حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO باتری ردمی Note 10 Pro مشخص شد: عالی اما کم‌تر از Note 10

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تست، ردمی، عمر باتری

ردمی امسال از سری Redmi Note 10 خود به صورت جهانی رونمایی کرد. این گوشی‌ها، دارای چهار عضو هستند که ردمی نوت ١٠ پرو، شاخص‌ترین آن‌ها بود. پیش از این ما دیدیم که امتیاز کسب شده از سوی ردمی نوت ١٠ در بخش تست باتری DxOMARK به چه صورت است. اما این بار، نوبت به ردمی نوت ١٠ پرو رسیده است تا در تست باتری این مجموعه ظاهر شود. در ادامه، به جزئیات امتیاز DxO باتری ردمی Note 10 Pro می‌پردازیم.

ردمی نوت ١٠ پرو

همان طور که گفتیم، ردمی پس از هیاهوی فراوان، بهار امسال از سری ردمی نوت ١٠ خود رونمایی کرد. ردمی نوت ١٠ پرو نیز همراه با دیگر گوشی‌های این خانواده با دوربین اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی و دیگر مشخصات جذاب رونمایی شد.

 

سری گلوبال ردمی نوت ۱۰ معرفی شدند: Redmi Note 10 5G در کنار Redmi Note 10s و ۲ عضو دیگر + قیمت

 

مجموعه DxOMARK که معمولاً گوشی‌های مورد توجه بازار را تحت تست‌های خود قرار می‌دهد، این بار به سراغ ردمی نوت ١٠ پروی محبوب رفته است. بنابراین، امتیاز DxO باتری ردمی Note 10 Pro مشخص شده است. اما آیا این گوشی محبوب می‌تواند تست‌های باتری DxOMARK را با موفقیت پشت سر بگذارد؟ پیش از رسیدن به این سؤال، اجازه دهید تا نگاهی به مشخصات مرتبط Redmi Note 10 Pro داشته باشیم:

-باتری ۵,٠٢٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ٣٣ واتی

– نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی (تست شده در حالت رفرش ریت ۶٠ هرتزی)

– تراشه ٨ نانومتری Snapdragon 732G

– نسخه تست شده دارای ۶ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی بوده است.

امتیاز DxO باتری ردمی Note 10 Pro

امتیاز DxO باتری ردمی Note 10 Pro

همان طور که مستحضر هستید، ظرفیت باتری ردمی نوت ١٠ پرو مانند نسل قبلی این گوشی، برابر با ۵,٠٢٠ میلی آمپر ساعت می‌باشد. در همین راستا و طبق تست‌های DxOMARK، امتیاز نهایی ردمی نوت ١٠ پرو در این بخش برابر با ٨۴ می‌باشد. این امتیاز، تا حدود زیادی برای ردمی نوت ١٠ پرو مناسب است. البته این تست در حالت رفرش ریت ۶٠ هرتزی انجام شده است. بنابراین با فعال سازی رفرش ریت ١٢٠ هرتزی، عمر باتری به طور محسوسی کم‌تر خواهد شد. امتیاز ٨۴ ردمی نوت ١٠ پرو، این گوشی را بالاتر از ردمی نوت ١٠ ۵ جی و آیفون ١٢ پرو مکس قرار می‌دهد. اما امتیاز باتری این گوشی همچنان از ردمی نوت ١٠ نسخه استاندارد کم‌تر است.

حال زمان وارد شدن به جزئیات این تست است. در بخش بازدهی و استقامت باتری، ردمی نوت ١٠ پرو امتیاز ٧٨ را کسب کرده است. بر اساس اظهارات DxOMARK، در حالت‌های استفاده سنگین، متوسط و سبک به ترتیب دارای دوام ۴١، ۶٧ و ٩٨ ساعته می‌باشد. برای درک بهتر میزان بازدهی باتری ردمی نوت ١٠ پرو، می‌توانید مقایسه بازدهی باتری این گوشی را با Galaxy M51 و Oppo A74 در تصویر زیر مشاهده کنید:

مقایسه میزان بازدهی باتری ردمی نوت ١٠ پرو (آبی) با اوپو A74 (زرد) گلکسی ام ۵١ (سبز)

مقایسه میزان بازدهی باتری ردمی نوت ١٠ پرو (آبی) با اوپو A74 (زرد) گلکسی ام ۵١ (سبز)

در بخش بعدی، به سرعت شارژ شدن باتری ردمی نوت ١٠ پرو می‌رسیم. این گوشی دارای شارژر ٣٣ واتی درون جعبه است. این شارژر، با استفاده از درگاه Type-C ردمی نوت ١٠ پرو، باتری آن را شارژ می‌کند. بنابر تست‌های دگزومارک، در نیم ساعت اول اتصال شارژر به این گوشی، ۴۶ درصد از ظرفیت باتری آن شارژ می‌شود. همچنین پر شدن ظرفیت باتری این گوشی تا ٨٠ درصد، تا ۵۶ دقیقه به طول می‌انجامد. در نهایت زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری این گوشی برابر با ٩٢ دقیقه می‌باشد.

آخرین امتیاز این گوشی نیز مربوط به بخش بهینگی می‌شود. ردمی نوت ١٠ پرو در این قسمت نیز امتیاز ٨١ را کسب کرده است. تمام این‌ها، نشان می‌دهند که می‌توان تا حدودی زیادی بر روی عمر باتری Redmi Note 10 Pro حداقل در حالت رفرش ریت ۶٠ هرتزی حساب باز کرد.

نقاط ضعف و نقاط قوت بخش باتری ردمی نوت ١٠ پرو

امتیاز DxO باتری ردمی Note 10 Pro را به تفکیک دیدیم. به ادعای DxOMARK، این گوشی دارای نقاط قوتی مانند عمر باتری بیش از ٢.۵ روز با استفاده متوسط، زمان شارژ مناسب در بازه ٠ تا ٨٠ درصد و سرعت شارژ مناسب در ۵ دقیقه اول است. اما در مقابل دگزومارک نقاط ضعف این گوشی در بخش باتری را عمر باتری کم‌تر در حالت تماس و مکان یابی نسبت به رقبا و عملکرد ناامید کننده در حین استفاده از اینترنت سیم کارت اعلام کرده است.

آیا امتیاز DxO باتری ردمی Note 10 Pro را قبول دارید؟ تجربه کاربری از Redmi Note 10 Pro داشته‌اید؟ به نظر شما این گوشی عمر باتری و سرعت شارژ مناسبی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mahmoudbb

من نوت ده معمولی داشتم وقتی دیتا رو روشن میکردم مثل فرفره باتری خالی میکرد اصلا انگار ن انگار باتری ۵۰۰۰ داره
فروختم سامسونگ A32 خریدم با روشن بودن دیتا خیلی مصزف باتری بهتر و بهینه تری داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️