز شاهد این موضوع هستیم که همچنان مشکلات قابل توجهی در مسیر اخذ روادید دانشجویی ایتالیا وجود دارد. برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در سال 2021، مهم ترین دغدغه این است که بتوانید در بهترین فرصت برای ویزا اقدام کنید، چرا که سیستم وقت دهی ایتالیا به صورت سیستمی، گاهاً مسبب بروز مشکلاتی شده است که حتی با داشتن پذیرش دانشگاه شما نتوانید پروسه ویزایی را به خوبی دنبال کنید.

تحصیل در ایتالیا

افراد متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس ایتالیا باید بعد از دریافت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود رای اخذ پذیرش دانشگاه های ایتالیا اقدام کنند. اگر قصد ورود به مقطق لیسانس ایتالیایی را داربد باید دارای مدرک زبان ایتالیایی باشید. دانشجویانی که در مقطع لیسانس ایتالیا در حال تحصیل هستند، مجوز کار به میزان 10 ساعت در هفته را دارند و حقوق آن‌ها به طور میانگین برای هر ساعت بین 8 تا 10 یورو است. البته دانشجویان مقطع لیسانس ایتالیا باید بدانند که می‌توانند برای اخذ بورسیه‌ استانی ایتالیا اقدام نمایند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا تقریبا بین 1200 تا 3200 یورو در سال است که با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر متفاوت است. تحصیل در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. این مقطع در ایتالیا به طول می انجامد و دانشجویان با پشت سر گذاشتن 120 واحد درسی میتوانند فارغ‌التحصیل شوند.

ایتالیا دارای معتبرترین دانشگاه‌های اروپایی است که از نظر آموزش در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد به همین دلیل بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل در کشور ایتالیا را انتخاب می‌کنند. این افراد می‌توانند به طور کاملا رایگان و یا با هزینه کم مدارک تحصیلی‌شان را از دانشگاه‌های ایتالیا دریافت کنند و شانس‌شان را برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ایتالیا بالا ببرند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است و یک دانشجو تقریبا بین 400 تا 500 یورو برای هر ماه هزینه دارد.

ایتالیا، ده ها دانشگاه در رشته های هنری، علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم فنی و مهندسی و علوم طبیعی دارد که شما میتوانید یکی از آن‌ها را جهت ادامه تحصیل انتخاب نمایید. تحصیل در ایتالیا به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی صورت می‌گیرد. دانشجویان مقطع فوق لیسانس ایتالیا دارای مجوز کار دانشجویی 20 ساعت در هفته هستند و حقوقی که به این افراد تعلق می‌گیرد به طور میانگین برای هر ساعت بین 8 تا 10 یورو است.

برخی از دانشگاه های ایتالیا بورس سالانه ۸ تا ۱۲ هزار یورو را در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار می‌دهند.
برای گرفتن بورس از دانشگاه های ایتالیا، رزومه آکادمیک قوی، امکان تحقیق مستقل و هم چنین مکاتبه گسترده با اساتید ایتالیایی به خصوص در رشته های فنی و مهندسی نیاز است.
اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید، حتما در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در این کشور تحصیل کنید تا امکان دریافت ارز دانشجویی برای شما میسر باشد.

تحصیل در مقطع دکتری ایتالیا معمولا به طور ترکیبی (گذراندن واحدهای درسی و کار تحقیقاتی پژوهشی) صورت می‌گیرد. پذیرش در مقطع دکتری ایتالیا به طور معمول پس از ارائه مدارک لازم برای پذیرش و مصاحبه علمی انجام می‌شود.
مقدار ارز دانشجویی برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های ایتالیا، ۶ هزار دلار آمریکا به ازای هر ترم جهت زندگی و ۱۰ هزار دلار سالانه برای پوشش هزینه‌های شهریه خواهد بود. یعنی شما برای زندگی در ایتالیا، ۱۲ هزار دلار سالانه دریافت میکنید.

تحصیل در اروپا

بطور کلی می‌توان گفت تحصیل در اروپا در برخی از کشورها بسیارمقرون به صرفه است. تحصیل در اسپانیا  با هزینه‌های پایین تحصیل همراه بوده و بدون مدرک زبان نیز امکان اقدام وجود دارد. از طرفی افرادی که مقطع ارشد خود را در این کشور گذرانده باشن می‌توانند بدون شرکت در آزمون، وارد مقطع دکترا شوند. تحصیل دکترا در اسپانیا نیز رایگان است و فقط هزینه ثبت نام و بیمه دانشجویی از متقاضیان اخذ خواهد شد.

دانشجویاانی که قصد دارند:

  • تحصیل رایگان
  • کارحین تحصیل
  • اخذ اقامت دائم پس از تحصیل

را تجربه نمایند، تحصیل در آلمان را انتخاب خواهند کرد. دانشجویانی که قصد تحصیل کارشناسی در آلمان را دارند موظف هستند دیپلم 12 ساله و مدرک زبان B2 آلمانی را ارائه دهند. در مقاطع ارشد و دکترا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از رشته‌ها وجود دارد.

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی نیز کشورهای آمریکا و اروپا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. اگرچه هزینه های تحصیل و زندگی در این کشورها به مراتب بالاتر است اما باید گفت با ارائه بورسیه های تحصیلی متنوعی که ارائه می‌دهند، هزینه های تحصیلی کاهش می‌یابد. تحصیل در کانادا منوط به نمره PGA دانشجویان است که اگر 4 یا بالاتر باشد شانس دانشجویان برای پذیرش افزایش می‌یابد. باید اضافه کرد برای تحصیل در این کشور داشتن حداقل معدل 15 و مدرک زبان (انگلیسی یا فرانسوی) الزامی است.

فرآیند درخواست ویزای کانادا مدت زمان کمتری نسبت به ویزای ایالات متحده طول می‌کشد. برای تحصیل در آمریکا دانشجویان بین‌المللی نیاز به دریافت F1-visa دارند. دانشجویان بین‌امللی با دریافت F1-visa میتوانند یکسال بطور موقت در رشته مرتبط مشغول به کارشوند.

جهت کسب اطلاعات جامع درباره تحصیل در خارج از کشور می‌توانید با موسسه کوه نور در ارتباط باشید. این موسسه با دارا بودن تاییدیه وزارت علوم و سابقه درخشان 16 ساله در زمینه اعزام دانشجو به اروپا، کانادا و آمریکا میتواند در این زمینه مسیر روشنی برای ادامه تحصیل پیش روی دانشجویان قرار دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات