حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگر گوشی خیلی قدیمی اندرویدی دارید از ۵ مهر ۱۴۰۰ دیگر نمی تواند وارد Google شوید

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | Android، گوگل

طبق یک خبر رسمی، گوگل پشتیبانی از دستگاه های اندرویدی قدیمی را کاملا ملغی می کند. اینطور باید بگویم که اگر گوشی خیلی قدیمی اندرویدی دارید از ۵ مهر ۱۴۰۰ دیگر نمی تواند وارد Google شوید. اما خیلی قدیمی دقیقا یعنی چه؟ یعنی هر دستگاهی که از اندروید ۲.۳.۷ یا Android Gingerbread (همان نان زنجبیلی) استفاده کند، دیگر مجاز به استفاده از سرویس های گوگل نیست. طبیعی هم هست، این سیستم عامل برای تقریبا ۱۰ سال پیش است.

پایان پشتیبانی از گوشی های خیلی قدیمی اندرویدی

نگران نباشید، گوشی سامسونگ، هواوی یا شیائومی که سه سال پیش خریداری کرده اید به کار خود ادامه می دهد. ما در مورد دستگاه های واقعا قدیمی صحبت می کنیم، هر چیزی که از Android 2.3.7 یا پایین تر استفاده می کند. این همان اندروید Gingerbread است، که حدود یک دهه پیش یعنی در دسامبر ۲۰۱۰ منتشر شد. شایان ذکر است که میلیاردها دستگاه Android جدید در بازار وجود دارد، بنابراین مطمئناً تعداد ناچیزی از کاربران هنوز از تلفن های قدیمی تر استفاده می کنند.

Android Gingerbread

Android Gingerbread

“به عنوان بخشی از تلاش های مداوم ما برای حفظ امنیت کاربران، گوگل دیگر از ۵ مهر ۱۴۰۰ اجازه ورود به سیستم با دستگاه های دارای اندروید Android 2.3.7 یا پایین تر را نمی دهد. اگر بعد از ۵ مهر ۱۴۰۰ وارد دستگاه خود شوید، ممکن است هنگام استفاده از محصولات و خدمات Google مانند Gmail ،YouTube و Maps، خطای نام کاربری یا گذرواژه دریافت کنید.”

با توجه به میزان یکپارچگی برنامه ها و خدمات گوگل برای دستگاه های اندروید، برای بسیاری از کاربران این بدان معناست که آن تلفن ها واقعاً بی فایده خواهد شد. هر چند کورسوی امیدی وجود دارد، اگر دستگاه شما می تواند به نسخه جدیدتر Android (اندروید ۴ و به بالاتر – توجه داشته باشید که اندروید ۳ مختص تبلت ها بود) به روز شود، می توانید آن را آپدیت کنید تا از این سرنوشت غم انگیز آن جلوگیری کنید.

به واقع هیچ کس نباید به هر دلیل از دستگاهی به این قدمت استفاده کند. چرا؟ به دلایل امنیتی! اشکالات و مشکلات در طول زمان روی هم جمع می شوند و همچنین احتمال آلوده شدن دستگاه شما به بدافزار هم وجود دارد.

شما دستگاهی به این قدمت دارید؟ چه مدلی؟ هنوز سرحال است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

فقط ایوب ها باید از دنیای گوگل خداحافظی کنن چون واقعاً باید صبر داشته باشی تا از یه گوشی انقدر کند و قدیمی واسه ورود به گوگل و … استفاده گنی ، حتی قدیمی تر از گلکسی یانگ 😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)