حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

داستان Instagram ایرانی با نام اینستاگرام پلاس چیست؟

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار داخلی

راهکارهایی مانند چسابندن پسوند “طلایی” یا “پلاس” به اسم سرویس های محدود یا مسدود شده در کشور برای نام گذاری نمونه داخلی‌اش، از جمله راه حل واقعا پوچی است که وجود دارد. به تازگی درباره Instagram ایرانی با نام اینستاگرام پلاس صحبت هایی می شود که هنوز وجود خارجی ندارد اما درباره امکانات آن صحبت می شود!

اینستاگرام پلاس یا Instagram ایرانی

سید عباس مرادی از طراحان طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در برنامه جهان آرا گفت:

بهترین نقطه برای حکمرانی در فضای مجازی، همین جایی است که طرح صیانت قرار است وارد شود، یعنی خدمات پایه کاربردی باید فضای رقابتی ایجاد کنیم، با مزیت رقابتی که برای کاربر قابل لمس باشد.

وی افزود:

فعلا هیچ مشابه داخلی اینستاگرام نداریم. هدف طرح صیانت این است که پلتفرمی امن ایجاد شود تا زمینه مهاجرت کاربر ایرانی به نمونه داخلی فراهم شود.مثلا در اینستاگرام پلاس، بانکداری الکترونیکی خواهیم داشت.

سوالی که برای من پیش می آید این است: “اصلا بانکداری الکترونیکی را چه به اینستاگرام جناب مرادی؟”

این رانت پیش آمده را می خواهید تبدیل کنید به سوپراپلیکیشن هایی که شرایط انحصاری و ضدرقابتی ایجاد کرده اند؟ اینستاگرام، اینستاگرام است؛ کسی می خواهد در آن مانده حساب گرفته یا پول انتقال دهد؟ اگر هم منظورتان درگاه پرداخت است که مفهوم بانکداری الکترونیکی را نمی دانید اما طرح صیانت داده اید!

محدودیت پهنای باند برای اینستاگرام

اینستاگرام

اینستاگرام

مرادی بیان کرد:

رویکرد طرح صیانت، بومی‌سازی و داخلی‌سازی نیست، چرا که اگر نمونه‌های خارجی هم قوانین ما را بپذیرند، همان تسهیلات نمونه‌های داخلی را دریافت می‌کنند. فیلترینگی در کار نیست ولی قطعا محدودیت هست مثلا محدودیت پهنای باند برای اینستاگرام.

او در ادامه گفت:

تخفیف‌های مالیاتی برای انجام تبلیغات در اینستاگرام ایرانی در نظر گرفته خواهد شد، ولی این تخفیف برای اینستاگرام آمریکایی نخواهد بود.

وی افزود:

به میزان مهاجرت مردم به نمونه‌های داخلی، برای اپلیکیشن‌های خارجی محدودیت پهنای باند در نظر گرفته می‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اگر حتی قرار است رقیب بومی برای اینستاگرام ساخته شود، باید نام Instagram Plus باشد؟! قوه تخیلتان خشکیده یا چی؟!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HM-Royal

من که شخصاً هیچ اپلیکیشن داخلی نصب نمیکنم نه کدنویسی خوب و درست و حسابی دارند نه امنیت دارند برای بانک هم از وبسایتهای اصلی استفاده میکنم.
این نسخه‌های آشغال کپی هم به هیچوجه به پای اپلیکیشنهای اصلی نمیرسه یه بارم نصب نکردم. خود اینستاگرام و اکثر اپ های social Media محتوا رو از نظر کپی رایت و قانونهای نشر محتوا و… کنترل میکنند و اجازۀ نشر هر محتوایی مخصوصاً محتوای (Adult) رو نمیدهند بسادگی با report کاربران یا خود ربات سرور خود اپ، حذف میشوند یا اکانت کاربر رو بن میکنند… این جماعت retard کلاً با گردش آزاد اطلاعات مشکل دارن وگرنه اینها همش بهانه‌هایی مسخره و احمقانه‌ بیش نیست.

Mostoul

در نهایت این اپلیکیشن چیزی شبیه به نسخه طلایی تلگرام میشه که فقط برای بخش های از پیش تعریف شده در دسترس هست.
خوشبختانه تجربه ثابت کرده کسانی که به دنبال اجرای چنین طرح هایی بودن، قبل از اجرا کردنشون شکست خوردن. خیلی جالبه که اسم پلاس معمولا برای محصولات یا خدماتی استفاده میشه که دارای امکانات بیشتری هستن، ولی برنامه هایی که این آقایون و افراد مرتبط با تصویب کننده این طرح مد نظر دارن لایق این کلمه نیستن.
امیدوارم مردم حتی اگر که مجبور باشن به سمت این برنامه ها کوچ کنن به سمت این برنامه ها نرن و استفاده ازشون رو تحریم کنن.
زندگی مردم وابسته به ارتباط با اینترنت جهانی هست و قطع کردن این سرویس ها ضرر خیلی بزرگی به مردم وارد میکنه. حتی اگر این برنامه ها مناسب هم باشن و واقعا لایق استفاده عمومی باشن به دلیل نداشتن زیر ساختهای مناسب نمیتونن خدمات مناسب کاربرای شبکه مجازی رو ارائه بدن.
امیدوارم این طرح شکست بخوره، ولی مطمئن باشید در این روزها یک قهرمان ملی برای نجات مردم ایران از محدودیت ها معرفی میشه.

آره جون خودت!
اینیستا رو ول کنیم بیایم روبینو؟
اون ۱۱۸ نفری که رای موافق دادید بیزحمت ساقیتونو عوض کنید جنساش مطمئن نیست!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)