حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش تنظیم رمز برای سابقه جستجوی گوگل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آموزش و راهنمایی، امنیت، حتما بخوانید، گوگل

امروزه، امنیت و حفاظت از حریم شخصی، به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات فضای مجازی به شمار می‌آید. بنابراین، هر اقدامی برای افزایش میزان امنیت، می‌تواند مهم و کارساز باشد. به همین صورت، قصد داریم تا آموزش تنظیم رمز برای سابقه جستجوی گوگل را به شما آموزش دهیم. در ادامه، با ما همراه باشید تا قدم به قدم این اقدام را شرح دهیم.

حفاظت از داده‌های سابقه جستجو در گوگل

در دنیا، چند کمپانی وجود دارد که مردم نسبتاً به آن‌ها اعتماد دارند. گوگل، یکی از همین دسته کمپانی‌ها است. با این حال، بر کسی پوشیده نیست که گوگل نیز اطلاعات زیادی را از کاربران خود دریافت می‌کنند. به طور مثال، پیش‌تر در مورد جمع آوری اطلاعات به میزان قابل توجه توسط گوگل و فیسبوک گفته بودیم.

 

جمع آوری اطلاعات توسط فیسبوک و گوگل بیش‌تر از هر اپلیکیشن دیگری است!

 

با این وجود، شما نیز تا حدودی به اطلاعات خود دسترسی دارید. داده‌های شما، می‌توانند به صورت خودکار پاک شوند. یا حتی در مقابل، توسط رمز عبور از چشمان کنجکاو دیگر محافظت شوند. به نقل از Howtogeek، فعالیت شما در Google از طریق سایت Activity.Google.com قابل مشاهده می‌باشد. در این محل، تمام کارهایی که شما در گوگل انجام می‌دهید، ثبت می‌شوند. با این وجود، شما می‌توانید قابلیت ردیابی خودکار را غیرفعال کنید. سابقه جستجوی شما در مکان‌های مختلف گوگل، اعم از Youtube، موتور جستجوی گوگل و Google Maps، همگی در اینجا ثبت شده‌اند.

این اطلاعات شخصی، در عین حال مهم هستند. هر کسی با دسترسی به حساب شما، می‌تواند به این بخش سر بزند. در ادامه، فعالیت‌های شما به صورت گسترده قابل مشاهده است. با این حال، کاربران می‌توانند به سادگی و با استفاده از رمز عبور، این اطلاعات را همچنان مخفی نگه دارند. در ادامه، به جزئیات چگونگی تنظیم رمز برای سابقه جستجوی گوگل می‌پردازیم.

آموزش تنظیم رمز برای سابقه جستجوی گوگل

وبسایت My Google Activity

وبسایت My Google Activity

برای شروع، وارد سایت Activity.google.com شوید. پس از آن، مطمئن شوید که وارد حساب کاربری خود در گوگل شده‌اید. برای اطمینان، یک بار دیگر پروفایل اکانت خود را چک کنید. پس از آن، به دنبال گزینه “Manage My Activity Verification” بگردید و وارد آن شوید.

پس از کلیک بر روی این گزینه، یک منوی Pop Up بر روی صفحه ظاهر می‌شود. این منو، دارای دو گزینه است. برای ادامه دادن، “Require Extra Verification” را انتخاب کنید. سپس، بر روی Save کلیک کنید.

مراحل حفاظت از سابقه جستجوی گوگل

برای این که تأیید شود صاحب اصلی اکانت شما هستید، از شما درخواست می‌شود که باری دیگر وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید. به همین ترتیب، می‌بایست رمز عبور حساب خود را وارد قسمت مورد نظر کنید.

تنظیم رمز برای حفاظت از سابقه جستجوی گوگل

و این، تمام چیزی است که برای تنظیم رمز برای سابقه جستجوی گوگل نیاز دارید. پس از این موضوع، متوجه می‌شوید که اطلاعات مربوط به سابقه جستجوی شما در صفحه نمایش داده شده، مخفی است. اگر شما یا هر کس دیگری بخواهد به سابقه شما دسترسی پیدا کند، باید بر روی دکمه Verify در پایین صفحه کلیک کند. پس از آن، گوگل از شما درخواست ورود رمز عبور را می‌کند. با وارد شدن رمز عبور، شما می‌توانید به سابقه جستجوی خود در قسمت‌های مختلف گوگل دسترسی پیدا کنید.

نکته مهم در مورد تنظیم رمز عبور برای سابقه جستجوی گوگل

در کل، باید گفت که این متد امنیتی، یک روش عالی برای حفاظت از داده‌های شخصی در گوگل است. اما یک مشکل مهم در این روش وجود دارد. این مشکل، به شکلی است که اگر مرورگر شما رمزهای حساب شما را ذخیره کند، اگر شخص غریبه‌ای بخواهد از طریق دستگاه شما به این بخش دسترسی پیدا کند، می‌تواند از رمزهای از پیش ذخیره شده دستگاه شما بهره بگیرد. بنابراین، تمام اقدامات شما رسماً بی فایده خواهند بود! بنابراین، به این نکته توجه داشته باشید و رمز خود را در هنگام وارد کردن، ذخیره نکنید.

برای جلوگیری از این اقدام، یک راه کاربردی دیگر نیز وجود دارد. به مراحل ابتدایی بر می‌گردیم. در همان ابتدای کار و ظاهر شدن منوی Pop Up، گزینه دوم، یعنی “Don’t Require Extra Verification” یا عدم نیاز به تأیید اضافی را انتخاب کنید. پس از این کار، گزینه Save را انتخاب کنید تا تنظیمات مورد نظر اعمال شود. این گزینه، به صورت پیش فرض فعال نیست. بنابراین، شما باید آن را به صورت دستی انتخاب کنید.

نظر شما در مورد این اقدام چیست؟ آیا از این روش برای حفاظت از داده‌های شخصی خود استفاده کرده‌اید؟ حفاظت از سابقه جستجوی گوگل برای شما تا چه حد اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️