حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل به خرید اپیک گیمز برای خاتمه جنجال مربوط به فروشگاه آنها تمایل داشته است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تجاری، گوگل

در راستای جنجال مربوط به فروشگاه اپیک گیمز، امروز می‌شنویم که گوگل به خرید این شرکت به‌دلیل برنامه Fortnite برای استفاده از ویترین فروشگاه‌های دیگر و کنار گذاشتن Google Pay تمایل داشته است. این اخبار از طریق اسناد محرمانه جدید دادگاه مربوط به شکایت اصلاح شده Epic Games علیه Google رو شده است. این پرونده‌ها جزئیات بیشتری را در مورد شیوه‌های ضدرقابتی گوگل از جمله کار با شرکای اصلی سازنده گوشی‌های هوشمند و تقسیم درآمد بیشتر با آنها در مقابل جلوگیری از نمایش سایر فروشگاه‌ها بر روی بهترین تلفن‌های اندرویدی، ارائه می‌دهد.

خرید اپیک گیمز توسط گوگل به‌علت نارضایتی از عملکرد دانلود جانبی بازی فورتنایت

جنجال بین دو شرکت، ابتداعا ناشی از تلاش Epic Games برای ارائه عنوان رایگان Fortnite در دستگاه‌های اندرویدی، خارج از فروشگاه Google Play شروع شد.

Tim Sweeney، مدیرعامل Epic، در توئیتر خود بیان کرد: “آیا این مذاکره برای خرید Epic بوده یا نوعی تصرف خصمانه؟ مشخص نیست!”

بسیاری از پرونده‌های مربوط به این جریان همچنان در حال ویرایش هستند، اما Epic Games در شکایات خود می‌گوید که گوگل “تا آنجا پیش رفته است که سود انحصاری خود را با شرکای تجاری به اشتراک بگذارد تا موافقت آنها را برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره رقابت علیه اپیک تضمین کرده و به‌علاوه مجموعه‌ای از پروژه‌های داخلی را برای حل این مشکل توسعه دهد. از تلاش‌های Epic و دیگران برای ارائه جایگزین‌های رقابتی به مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان تشخیص داده شده است و حتی برای مقابله با این تهدید به خرید بخشی یا تمام Epic فکر کرده است.”

خرید اپیک گیمز توسط گوگل

خرید اپیک گیمز توسط گوگل

گوگل همچنین درحال‌حاضر با شکایتی به سرپرستی دادستان کل نیویورک در رابطه با سیاست‌های فروشگاه Google Play مواجه است. درحال‌حاضر کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که گوگل برای اثبات ماهیت عادلانه سیاست‌های خود “دست بالاتر را در اختیار” دارد.

اپیک گیمز نه تنها گوگل، بلکه اپل را نیز در دادگاه به چالش کشیده است، به‌طوری‌که تعدادی یافته جالب در صنعت بازی‌های ویدئویی به‌طورکلی در جریان دادگاه عمومی و تبلیغاتی اپل در مقابل Epic Games آشکار شد. برخی از اطلاعاتی که از آن نبرد حقوقی بیرون می‌آمد شامل اخباری بود که Epic Games با مبلغ 200 میلیون دلار برای سونی ارائه کرده است تا عناوین انحصاری خود را به فروشگاه Epic Games برساند.

آیا اپل و گوگل به‌واقع راهبرد انحصار را در قبال فروشگاه های برنامه خود در پیش گرفته‌اند؟

نظر شما راجع‌به احتمال خریداری شدن اپیک گیمز توسط گوگل به‌منظور مقابله با سیاست‌های مربوط به فروشگاه‌های برنامه آنها و به‌طور دقیق‌تر، ارائه بازی فورتنایت در فروشگاه‌های جانبی مستقل از گوگل پلی استور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

من دیشب ۹ گیگ فورتنایتو دانلود کردم آخر رو چکینگ فور آپدیت میموند پاکش کردم😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی