حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دانش برخی حامیان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در چه حد است؟ WhatsApp به کاربران ایرانی یارانه می دهد!

در اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مشخصا مطالبه گری های معقولی را در خیلی از جهات خواهد داشت شکی نیست، اما برخی حامیان این طرح با دانش بسیار ضعیف در این زمینه و اظهارنظرهای عجیب؛ واقعا غیرقابل درک ظاهر می شوند! مثلا روح‌الله مومن‌نسب به تازگی در گفتگو با همشهری گفته است WhatsApp به کاربران ایرانی یارانه می دهد!

حامیان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی چقدر به فضای مجازی مسلط هستند؟!

پیرامون طرح صیانت مطرح شده، قطعا شما و ما که در فضای اینترنت فعالیت داریم اخبار مختلف را دنبال می کنیم. در همین حین بود که به خبری برخوردم و واقعا آنقدر برایم غیرقابل بود که جای پرداختن به آن را خالی دیدم.

مومن‌نسب، دبیر کلی مجموعه‌ای را بر عهده دارد که با عنوان «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی» از سال ۹۳ مشغول فعالیت است. او پیش از این صحبت های جنجالی دیگری را هم با روزنامه هفت صبح داشته است که در آن درباره تعداد فیلم پورنوگرافی قابل دانلود با ۲ گیگابایت اینترنت رایگان، توضحیات عجیبی می دهد!

در بخشی از مصاحبه وی با روزنامه همشهری آمده است:

«واتساپ نه‌تنها ما را تحریم نکرده، بلکه یارانه هم می‌دهد؛ چراکه از اروپایی‌ها سالی یک دلار می‌گیرد اما از ایرانی‌ها نمی‌گیرد.»

واتس اپ

واتس اپ

من نمی دانم آیا “دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی” نباید بداند که کاربر اروپایی اگر هم بخواهد پولی بابت خدمات بدهد، به یورو پرداخت می کند نه به دلار؟

به جز این که شاید بگذاریم پای یک اشتباه در کلام، وی حتی نمی داند واتس اپ از ۲۸ دی ۱۳۹۶ برای کاربران سراسر دنیا رایگان شد. این یعنی از این تاریخ به بعد کاربر هیچ کجای دنیا برای استفاده از واتس اپ، به صورت مستقیم هزینه ای پرداخت نمی کند.

وی فکر می کند که Whatsapp برای کاربران ایرانی رایگان است و این پلتفرم به مردم ما یارانه می دهد!

تا زمانی که چنین افرادی با اذهانی که در آن سوال هایی مانند “با ۲ گیگابایت اینترنت چند فیلم پورن می توان دانلود کرد” می چرخد و یا فکر می کنند “واتس اپ به کاربران ایرانی یارانه می دهد”، حتی حامی کلامی چنین طرح هایی باشند؛ آیا کاربران می توانند به چنین طرحی اعتماد کنند؟!

بدیهی است که این بازخورد نسبت به مصاحبه آقای روح‌الله مومن‌نسب با روزنامه همشهری نوشته شده است و جای ارایه پاسخ برای ایشان وجود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HM-Royal

کلاً ذات این جماعت و مزخرفات ایدئولوژیک‌شون بر مبنای دروغ و حقه‌بازی‌ استواره… اگه یه روز دروغ نگن یا اینکارا نکنن تشنج میکنن بعد میمیرن.

mostafa3

این مجلسی ها کی انتخاب کرده. ( مردم )
پس کسی چیزی نگه

Monarch

تو هم شدی ظریف مصور؟

AŁɪ

خاک بر سر این کشور ….

به کره شمالی سلام کنید…✋🏼

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)