حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات خرید مانیتور گیمینگ برای تازه واردها

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر گیمر نیستید و به واسطه دوستان گیمرتان به دنیای گیم علاقه‌مند شده‌اید، از اصطلاحات و ملزومات این دنیای هیجان‌انگیز اطلاعات زیادی ندارید؛ این مقاله به شما کمک می‌کند تا در جمع گیمرها حرفی برای گفتن داشته باشید.

برای یک گیمر حرفه‌ای شدن، ابتدا باید سلاح انتخاب کنید؛ سلاحی که به شما سرعت، قدرت و خلاقیت بیشتری در مبارزه می‌دهد و باعث می‌شود تا رقیبان خود را، یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید و پیروز به خط پایان برسید. البته منظور از سلاح، دستگاهی است که با آن به دنیای گیم وارد می‌شوید؛ مانند کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی موبایل و یا دستگاه‌های تخصصی مانند پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو سوییچ.

از نظر هر گیمر حرفه‌ای، بهترین دستگاه برای بازی دستگاه خودش است. برخی معتقدند که دستگاه‌های تخصصی مانند پلی استیشن و ایکس باکس بهترین عملکرد را دارند و برخی دیگر معتقدند سیستمی که تمام قطعات آن آگاهانه و با هدف کنار هم چیده شده، کارایی و قدرت بیشتری دارد.

از نظر دسته‌ی دوم، اسمبل کردن یک سیستم علاوه بر برآورده شدن خواسته‌هایشان از سیستم گیمینگ، به آن‌ها حس قدرت و خلق کردن یک موجود بی‌نقص را می‌دهد. آن‌ها می‌توانند از کارت گرافیکی با سرعت پردازش بالا، نمایشگری با قدرت نمایش رنگ‌های بیشتر و واقعی‌تر و از کیبوردهایی که به دست آن‌ها قدرت بیشتری می‌هد استفاده کنند.

یکی از اصلی‌ترین اجزای یک سیستم گیمینگ اسمبل شده، مانیتور آن است. انتخاب نمایشگر در سیستم مخصوص بازی، نقشی بالاتر از تبدیل داده‌ها به تصویر و نمایش آن‌ها را دارد. با انتخاب درست شما می‌توانید در دنیای بازی‌ها غرق شوید و فراموش کنید که این فقط یک بازی است که به دست شما کنترل می‌شود. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عواملی که در انتخاب و خرید نمایشگر تاثیرگذار هستند را به طور کلی توضیح می‌دهیم.

هدف اصلی مانیتور خود را تعیین کنید: بازی، استفاده حرفه‌ای یا عمومی. به طور کلی، گیمرها باید نرخ تازه سازی سریع و زمان پاسخگویی کم را در اولویت قرار دهند که اغلب نمایشگری با پنل VA با کنتراست بالا انتخاب می‌کنند.

وضوح تصویر بالا، کیفیت بالا: هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد، تصویر بهتر است. وضوح صفحه نمایش به شما می‌گوید که چند پیکسل تصویر شما را تشکیل می‌دهد.  FHD و HD وضوح‌های مناسب برای گیمرها شناخته می‌شود اما با وضوح تصویر QHD و حتی وضوح 4K تصاویر واضح‌تری خواهید داشت. اندازه صفحه نمایش نیز تأثیر بسیاری بر کیفیت و تراکم پیکسلی نمایشگر دارد. برای مشاهده از فاصله میز تا صندلی، 32 اینچ اندازه‌ی بسیار بزرگی است.

نرخ تازه سازی: تعداد دفعاتی که نمایشگر شما با اطلاعات جدید در ثانیه به روز می‌شود و برحسب هرتز اندازه‌گیری می‌شود در واقع نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش شما است. هر چه این عدد بزرگتر باشد تصاویر بهتر و هموارتری را شاهد خواهید بود. نرخ بازخوانی به ویژه برای گیمرهایی که مایل به داشتن نمایشگری با حداقل 75 هرتز هستند، همراه با کمترین زمان پاسخگویی خواهد بود. البته بهتر است بدانید بیشتر نمایشگرهایی که برای بازی طراحی شده‌اند، حداقل 120 هرتز دارند.

زمان پاسخگویی: کاملا برعکس نرخ تازه سازی که هر چه عدد بزرگتر باشد کیفیت بهتری را شاهد خواهید بود؛ در زمان پاسخگویی هر چه این نرخ کوتاهتر باشد بهتر است. زمان پاسخگویی به شما نشان می‌دهد که چه میزان طول می‌کشد تا پیکسل‌ها از سیاه به سفید تغییر کنند یا از یک سایه خاکستری به سایه دیگر تغییر کند. زمان پاسخگویی طولانی‌تر می‌تواند به معنی تاری حرکت هنگام بازی‌های سریع نیز باشد. برای نمایشگرهای مخصوص بازی، بیشترین زمان پاسخگویی که احتمالاً مشاهده می‌کنید 5 میلی ثانیه است؛ در حالی که بعضی از سریع‌ترین نمایشگرهای بازی می‌توانند 0.5 میلی ثانیه زمان پاسخگویی داشته باشند.

فناوری پنل: نمایشگرهای TN به دلیل کیفیت پایین تصویر هنگام مشاهده از زاویه‌های مختلف، سریع‌تر هستند اما ارزان‌تر هم هستند. نمایشگرهای IPS زمان پاسخگویی کمی سریعتر دارند و رنگ‌ها را پویا و زنده‌تر از پنل‌های VA نشان می‌دهند؛ اما نمایشگرهای VA از هر سه نوع پنل کنتراست بهتری را دارند.

هنگام خرید یک نمایشگر مخصوص گیمینگ، انتخاب‌های گیج کننده بسیاری وجود دارد. اما ویژگی‌هایی که واقعاً به نفع گیمرها است را با هم بررسی می‌کنیم. البته توجه داشته باشید که برخی عوامل بستگی به سطح مهارت بازیکن دارد.

گیمرهای رقابتی باید سرعت را در اولویت قرار دهند، که نیاز به نرخ تازه سازی بالا (144 هرتز یا بیشتر) و همچنین کمترین زمان پاسخ دهی و تأخیر ورودی را توجه داشته باشند. این احتمالاً شما را به گزینه‌های 25 یا 27 اینچ با تراکم پیکسلی کمتر و بدون رنگ یا HDR گسترده محدود خواهد کرد.

اما اگر یک گیمر معمولی هستید که متوجه تفاوت بین 60 فریم در ثانیه یا 144 فریم در ثانیه نمی شوید، به 75 هرتز یا حتی 60 هرتز همراه با FreeSync یا G-Sync برای شما کافی خواهد بود و مواردی مانند کیفیت تصویر قوی، تراکم پیکسل و صفحه نمایش 30 اینچ یا بزرگتر را در اولویت قرار دهید.

برای خرید مانیتور گیمینگ، صفحه نمایش خمیده انتخاب کنیم یا تخت؟ نمایشگرهای خمیده شما را با یک میدان دید وسیع که کمتر چشم را خسته می کند آشنا می‌کند. با این حال، ممکن است هنگام مشاهده از زوایای خاص مستعد تابش خیره کننده باشند (منابع نوری از زوایای مختلف به جای یک زاویه می‌آیند). نمایشگرهای منحنی معمولاً بسیار عریض و حداقل 30 اینچ هستند که هردو هزینه بالاتری دارند.

اگر قصدتان خرید نمایشگر خمیده است باید ویژگی‌های اصلی که به آن معروف هستند را بدانید. انحنای 1800R دارای شعاع خمیده 1800 میلی متر و بهترین فاصله مشاهده پیشنهاد شده 1.8 متر – و بیشتر است. هرچه انحنا کمتر باشد (تا 1000R)، صفحه نمایش خمیدگی بیشتری خواهد داشت.

یکی از اصطلاحات متداول در دنیای سلاح‌های گیم، ROG است. ROG مخفف Republic of Gamers به معنی جمهوری گیمرها معنی می‌شود و برای دستگاه‌هایی با ویژگی‌های مناسب برای گیم، توسط شرکت ایسوس مورد استفاده قرار گرفته است.

ایسوس با طراحی و تولید گوشی موبایل، لپ تاپ و نمایشگر مخصوص بازی، یکی از فعالان حوزه گیمینگ است. این شرکت همواره به مسیر خود برای پیشرو بودن در زمینه گیم ادامه ‌داده ‌است؛ از رونمایی اولین مانیتور ایسوس مخصوص گیمینگ با نرخ تازه سازی 144Hz در سال 2012 تا نمایشگرهای Nvidia G-Sync با رزولوشن 1440p که در سال 2014 از آن‌ها رونمایی کرد.

فعالیت‌های ایسوس همچنان ادامه داشت و در سال 2020 نمایشگرهای گیمینگ بسیاری با قابلیت‌های خاص به بازار عرضه کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به، نمایشگرهای با نرخ تازه سازی 360Hz، صفحه نمایش‌های 4K با قابلیت HDR و نرخ تازه سازی 144Hz و در آخر نمایشگرهای عمودی تا سایز 65 اینچ با نرخ بروز رسانی 120Hz اشاره کرد.

نمایشگرهای TUF Gaming ایسوس از دسته‌بندی نمایشگرهای گیمینگ این شرکت، مجموعه‌ای از مشخصات مخصوص نمایشگرهای رده بالا در حوزه گیمینگ به همراه قیمتی باورنکردنی را برخوردارند.

اگر قصد بررسی و خرید نمایشگر مخصوص بازی دارید و از مشخصات و قیمت نمایشگر گیمینگ اطلاعاتی ندارید، یک مسیر جدید را با تلکام انتخاب کنید. قیمت مانیتور گیمینگ در تلکام متناسب با هر بودجه‌ای قرار گرفته است تا تمام هموطنان اهل گیم بتوانند خریدی لذت‌بخش را تجربه کنند.

فروشگاه اینترنتی تلکام با عرضۀ بهترین قیمت‌ها و جدیدترین کالاهای دیجیتالی در کنار شماست تا خریدی مطمئن و سریع را به شما عزیزان هدیه کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات