حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دیجیتال مارکتینگ چیست؟  سئو مهمترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با دیجیتال مارکتینگ آشنا نموده و ابزاهای مورد نیاز در این زمینه را به شما معرفی نماییم. در ادامه قصد داریم به معرفی چالش های موجود در این زمینه پرداخته و راهکارهایی برای رفع آنها ارایه نماییم.

دیجیتال مارکتینگ و وظایف آن:

لفظ بازاریابی اینترنتی که حدودا در دهه 90 میلادی رایج بود به تدریج با گذشت زمان و پیدایش ابزارهای دیجیتالی متنوع و گسترده، جای خود را به دیجیتال مارکتینگ داد.

دیجیتال مارکتینگ در لغت به معنای بازاریابی دیجیتالی است و به طور کلی نوعی از بازاریابی است که به منظور معرفی کالا و خدمات در آن، از ابزارهای دیجیتال برای تبلیغ، فروش و نظرسنجی در آن استفاده می گردد. حالا این ابزارهای دیجیتال می تواند استفاده از پیامک، سایت و یا ایمیل و … باشد. مطمئنا مطلع هستید که نمی توان برای این نوع از بازاریابی مرز مشخصی تعریف نمود و تنها امکان تهیه فهرستی از ابزارها و وظایف در آن وجود دارد. زیر عنوان های دیجیتال مارکتینگ به مرور زمان و با کسب تجربه و امور روتین بیشتر مشخص خواهد شد. بازاریابی دیجیتالی را می توان به عنوان زیر مجموعه مدیریت تبلیغات و مدیریت بازاریابی نیز معرفی نمود.

با ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ و آشنایی با آن، متوجه گستردگی آن خواهید شد. اصل و پایه این دنیای وسیع فروش اینترنتی، با همان اصول اولیه بازاریابی دیجیتالی، آغاز می گردد و تا لحظه فروش ادامه می یابد. برای رسیدن به فروش میلیونی، بایستی با همه راههای بازاریابی دیجیتالی آشنا شوید تا قادر به جذب مشتری شوید.

همانطور که می دانید امروزه فناوری اطلاعات رشد چشمگیری داشته است که به دنبال آن و نیز استفاده گسترده کاربران از موبایل، موجب شده است متوسط مدت زمان آنلاین بودن نیز در بین کاربران افزایش یابد. پس می بینید که در دنیای امروز ضریب نفوذ اینترنت بیشتر شده است. تمام این موارد می توانند ضرورت دیجیتال مارکتینگ را با جلوه بیشتری نمایان نماید.

در حقیقت دیجیتال مارکتینگ را بازاریابی با استفاده از ابزارهای مختلف دیجیتالی می نامیم. حال که با دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید لازم است به برخی از ابزارهای دیجیتال که در این بازاریابی استفاده می شود اشاره ای هر چند تیتروار بنماییم.

ابزارهای بازاریابی دیجیتالی :

  1. ۱- بازاریابی محتوا
  2. ۲- سئو
  3. ۳- بازاریابی درونگرا
  4. ۴- موبایل مارکتینگ یا به عبارتی بازاریابی موبایلی
  5. ۵- تبلیغات بر پایه کلیک
  6. ۶- بهینه سازی به منظور استفاده موتورهای جستجو
  7. ۷- بازاریابی شبکه های اجتماعی
  8. ۸- اینفلوننسر مارکتینگ
  9. ۹- استراتژی محتوا
  10. ۱۰- ایمیل مارکتینگ
  11. ۱۱- تبلیغات بنری
  12. ۱۲- تولید محتوا
  13. ۱۳- بازاریابی توسط مشارکت در فروش 

سئو مهمترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

 

یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینک سئو یا بهینه سازی موتور جستجو است. سئو در واقع فرآیندی است که به شما کمک می کند وب سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. این یک فرایند زمان بر است. سئو به دو دسته تقسیم بندی می شود: 1- سئو داخلی 2- سئو خارجی

معرفی چالش های موجود در دیجیتال مارکتینگ :

در حالت کلی می توان گفت دیجیتال مارکتینگ با سه چالش بزرگ مواجه است که در زیر به آنها اشاره می نماییم:

  • • مشکل اینجا است که سرویس های ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و وب سایت ها و … از تنوع بالایی برخوردار هستند. این امر موجب شده است تا شرکتها مدیریت و تولید محتوای دیجیتال مارکتینگ خود را برون سپاری نمایند.
  • • چالش بعدی به دلیل تصور اشتباهی است که رایج شده است. برخی گمان می نمایند در مقایسه با سایر رسانه ها، در رسانه های آنلاین به تخصص خاصی نیاز نیست و مستلزم هزینه کمتری است. این موضوع باعث تشویق برندهای بیشتری برای حضور در این گردونه شده و رقابت را تشدید نموده است.
  • • در نهایت این که شما در رسانه های آنلاین به اصطلاح با انفجار اطلاعات روبرو می شوید. بیشتر مخاطبان و یا به عبارتی مشتریان به دلیل این که آشنایی چندانی با ماهیت محصول یا خدمت تبلیغ شده ندارند، سردرگم شده و اعتمادشان را به تبلیغات موجود در فضای مجازی از دست خواهند داد.

چگونه چالش های به وجود آمده را رفع نماییم:

یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ فراهم نمودن بستری مناسب برای شما است که به صورت دو طرفه و دقیق بر اساس اعداد و ارقام از نظرات مشتریان خود آگاه شوید و جذابیت مطالب را از دید آنها بسنجید. البته لازم است بدانید تنها آگاهی از این موضوع کافی نیست و برقراری رابطه خوب با مخاطبان نیز نقش مهمی در تامین انتظارات آنها ایفاء می نماید.

در پایان بهتر است بدانید تبلیغات دیجیتالی درست بر خلاف تبلیغات سنتی، نیاز به کار بلند مدت دارد که با شناخت مناسب از مشتری و فضا می تواند کیفیت بهتری داشته باشد. رمز موفقیت و به عبارتی کلید طلایی در دیجیتال مارکتینگ جلب اعتماد مشتریان است. این که با تولید محتوا ی مناسب و جذاب، سعی در ایجاد حس خوب در مخاطب نمایید، طوری که همواره احساس نماید نه تنها دغدغه شما فروش نیست بلکه تلاش می کنید در ارتقاء سطح زندگی مشتریان خود مفید واقع گردید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات