حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدفون وسیله جدانشدنی زندگی دیجیتالی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

هدفون مثل بسیاری از لوازم جانبی موبایل، وسیله پرکاربردی است که تقریبا همه ما به آن نیاز داریم. برخی عادت دارند که در حین ورزش کردن یا پیاده روی موسیقی یا پادکست گوش بدهند که به نظر من خیلی مفید است،چون با شتابی که زندگی های امروزی دارد، شاید فرصتی برای کتاب خواندن کمتر باشد، در نتیجه پادکست ها به افزایش و به روزرسانی اطلاعات ما کمک می کنند. یا حتی زمانی که فیلم تماشا می کنیم، گاهی دوست داریم با هدفون بشنویم، به طور کلی هدفون مثل موبایل جزو لوازم اجتناب ناپذیر روزمره ما شده است. اگر قصد خرید هدفون یا گوشی را دارید و دنبال بهترین قیمت گوشی و با ضمانت معتبر هستید، مناسب ترین قیمت گوشی و هدفون را می توانید از فروشگاه های معتبر مثل لیپک پیدا کنید.

آشنایی با انواع هدفون ها

هدفون ها از نظر نوع اتصال به دو گروه با سیم و بی سیم دسته بندی می شوند، و نوع باسیم از طریق جک 3.5 میلی متری یا 6.3 میلی متری یا USB وصل می شوند اما هدفون های بلوتوثی یا بی سیم، با یکی از روش های NFC یا بلوتوثی کار می کنند. شاید فکر کنید که خرید هدفون کار ساده ای است و به بررسی نیاز ندارد، اما اینطور نیست شما باید قبل از خرید هدفون انواع آن را بشناسید و با هم مقایسه کنید تا بتوانید متناسب با نیازتان انتخاب درستی داشته باشید.

هدفون داخل گوشی یا in-ear

نام دیگر این هدفون، ایرفون است که نسبت به نوع های دیگر کوچکتر هستند و به راحتی داخل گوش قرار می گیرند،مزیت این هدفون کوچک و قابل حمل بودن آن است، و مناسب برای مسافرت یا رفت و آمدهای داخل شهری است. هدفون این ایر به دلیل اینکه به پرده گوش نزدیک است، کیفیت صدای خوبی دارد، و صداهای مزاحم محیط را دفع می کند، قسمت انتهایی این نوع هدفون ها، ایرباد نامیده می شود، بخشی که متناسب با اندازه گوش ها متفاوت است، مثلا اگر گوش شما کوچک باشد و هدفون بزرگی استفاده کنید، قطعا هدفون داخل گوش شما جا نمی گیرد.هدفون های داخل گوشی آیفون EarPod یکی از هدفون های راحت اپل است که از ایفون 5 به بعد اپل تا خرید ایفون 12 پرومکس می توانید از آن استفاده کنید. البته ایرپاد پرو اپل،پوشش لاستیک سیلیکونی دارد، و با اطمینان بیشتری داخل گوش قرار می گیرد.

هدفون روی گوش ON-ear

این نوع هدفون ها بزرگتر از هدفون های توو گوشی هستند و صدای محیط را به خوبی دفع نمی کند در نتیجه آوای موسیقی با نویزهای بیرون ادغام می شود، و برعکس صدا  به راحتی به بیرون درز می کند، و طبیعتا بیشتر اطرافیان را آزار می دهد، بنابراین بیشتر در محیط خانه کاربرد دارد و در مکان های شلوغ پیشنهاد نمی کنم  که از آن استفاده کنید. هدفون های روی گوش، کاملا روی لاله گوش را می پوشانند، اما این مزیت را دارند که در طولانی مدت، گوش عرق نمی کند و در ضمن کیفیت صدای خوبی دارند.  نقطه منفی در مورد این نوع هدفون این است که پد هدفون روی گوش، در طولانی مدت به گوش فشار وارد می کند.

هدفون دور گوش Over-ear

هدفون های دورگوش که به آن دورانی هم می گویند. بزرگترین سایز را نسبت به مدل های دیگر، دارند. بنابراین صدا بسیار قدرتمندتر پخش می شود. این نوع هدفون ها کاملا لاله گوش را می پوشاند، و به دلیل قرار گرفتن درایورها در فاصله دورتری از پرده گوش، تجربه شنیدن صدای موسیقی در استودیوها را به فرد منتقل می کند.نقطه قوت این هدفون ها، توانمندی در جلوگیری از ورود نویز و صدای محیط است و به گوش فشار نکرده در نتیجه شما را در طولانی مدت، خسته نمی کنند مخاطب این دسته از هدفون ها، کاربران حرفه ای هستند، اگر کاری دارید که نباید سرو صدا داشته باشید، این هدفون برای شما مناسب است زیرا صدا در هدفون های دور گوش طبیعی تر از روی گوش به نظر می رسد.

هدفون بلوتوثی یا بی سیمی

هدفون بی سیم یا بلوتوثی، از پرطرفدارترین نوع هدفون است، زیرا بدون سیم طراحی شده اند و مانند نوع های دیگر، دست و پاگیر نیستند و نحوه استفاده به این صورت است که یکی از گوشی ها به وسیله بلوتوث به موبایل وصل می شود و گوش دیگر را با این سیگنال ها، فعال می کند، اما به طور کلی کیفیت صدا در هدفون های سیم دار بهتر از بلوتوثی است، زیرا انتقال صدا با جک 3.5 یا 6.3 میلی متری انجام می شود، زیرا آن ها مشکلات هدفون بلوتوثی مثل قطع و وصلی یا تاخیری صدا را ندارند. هدفون های بی سیم با باتری کار می کنند اما کاربر همیشه نگران تمام شدن شارژ باتری است،گلکسی بادز پرو بهترین ایرباد بی سیم برای کاربران سامسونگ است،اگر قصد خرید گوشی های سامسونگ را دارید، مشاهده گوشی های سامسونگ لیپک را به شما پیشنهاد می دهم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات