حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ تا اواخر تابستان ۱۴۰۰ معرفی می شود

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، شایعات

اولین شایعات دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را زمستان گذشته شنیدیم. حسگر تصویر این دوربین باید توسط سامسونگ توسعه پیدا کند. امروز از یک منبع موثق می شنویم که حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ تا اواخر تابستان ۱۴۰۰ معرفی می شود. این حسگر تصویر همراه با یک نمونه ۵۰ مگاپیکسلی با زیرپیکسل های RGBW ارایه خواهد شد.

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ

شاید اگر تا همین ۲ سال پیش کسی درباره رزلوشن دوربین بالای ۱۰۰ مگاپیکسل با ما صحبت می کرد، به سختی به او باور داشتیم. حقیقت این است که رزلوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی در چندین موبایل از پرچمدار تا میان رده استفاده شده است. با توجه به روند رشد رزلوشن حسگرهای موبایلی توسط سامسونگ، اصلا نمی توان انتظار نداشت که رشد قابل توجه دیگری را شاهد باشیم.

درباره حسگر تصویر 200MP سامسونگ مدت هاست که شایعاتی جسته و گریخته می شنویم. مثلا اینکه دوربین گلکسی اس ۲۲ از این حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد یا نه. با خبری که امروز می شنویم، زیرساخت تحقق چنینی شایعه ای وجود دارد.

حسگر تصویر ISOCELL سامسونگ

حسگر تصویر ISOCELL سامسونگدوربی

همانطور که در توییت ice Universe می بینید، خیلی خلاصه می گوید:

سپتامبر. ۲۰۰ مگاپیکسلی، ۵۰ مگاپیکسلی RGBW به زودی.

سپتامبر می شود اواخر شهریور و اوایل مهر ماه و این یعنی نهایتا ۲ ماه تا پایان بازه عنوان شده فاصله داریم. البته این توییت خیلی دقیق مشخص نمی کند سپتامبر موعد رونمایی از این دو حسگر تصویر جدید ISOCELL سامسونگ است یا این دو حسگر تصویر به زودی معرفی می شوند و سپس در سپتامبر شاهد معرفی اولین گوشی با آن ها هستیم.

هر چه که هست مشخص می کند فاصله زیادی با رونمایی از ۲ حسگر تصویر جدید سامسونگ نداریم. صنعتی که سامسونگ ابتدا خیلی سخت وارد آن شد اما با تحقیق و توسعه گسترده خود سعی دارد تا ژاپنی قدیمی این مسیر را پشت سر بگذارد.

نظر شما چیست؟ رزلوشن بالای دوربین چقدر شما را در خرید وسوسه کرده است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

این Ice Universe محترم لامصب هرچی افشاگری میکنه درست از آب درمیاد!
در مورد سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی هم بگم اگه معرفی بشه اوّلین پرچمداری که از این سنسور استفاده خواهد کرد Mi ۱۲ شیائومی باشه. بعد سامسونگ.

درسته… من سال پیش بعد کلی کش و قوس برای میکس حدس زدم که گویا بهش نمیرسه… مشخصا چند تا افشاگر روی mi 12u برای این سنسور دارن اجماع نظر میکنن…

m.b

“این حسگر تصویر همراه با یک نمونه ۵۰ مگاپیکسلی با زیرپیکسل های RGBW ارایه خواهد شد.”
کمتر از یک سال پیش بدون هیچ منبعی حدس زدم سامسونگ میخواد یه سنسور rgbw برای تحول نورگیری در شب بسازه… چند بارم ازش دفاع کردم… دقیقاً شد…
یک سال و نیم پیش هم به عنوان اولین سایت ایرانی(کمتر کسی حتی تو دنیا میدونست) کاربرای ترنجی رو با محاسبات آگاه کردم که اگر سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ یک اینچی باشه اولاً دقیقاً 192 مگاپیکسلی هست (حتی یادمه یکی از ارقام پیکسلی کاملاً دقیق احتمالیش رو نوشته بودم) و دوما سایز پیکسل هاش 0.8 میکرومتریه…
یکیش که خورد به هدف…
سنسور یک اینچی سامسونگ هم اگر عملی بشه دقیق میخوره به هدف…

کامنتم تو پست یکسال و چهار ماه پیش که بالاخره سنسور 192 مگاپیکسلی تایید شده بود 😁:

comment image

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)