حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه تعداد سایت در سال ۲۰۲۱ وجود دارد؟!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اینترنت

وب سایت ها بخشی از اینترنت هستند که یک فضای نسبتا متفاوت با فضای جدیدا محبوب شده شبکه های اجتماعی است. پیش از هر چیز، همین وب سایت روی اینترنت خدمات می دادند و تا به امروز هم سرویس های محبوب عموما نسخه وب دارند. پرسش اما اینجاست که چه تعداد سایت در سال ۲۰۲۱ وجود دارد؟! چه حدسی دارید؟

تعداد سایت ها در سال ۲۰۲۱

۳۰ سال پیش در ۶ آگست ۱۹۹۱ فیزیکدان بریتانیایی تیم برنرز لی در CERN سوئیس اولین وب سایت را با عنوان WorldWideWeb (W3) منتشر کرد. این سایت در مورد پروژه شبکه جهانی وب بود که در مورد وب و نحوه استفاده از آن توضیح می داد. آدرس سایت میزبانی شده در CERN در رایانه NeXT برنرز لی به آدرس سایت http://info.cern.ch بود.

در پایان سال ۱۹۹۲ حدود ۱۰ وب سایت آنلاین وجود داشت. پس از اینکه سرن فناوری W3 را بصورت رایگان و بدون حق امتیاز در سال ۱۹۹۳ در دسترس عموم قرار داد، اینترنت به تدریج به یک غول همه جانبه امروزی تبدیل شد. “وب سایت” مجموعه‌ای از صفحات وب حاوی محتوای چند رسانه ای است که دارای یک دامنه اینترنتی یا زیردامنه اینترنتی مشترک‌اند و توسط حداقل یک سرور وب انتشار داده می‌شود وبگاه‌ها روی شبکه پروتکل اینترنت مثل شبکهٔ اینترنت یا شبکه محلی قرار می‌گیرد.

تا سال ۱۹۹۴ نزدیک به ۳ هزار سایت وجود داشت. یکی از آنها Yahoo بود که آن جا تازه در دسترس قرار گرفت! این سرویس در ابتدا “Jerry and David’s Guide to the World Wide Web” نام داشت و زندگی آنلاین خود را به عنوان یک فهرست وب آغاز کرد.

وقتی گوگل به صحنه آمد بیش از ۲ میلیون وب سایت وجود داشت. همانطور که این اینفوگرافیک نشان داده شده است، امروزه و در سال ۲۰۲۱ تعداد ۱.۸۸ میلیارد عدد وب سایت وجود دارد و با مشاهده شمارنده Internet Live Stats، این رقم در حال حاضر به سرعت در حال افزایش است.

تعداد سایت ها از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۱

تعداد سایت ها از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۱

چنین حدسی داشتید؟ بیشتر از وب سایت ها استفاده می کنید یا نرم افزار و شبکه های اجتماعی؟ فکر می کنید این روال رشد وب سایت ها تا کجا پیش برود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Rabbit823

اطلاعات خوبی بود، اینکه یادآوری شود چه زمانی اینترنت و توسط چه شخصی تولید شد، اما با مراجعه به سایت وضعیت اینترنت، به یکباره مخ آدم سوت میکشه از نوع دیگه رود پز😃👍

Rabbit823

اینکه یادآوری شود چه زمانی اینترنت و توسط چه شخصی تولید شد، اما با مراجعه به سایت وضعیت اینترنت، به یکباره مخ آدم سوت میکشه از نوع دیگه رود پز😃👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)