حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ابرکارخانه آمریکایی اینتل یک “شهر کوچک” 120 میلیارد دلاری خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اینتل

در ماه مارس، مدیرعامل شرکت اینتل، Pat Gelsinger، اعلام کرد که از طریق راه‌اندازی خدمات تولید تراشه اینتل(IFS)، ظرفیت تولید فعلی و برنامه‌ریزی شده خود را برای سایر تولیدکنندگان چیپست هموار می‌کند به‌طوری‌که اولین مشتریان آن نیز، کوالکام و آمازون خواهند بود. اینتل همچنین درحال برنامه‌ریزی برای ساخت یک ابرکارخانه جدید در مکانی نامشخص واقع در خاک ایالات متحده می‌باشد که طبق گفته آنها، یک “شهر کوچک” ۱۲۰ میلیارد دلاری خواهد بود.

ابرکارخانه اینتل؛ شهر کوچک غول سازنده تراشه

در مصاحبه با واشنگتن پست، گلسینگر برخی از مشخصات این پروژه را فاش کرد. طبق گفته وی، این یک سایت عظیم خواهد بود که شامل شش تا هشت بخش اصلی بوده که ساخت هر کدام، بین 10 تا 15 میلیارد دلار هزینه دربرخواهد داشت. این بدان معناست که هزینه نهایی ساخت بین 60 تا 120 میلیارد دلار می‌باشد.

گلسینگر همچنین بیان می‌کند: “این پروژه‌ای با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری و تأمین 10000 شغل به‌صورت مستقیم در دهه آینده می‌باشد که بر اساس تجربیات ما ایجاد شده است. بنابراین، در اصل، ما می‌خواهیم یک شهر کوچک بنا کنیم.”

ابرکارخانه اینتل و تغییر نام‌گذاری محصولات این شرکت

ابرکارخانه اینتل و تغییر نام‌گذاری محصولات این شرکت

اینتل هنوز درحال بررسی چندین محل در تعدادی از ایالت‌ها به‌عنوان مکان‌های احتمالی احداث ابرکاخانه جدید خود است. موقعیت این کارخانه از آن جهت مورد اهمیت است که غول سازنده تراشه نه‌تنها انرژی، بلکه آب و عوامل محیطی را نیز باید درنظر بگیرد؛ همچنین این پروژه بایستی در نزدیکی یک دانشگاه قرار داشته باشد تا کارکنان ماهر به سمت آن جذب شوند.

برخی از جزئیات دیگر این پروژه از زبان Gelsinger بی‌پاسخ باقی‌ماند؛ از جمله اینکه بخش اصلی و اولیه ابرکارخانه جدید از کدام نوع گره‌ها پشتیبانی می‌کند. باتوجه به اینکه به‌احتمال زیاد عملیات احداث این کارخانه در سال 2024 آغاز شود، می‌توان انتظار داشت که اینتل از Intel 4 (که پیش‌تر 7 نانومتر نامیده می‌شد) و Intel 3 (فرایند +۷ نانومتر)، قبل از حرکت به فرایند پیشرفته‌تر 20A استفاده کند.

گلسینگر همچنین به قانون CHIPS اشاره کرد که مشوق‌های مالیاتی و حمایت از تحقیق و توسعه تراشه‌ها را برای حمایت از تولیدات نیمه‌هادی موجود در ایالات‌متحده فراهم می‌کند. او از قانونگذاران درخواست کرد تا با قانونی خواندن این موضوع، ساخت کارخانه خود را سریعتر از گذشته پیش ببرد.

به گفته مدیرعامل اینتل مشکل کمبود تراشه تا سال ها ادامه خواهد داشت

دیدگاه شما درباره احداث ابرکارخانه ۱۲۰ میلیارد دلاری اینتل و تسریع روند توسعه تراشه این شرکت در سال‌های آینده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی