حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه آیفون خود را هارد ریست کنیم؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آموزش و راهنمایی، اپل

چگونه آیفون خود را هارد ریست کنیم؟ این سوالی است که اغلب کاربران آیفون هنگام برخورد با مشکلی در گوشی هوشمندشان می‌پرسند. در این آموزش به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید گوشی آیفون خود را فارغ از هر مدلی که باشد، مجدد راه اندازی کنید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

هارد ریست چیست و چه کاربردی دارد؟

هارد ریست در گوشی‌های هوشمند قابلیتی است که به شما کمک خواهد کرد تا اگر زمانی گوشی IPhone شما دچار وقفه یا خللی شد و امکان ریست نرم‌افزاری آن محیا نبود، به راحتی آن را مجددا راه اندازی کنید. به این دلیل که شیوه انجام کار با فشار دادن و نگه‌داشتن چند دکمه صورت می‌گیرد به آن هارد ریست یا ریست سخت‌افزاری گفته می‌شود.

به نقل از geeky-gadgets فرآیند هارد ریست آیفون، بسته به مدل آن ممکن است متفاوت باشد اما در این آموزش برای تمامی مدل‌های آن به ترتیب قرار داده شده است. اگر هنگام کارکردن با آیفون خود دچار مشکلی شده‌اید که عملکرد شما را مختل کرده است، باید حتما آیفون خود را یک بار راه اندازی مجدد کنید که در گوشی‌های آیفون روشی مشابه راه‌اندازی مجدد PC یا مک را شاهد هستیم.

بازخورد اپل به مشکل سبز شدن نمایشگر آیفون ۱۲

چگونه آیفون خود را هارد ریست کنیم؟

راه اندازی مجدد گوشی آیفون باعث می‌شود تا سیستم عامل یک بار به شکل صحیح مجددا بارگیری شود و اطمینان یابید که اگر برنامه‌ای رفتار و عملکرد خاصی داشته است، مجددا اجرا شود و هرگونه آپدیت موجود نیز به درستی نصب و راه‌اندازی شود.

چگونه آیفون ۱۱، آیفون ۱۲، آیفون X، آیفون XS و آیفون XR خود را هارد ریست کنیم؟

چگونه آیفون خود را هارد ریست کنیم؟

نحوه ریست آیفون ۱۱، آیفون ۱۲، آیفون X، آیفون XS و آیفون XR

اگر صاحب یکی از آیفون‌های ذکر شده هستید و به راه اندازی مجدد نیاز پیدا کرده‌اید، کافیست تا سریعا دکمه افزایش صدا را فشار داده و رهاکنید، سپس به سرعت دکمه کاهش صدا را فشار داده و مجددا رها کنید. سپس سریعا دکمه پاور آیفون خود را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه شما خاموش شده و لوگو اپل را ببینید. به محض دیدن این لوگو می‌توان گفت که فرآیند هارد ریست آیفون شما پایان یافته و حالا می‌توانید انگشت خود را از دکمه کناری بردارید.

چگونه آیفون ۸ و آیفون SE2 خود را هارد ریست کنیم؟

چگونه آیفون خود را هارد ریست کنیم؟

نحوه ریست آیفون ۷ و آیفون SE2

برای راه اندازی کردن دوباره آیفون ۸ یا آیفون SE2 باید دکمه افزایش صدا را فشار داده و به سرعت رها کنید و بلافاصله پس از آن، دکمه کاهش صدا را سریعا فشار داده و رها کنید. سپس دکمه پاور را به سرعت فشار داده و نگه‌دارید تا اینکه آیفون شما خاموش شود و لوگو اپل مجددا ظاهر شود. پس از نمایش لوگو Apple می‌توانید انگشت خود را از دکمه پاور بردارید و اجازه دهید تا آیفون شما فرآیند راه‌اندازی مجدد را انجام دهد.

 

چگونه آیفون ۷ و آیفون SE2 خود را هارد ریست کنیم؟

چگونه آیفون خود را هارد ریست کنیم؟

نحوه هارد ریست آیفون ۷

اگر آیفون ۷ دارید، می‌توانید با فشار دادن و نگه‌داشتن همزمان دکمه کاهش صدا و دکمه اسلیپ، دستگاه خود را هارد ریست نمائید. دکمه اسلیپ در سمت راست آیفون قرار دارد و دکمه کاهش صدا در سمت چپ قرار دارد.

چگونه آیفون 6s و آیفون SE خود را هارد ریست کنیم؟

چگونه آیفون خود را هارد ریست کنیم؟

چگونه آیفون خود را هارد ریست کنیم؟

برای هارد ریست آیفون‌های ذکر شده باید همزمان دکمه اسلیپ در سمت راست دستگاه و دکمه دایره‌ای هوم جلوی دستگاه را فشار داده و نگه‌دارید تا آیفون شما خاموش شود و با نمایش لوگوی اپل، دوباره راه‌اندازی شود. پس از مشاهده لوگو اپل می‌توانید انگشت خود را از دکمه‌های گفته شده بردارید و اجازه دهید تا آیفون شما فرآیند راه‌اندازی مجدد را انجام دهد.

اگر با انجام راه‌ حل‌های گفته شده، باز هم همچنان با مشکل روبرو هستید و یا آیفون شما پس از انجام مراحل ذکر شده راه‌اندازی مجدد نمی‌شود، ممکن است با مشکل پیچیده‌تری روبرو باشد و نیاز به مراجعه به پشتیبانی اپل داشته باشید. اگر پس از طی مراحل گفته شده، آیفون شما روشن نشد و یا دسترسی به آن مسدوده شده و هنوز به درستی کار نمی‌کند، به وب‌سایت رسمی اپل مراجعه کنید تا بدانید در مرحله بعد باید چه چیزی را امتحان کنید.

راه حل اپل برای عمر بیشتر آیفون ۱۱

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان