حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه عکاسی را شروع کنیم؟ 

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

مردم همیشه با دوربین‌هایشان عکس می‌گیرند اما همه نمی‌توانند خود را “عکاس” بنامند. معمولاً اولین قدم برای این که عکاسی را شروع کنیم داشتن انگیزه و علاقه کافی است. در عین حال، هزینه‌های احتمالی و مقدار زیادی از اطلاعات وجود دارد که شما باید به دست بیاورید. اگرچه ممکن است آسان به نظر برسد، اما حقیقت به همین سادگی نیست.

عکاسی یک زمینه کاملاً رقابتی است که برای تبدیل شدن به یک فرد حرفه‌ای نیاز به داشتن استعداد، مهارت، زیرکی و نظم و انضباط دارد. برای موفقیت، عکاسان حرفه‌ای نباید فقط با استعداد باشند. آن‌ها همچنین نیاز به سخت‌کوشی دارند تا ساعت‌های طولانی کار را تحمل کنند، به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا سخت رقابت کرده و حرفه خود را به عنوان یک کارآفرین، مدیریت کنند.

اولین قدم آموزش عکاسی چیست؟ در حقیقت، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن، عکاسی را شروع کنید. تا زمانی که شما از انگیزه کافی برای رشد و پیشرفت برخوردار باشید، قطعا موفق خواهید شد. سوال این است که چگونه عکاسی را شروع کنیم؟ در اینجا نکاتی برای پاسخ به این سوال آورده شده است بنابراین ادامه مطالب را دنبال کنید:

انگیزه خود را پیدا کنید 

آیا بیشتر اوقات در حال گرفتن پرتره هستید؟ آیا دوست دارید دوره آموزشی عکاسی  بگذرانید؟ آیا می‌خواهید هر لحظه سوژه‌های مورد توجه خود را شکار کنید؟ هر آنچه باعث شده شما بخواهید به عکاسی بپردازید، از آن به عنوان الهام‌بخش خود برای رشد و دنبال کردن علاقه جدید استفاده کنید.

یک راه خوب برای یافتن الهام‌بخش، این است که بفهمید دوست دارید چه کاری انجام دهید. اگر عاشق سفر هستید، می‌توانید با عکاسی سفر شروع کنید. به همین ‌ترتیب، اگر اهل ورزش هستید، می‌توانید عکاسی اکشن و ورزشی را امتحان کنید. با خیال راحت انواع مختلف عکاسی که ممکن است مورد علاقه شما باشد را امتحان کنید.

 یک دوربین خوب تهیه کنید

به محض اینکه ایده خوبی از موضوع مورد نظر خود بدست آوردید، مورد دیگری که برای شروع گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیز نیاز دارید دوربین خوب است. عکاسان آماتور امروزه، خوش شانس هستند که طیف گسترده‌ای از دوربین‌ها دارند که می‌توانند روی آن‌ها کار کنند. هر کسی که تازه آموزش عکاسی را یاد می‌گیرد می‌تواند دوربین‌های متوسط ارزان قیمت خریداری کند که نه تنها بسیار سبک وزن هستند بلکه توانایی ارائه تصاویر حرفه‌ای و با کیفیت را نیز دارند. اما هر مدلی را که انتخاب می‌کنید، مهم است که متناسب با نوع عکاسی دلخواه شما باشد و یاد بگیرید چگونه از آن استفاده کنید.

در دوره آموزشی عکاسی شرکت کنید

چه به‌دنبال تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای باشید و چه بخواهید برای ثبت لحظات زندگی و تفریح  دوربین عکاسی به دست بگیرید، آموزش عکاسی می‌تواند از بهترین تصمیم‌های شما باشد. 

 نکات زیادی وجود دارد که می‌توانید از یک دوره آموزشی عکاسی بیاموزید. این دوره‌ها همه چیز را از تنظیمات دوربین، اصول کادربندی گرفته تا دروس پیشرفته‌تر مانند نورپردازی حرفه‌ای و ویرایش عکس را به شما آموزش می‌دهند و جدای از این موارد، دید کاملی از عکس گرفتن و آن‌چه واقعاً از نظر بصری یک عکس را جذاب می‌کند، به شما می‌دهد. این واقعا بهترین گزینه برای تحصیلات مناسب و جامع در عکاسی است.

دوره عکاسی وبسایت فن پردازان سعی کرده است تا با در نظر گرفتن تمامی این نکات آموزشی و داشتن بهترین استادهای این حرفه یکی از بهترین دوره‌های آموزشی را دراختیار مخاطبان بگذارد.

 این دوره از سطح کیفیت بالایی برخوردار بوده و با رقبایی چون مرجع آموزشی آنلاینUDEMY رقابت می‌کند، صفر تا صد عکاسی را آموزش می‌دهد و تمام نیازهای آموزشی یک فرد مبتدی تا حرفه‌ای را پوشش خواهد داد.

 تنظیمات دستی 

یکی از اصلی‌ترین نکات شناختن دوربین خود است. شما واقعاً باید با کنار گذاشتن ‌ترس خود در دل تنظیمات دوربین وارد شده و با تمام قابلیت‌های آن آشنا شوید. برای درک بهتر عملکردها و ویژگی‌های دوربین، به ویژه مثلث نوردهی، یعنی دیافراگم، سرعت شاتر وISO  ممکن است لازم باشد زمان زیادی را صرف کنید، اما نتایج در عکس‌های شما نشان داده خواهد شد. تنظیم دستی دوربین شما دنیای جدیدی از امکانات خلاقانه و خروجی‌های تصویر را باز می‌کند. ممکن است این کار به نظر پیچیده بیاید اما با آموزش عکاسی، این نکات در مورد دوربینتان را نیز یاد خواهید گرفت و پس از آن می‌توانید شروع به گرفتن تصاویر حرفه‌ای کنید.

 فعال باشید

تجربه واقعاً بهترین معلم است. شما می‌توانید دوره آموزش عکاسی بگذرانید، اما تنها راهی که واقعاً عکاسی را یاد خواهید گرفت این است که برای آن وقت بگذارید. از این گذشته، چه روشی بهتر از تمرین و استفاده از آنچه آموخته‌اید و پیاده کردن آن در عکس‌ها وجود دارد؟ 

وقت زیادی بگذارید

مانند هر سرگرمی ‌یا حرفه، یادگیری و رشد به زمان نیاز دارد. عجله برای حرفه‌ای شدن نه تنها به عنوان یک آماتور فشار بی موردی به شما وارد می‌کند بلکه باعث می‌شود از کاری که می‌کنید لذت نبرید. خود را با سایر عکاسان پیشرفته مقایسه نکنید و در ابتدای مسیر، تجهیزات گران‌قیمت نخرید چون به این زودی نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

سعی کنید مسیر پیشرفت خود را آهسته و پیوسته طی کنید و در این مسیر با کشف استعدادهای جدید خود و کسب تجربه، امضای حرفه‌ای پای عکس‌های خود بزنید.

 یک استاد پیدا کنید

شخصی را پیدا کنید که بتواند الهام‌بخش شما باشد. آن شخص می‌تواند یک معلم، یک دوست، یا هر کسی که می‌شناسید باشد که مدت زیادی مشغول عکاسی بوده است. یک مربی می‌تواند‌ با آموزش عکاسی و ترفندهای کار با دوربین نکات مفیدی را به شما یاد دهد، تجربیات یادگیری خود را به اشتراک بگذارد و به سوالاتی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد تا به شما در بهبود عکاسی کمک کند. 

جمع بندی

شما نیز روزی افتخار این را خواهید داشت که دانش خود را به دیگران منتقل کرده و برای یک عکاس آماتور دیگر، مربی باشید. پس انگیزه خود را تقویت کنید، یک دوربین معمولی و ارزان قیمت تهیه کنید، دوره‌های آموزشی عکاسی را بگذرانید، از افراد باتجربه کمک بگیرید و برای اینکار زمان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات