حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم قطعیت TSMC برای احداث کارخانه جدید خود در آلمان

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پردازشگرها

چند هفته پیش گزارشاتی منتشر شدند که TSMC با همکاری سونی قصد تاسیس کارخانه ای در ژاپن را دارد. بعد ها این خبر از طرف مقامات این کمپانی تایید شد. همچنین این شرکت صنایع نیمه هادی، قصد دارد تا کارخانه خود در آریزونا را در ۲۰۲۴ میلادی راه اندازی کند. اکنون گویا آلمان نیز به لیست احتمالی TSMC اضافه شده و دور از ذهن نیست که به زودی خبر احداث کارخانه جدید TSMC در آلمان را بشنویم.

TSMC امکان تأسیس کارخانه ای در آلمان را بررسی می‌کند

کمپانی TSMC روز دوشنبه گفت:«که هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا نهایتا کارخانه ما در آلمان احداث می‌شود یا خیر. زیرا مذاکرات مربوط به این موضوع، اکنون در مراحل اولیه خود قرار دارد.» اتحادیه اروپا در تلاش است تا واردات تراشه را به دلیل کمبود عرضه کاهش دهد.

اتحادیه اروپا با غول های تولید کننده تراشه از جمله اینتل و TSMC وارد گفتگو و مذاکره شده است. زیرا این اتحادیه می‌خواهد تولید قطعات نیمه هادی را افزایش دهد و از خود در برابر شوک های زنجیره تامین جهانی محافظت کند.

مطابق با گزارش Reuters، کشور تایوان و در راس آن TSMC، بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان هستند. کمپانی TSMC در حال تلاش برای حل مشکل کمبود جهانی تراشه است. این کمبود جهانی، سازندگان خودرو را مجبور به کاهش تولید کرده است و به تولید کنندگان تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و حتی لوازم خانگی آسیب رسانده است.

مارك لیو رئیس شرکت TSMC در جلسه سالیانه سهامداران، هنگام پرسیده شدن سوالی در مورد ساخت كارخانه های ساخت تراشه در كشور های اتحادیه اروپا، به سهامداران گفت: «ما در حال حاضر به طور جدی در مورد آلمان بررسی می‌كنیم، اما این موضوع هنوز در مراحل اولیه است.»

کارخانه TSMC در آلمان

وی ادامه داد که: «ما همچنان با مشتریان اصلی خود در آلمان ارتباط برقرار می‌کنیم تا ببینیم آیا تأسیس کارخانه مهمترین و موثرترین مورد برای مشتریان ما است یا خیر. پس اظهار نظر نهایی و تصمیم گیری درباره این موضوع هنوز خیلی زود است.»

TSMC در ماه جولای (تیر ماه) اعلام کرد که قصد دارد به دلیل نگرانی از تمرکز قابلیت تراشه سازی در تایوان، کارخانه های جدیدی در ایالات متحده و ژاپن ایجاد کند.

لیو در مورد کارخانه ۱۲ میلیارد دلاری TSMC در ایالت آریزونا ایالات متحده گفت: که این توسعه از تقاضای مشتری، زیرساخت ها و امنیت ملی پشتیبانی می کند. اون همچنین افزود: «مشتریان پشتوانه گسترش جهانی ما هستند و ما بسیار محتاطانه حرکت خواهیم کرد. مشتریان این شرکت به تقسیم هزینه پروژه های خارج از کشور کمک می کنند.»

همکاری TSMC با سونی برای احداث کارخانه تراشه سازی در ژاپن

TSMC اعلام کرد امسال قصد دارد ۱۰۰ میلیارد دلار در سه سال آینده برای افزایش ظرفیت های خود سرمایه گذاری کند. اکنون فرصت مناسبی برای رشد و توسعه است. زیرا شیوع کرونا ویروس و فناوری های جدید، تقاضای جهانی برای تراشه های پیشرفته را افزایش داده اند.

به نظر شما در نهایت کارخانه جدید TSMC در کدام کشور تاسیس خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی