حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه S Pen Fold Edition با S Pen Pro؛ آیا قلم قدیمی سامسونگ با زد فولد ۳ سازگار است؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، فناوری‌های نوین

سامسونگ امسال سری نوت خود را کنار گذاشت، اما این بدان معنا نیست که طرفداران قلم S Pen را نیز فراموش کرده باشد. گلکسی زد فولد ۳ جدید را می‌توان با قلم نیز استفاده کرد، هرچند که در جعبه آن قرار داده نشده و شما باید آن را جداگانه خریداری کنید. سامسونگ دو گزینه برای شما مشخص کرده است: S Pen Fold Edition و S Pen Pro؛ حال در ادامه قصد داریم آنها را با یکدیگر مقایسه کرده و ببینیم آیا می‌توان قلم قدیمی سامسونگ یا همان S Pen معمولی را که پیش از این و با سری گلکسی نوت عرضه می‌شد، با زد فولد ۳ جدید نیز استفاده کرد یا خیر.

مقایسه S Pen Fold Edition با S Pen Pro

مقایسه S Pen Fold Edition با S Pen Pro

مقایسه S Pen Fold Edition با S Pen Pro

دو قلم S Pen دارای شباهت‌های بسیاری با یکدیگر هستند. هر دو یک را باید به‌صورت جداگانه از گوشی خود خریداری کنید و هیچ کدام با Z Flip 3 نیز سازگار نبوده و به‌طور خاص برای کار با نمایشگر حساس Z Fold 3 طراحی شده‌اند. نوک گردتر و جمع‌ترشده‌ی این قلم‌ها باعث می‌شوند تا هنگام طراحی بر روی شیشه نمایشگر PET زد فولد ۳، اثر خراشیدگی بر روی آن ایجاد نشود.

با این حال، شباهت‌ها به همین یک مورد ختم می‌شود؛‌ چراکه قلم‌ها از نظر فیزیکی، دو وسیله کاملا متفاوت هستند. قلم Fold Edition باریک و کوتاه بوده و درحال‌حاضر فقط با Fold 3 کار می‌کند(شاید سال آینده با Fold 4 نیز سازگار باشد)؛ درحالی‌که شیار اختصاصی برای جایگیری آن در فولد مانند سری گلکسی نوت قرار داده نشده است. با این حال، سامسونگ یک قاب مخصوص برای این گوشی تولید کرده که به شما امکان می‌دهد تا قلم را با خیال راحت با خود دستگاه به‌همراه داشته باشید تا از گم شدن آن جلوگیری شود. اگرچه طراحی این قاب نیز در نوع خود بحث برانگیز بوده و مانند قاب مخصوص قلم گلکسی S21 Ultra، این مورد نیز سنگین، ضخیم و کار با آن تاحدودی مشکل است. در ادامه ویژگی‌های اس پن فولد ادیشن نسبت به S Pen‌های اخیر از نوت 9 به بعد، محدودتر است. شما کنترل‌های حرکتی یا اتصال بلوتوث را در این قلم ندارید، بنابراین نهایتا باید انتظار قابلیت‌های اولیه S Pen مربوط به سال 2017 و قبل از آن را داشته باشید که به‌طور خلاصه به طراحی ساده بر روی صفحه‌نمایش و ویژگی‌های Air Command خلاصه ‌می‌شود.

جدول مقایسه مشخصات اس پن فولد ادیشن و اس پن پرو

جدول مقایسه مشخصات اس پن فولد ادیشن و اس پن پرو

قلم S Pen Pro اما بلندتر و ضخیم‌تر بوده و می‌توان آن را به چندین دستگاه نیز متصل نمود. ضامنی که در بالای قلم تعبیه شده، به شما امکان می‌دهد تا بین Fold 3 و سایر گوشی‌ها و کامپیوترهای سامسونگ که با S Pen سازگار هستند، جابجا شوید. همچنین می‌توان این نسخه را با دستگاه‌هایی از طریق بلوتوث نیز جفت کرد تا فرمان و عملکردهای از راه دور را اجرا کند. نتیجه همه این موارد اینست که شما نیاز دارد تا اس پن پرو را شارژ کنید. اما برخلاف گلکسی نوت که شارژ قلم آن از طریق همان اسلات اختصاصی خود گوشی انجام می‌شد، به دلیل عدم بهره زد فولد ۳ از این اسلات، در عوض یک درگاه USB-C قسمت انتهایی قلم تعبیه شده تا به شما امکان شارژ کردن آن را بدهد. همچنین می‌توان قلم را با برنامه SmartThings ردیابی کرد، بنابراین در صورت از گم کردن آن، پیدا کردنش نباید کار مشکلی باشد. یکی از قابلیت‌های ویژه و جذاب دیگر S Pen Pro، توانایی جابجایی و جایگذاری متن و محتوای کپی شده توسط قلم بین سایر گلکسی‌های سامسونگ می‌باشد که به یکپارچه‌سازی کار با دستگاه‌ها کمک شایانی کرده و اساسا می‌توانید همین یک قلم را برای تمامی دستگاه‌های پشتیبانی شده از اس پن بکار ببرید.

درگاه USB-C قسمت انتهایی S Pen Pro

درگاه USB-C قسمت انتهایی S Pen Pro

آیا قلم قدیمی(S Pen معمولی) با گلکسی زد فولد ۳ سازگار است؟

جواب سؤال فوق به‌طور خلاصه منفی است. استفاده از هر نوع قلم S Pen قدیمی با Galaxy Z Fold 3 جدید می‌تواند به نمایشگر تاشو دستگاه آسیب برساند.

این موضوع چیزی نیست که به نرم‌افزار گوشی مربوط باشد. چراکه طراحی نوک قلم معمولی S Pen که تیزتر از نمونه‌های مخصوص ذکر شده در بالا است، می‌تواند باعث آسیب دائمی فیزیکی به صفحه تاشدنی فولد شود.

برای تذکر درباره این مشکل، سامسونگ در ابتدای راه‌اندازی گوشی زد فولد ۳ خود، یک صفحه پاپ آپ باعنوان “نکات حرفه‌ای” برای کار با S Pen Fold Edition و S Pen Pro نمایش می‌دهد. در این متن آورده شده که به‌هیچ‌وجه نباید از قلم‌های قدیمی و به‌طور کلی از هر نوع قلم استایلوس دیگری برای کار با گلکسی زد فولد ۳ استفاده کرد؛ چراکه به نمایشگر آن آسیب رسانده و باعث ایجاد خش‌های جدی بر روی آن می‌شود.

همه این‌ها گفته شد تا به شما گوشزد شود اگر Galaxy Z Fold 3 را خریداری می‌کنید و یک قلم S Pen نیز معمولی دارید، حتی سعی نکنید از آن بر روی صفحه‌نمایش تاشو دستگاه استفاده کنید مگر اینکه بخواهید با آسیب سخت‌افزاری دائمی روبرو شوید. در عوض، می‌توانید با تهیه S Pen Fold Edition (بدون قاب) با قیمت 49.99 دلار و یا S Pen Pro با قیمت 99.99 دلار، از تجربه عالی کار با قلم به‌همراه دستگاه جدید تاشو خود بهره ببرید. گزینه دیگر اینست که می‌توانید Galaxy Z Fold 3 را پیش‌خرید کرده و قاب مخصوص Note Pack را همراه با یک قلم S Pen بر روی آن دریافت کنید، اگرچه این مورد به منطقه جغرافیایی شما نیز بستگی دارد.

سامسونگ چگونه گلکسی زد فولد ۳ را به مقاومت در برابر آب و پشتیبانی از S Pen مجهز کرد؟

در نهایت نظر شما راجع‌به قابلیت‌های دو قلم مخصوص S Pen Fold Edition و S Pen Pro و همچنین تفاوت آنها چیست؟ باتوجه به نوع کاربردتان، انتخاب احتمالی شما درصورت تهیه زد فولد ۳ کدام قلم می‌باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Golden Manfioda

من که اگه باشم به جای استفاده از اس پن فولد ادیشین از اس پن پرو استفاده میکنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی