حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

3 شغل پردرآمد سال 1400 در حوزه دیجیتال مارکتینگ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تنها در سایت جابینجا و در شهر تهران 533 فرصت شغلی فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. آماری که نشان می‌دهد دیجیتال مارکتینگ به یکی از داغ‌ترین و جذاب‌ترین مشاغل حال حاضر ایران تبدیل شده است.

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای برای بازاریابی محصولات و خدمات در فضای آنلاین صورت می‌گیرد. طراحی سایت، سئو، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در گوگل، طراحی استراتژی و بازاریابی محتوایی تنها بخش کوچکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است. به‌عبارت ‌بهتر، دیجیتال مارکتینگ دریایی عمیق و بی‌انتها است. درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ کاملاً وابسته به سطح تخصص افراد تعیین می‌شود. اما برخی از حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ درآمد بالاتری دارند.

سئو، طراحی سایت و مدیریت صفحات اینستاگرامی مشاغلی هستند که درآمد بالایی دارند. در این مقاله این 3 شغل پر درآمد دیجیتال مارکتینگ را در بازار ایران بررسی می‌کنیم. اگر به حوزه دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید یا می‌خواهید وارد این حوزه شوید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

به شما اطمینان می‌دهیم مطالعه این مقاله می‌تواند ذهنیت شما را نسبت به درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ در ایران شفاف کرده و در آینده‌ی حرفه‌ای شما تاثیرگذار باشد.

1- خدمات سئو؛ چالشی، رقابتی و پرتقاضاترین شغل دنیای دیجیتال

بیش از 93 درصد از خریدهای اینترنتی تنها با یک جستجوی ساده در گوگل آغاز می‌شود. گوگل میدان اصلی رقابت کسب‌وکارهای آنلاین است. رقابت بر سر کسب جایگاه بالاتر، سئو را به یکی از پرتقاضاترین مشاغل دیجیتال مارکتینگ تبدیل کرده است.

سئو به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. به عبارت دیگر در سئو تلاش می‌کنیم تا با ارائه بهترین محتوا و در رقابت با دیگران در صدر نتایج گوگل قرار گرفته و از این طریق بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنیم. برای آشنایی بیشتر با مفهوم seo و استفاده از منابع رایگان آموزشی می‌توانید به صفحه سئو در سایت آکادمی وبسیما مراجعه کنید.

یک متخصص سئو با کسب دانش و تجربه‌ی کافی می‌تواند در آژانس‌های تبلیغاتی یا شرکت‌های خصوصی مشغول به کار شود. از طرف دیگر بسیاری از متخصصان سئو به صورت فریلنسر یا آزادکار اقدام به ارائه خدمات خود می‌کنند. برخی از متخصصان سئو هم بر روی کسب‌وکار شخصی خود فعالیت کرده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند. بر اساس گزارش درآمد مشاغل در سال 1400 که در سایت جاب‌ویژن منتشر شده، متوسط درآمد یک متخصص سئو بسته به سطح ارشدیت و تجربه کاری بین 3.5 تا 10 میلیون تومان در ماه است.

خدمات یک متخصص سئو در سه حوزه خلاصه می‌شود. سئو تکنیکال یا توجه به سلامت فنی سایت در کنار تولید محتوای ارزشمند و لینک‌سازی خارجی اصلی‌ترین خدمات سئو هستند. بررسی کامل خدمات SEO که یک شرکت یا متخصص ارائه می‌کند، بسیار مفصل و خارج از یک مقاله است. به‌ همین‌ دلیل پیشنهاد می‌کنیم در فرصتی مناسب به صفحه خدمات سئو وبسیما مراجعه کرده و به صورت کامل با انواع خدمات این حوزه آشنا شوید.

2- طراحی سایت؛ جذاب‌ترین شغل دیجیتال مارکتینگ

همه‌ی کسب‌وکارها برای حضور موثر در فضای وب به یک سایت اختصاصی نیاز دارند. با بالاگرفتن تب راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی، طراحی سایت به یکی از جذاب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.

طراحی سایت آسان نیست. یک طراح سایت حرفه‌ای بایستی حداقل به یک زبان برنامه‌نویسی تسلط داشته باشد. انتخاب زبان برنامه‌نویسی و فعالیت در این حوزه کاملاً بسته به علایق شخصی است. اما در بازار طراحی سایت ایران، تسلط بر سیستم مدیریت محتوای وردپرس و زبان php به دلیل محبوبیت وردپرس باعث افزایش درآمد طراحان سایت می‌شود.

بسیاری از طراحان سایت در شرکت‌های خصوصی فعالیت‌ می‌کنند. از طرف دیگر بازار طراحی سایت به صورت فریلنسری هم داغ است. بر اساس گزارش جاب‌ویژن و بررسی سایت‌های کاریابی، درآمد یک طراح سایت بسته به سطح تخصص و تجربه بین  4.5 تا 10 میلیون تومان در ماه است. اولین قدم برای تبدیل‌شدن به یک طراح سایت شناخت استانداردهای حرفه‌ای طراحی است. پیشنهاد می‌کنیم در فرصتی مناسب به صفحه طراحی وب سایت وبسیما مراجعه کرده و با استانداردهای روز طراحی وبسایت آشنا شوید.

3- مدیریت صفحات اینستاگرام؛ سریع‌ترین راه رسیدن به درآمد

اگر بخواهیم یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد در دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم، مدیریت صفحات اینستاگرام در صدر انتخاب‌های ما است. 50 میلیون ایرانی عضو اینستاگرام هستند. صدها هزار کسب‌وکار در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته و به فروش محصولات و خدمات خود مشغول هستند. بسیاری از این صفحات به یک ادمین یا مدیر صفحه نیاز دارند.

پاسخ‌گویی به پیام‌های ارسالی مخاطبان، انتشار پست‌ها، پاسخ‌گویی به کامنت‌ها و در یک کلام مدیریت صفحه از وظایف ادمین اینستاگرام است. ادمین‌های اینستاگرامی معمولاً به صورت فریلنسری کار می‌کنند. یک ادمین اینستاگرام می‌‌تواند به صورت هم‌زمان 3 تا 5 صفحه بیزنسی مختلف را مدیریت کرده و درآمد بالاتری را کسب کند. اگر گزارش جاب‌ویژن و بررسی مورد خود در سایت‌های کاریابی را مدنظر قرار دهیم، میزان درآمد مدیریت صفحات اینستاگرامی بین 4.5 تا 8 میلیون‌تومان در ماه است.

درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ؛ نظر شما چیست؟

در این مقاله 3 شغل پردرآمد دیجیتال مارکتینگ در سال 1400 را بررسی کردیم. خدمات طراحی سایت، سئو و مدیریت صفحات اینستاگرامی پردرآمدترین مشاغل دیجیتال مارکتینگ هستند. درآمد بالا نباید تنها ملاک انتخاب شغل باشد. علاقه، مهارت و استعداد در کنار توجه به میزان درآمد فاکتورهای معقول‌تری برای انتخاب شغل است. تسلط بر هر شغل و حرفه‌ نیازمند سال‌ها تلاش، ممارست و پشتکار است. امیدواریم اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله در ادامه مسیر حرفه‌ای به شما کمک کرده و درآمد شما را افزایش دهد.

در پایان لطفاً اگر تجربه کاری یا نظری درباره درآمد مشاغل دیجیتال مارکتینگ دارید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. این مقاله با نظرات شما تکمیل می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات