حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت ترجمه متن استوری اینستاگرام رسما ارایه شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام قابلیت های زیادی دارد و همیشه در حال افزایش آن هاست. یکی از قابلیت های کاربردی و مفیدی که جدیدا به instagram اضافه شده است، ویژگی Translate در استوری هاست. در حقیقت قابلیت ترجمه متن استوری اینستاگرام رسما به شما اجاره می دهد متون تایپ شده در استوری را ترجمه کنید.

ترجمه متن استوری اینستاگرام

اینستاگرام امروز اعلام کرد گزینه جدیدی را برای ترجمه خودکار متن در استوری ها اضافه کرده است. حالا وقتی که اینستاگرام سرویس زبان خارجی را در یک پست شناسایی می کند، گزینه “See Translation” را در سمت چپ بالای صفحه نمایش می دهد. این گزینه را در تصویر بالا می بینید.

گزینه Translate به کاربران اجازه می دهد برای دیدن ترجمه متن استوری از آن استفاده کنند. اینستاگرام می گوید ویژگی جدید ترجمه به صورت جهانی در دسترس خواهد بود و در حال حاضر از بیش از ۹۰ زبان را برای سهولت در به اشتراک گذاری مطالب با مخاطبان بین المللی پشتیبانی می کند.

مثلا ما وقتی در اینستاگرام ترنجی روی گزینه ترجمه زدیم، خروجی به این صورت ارایه شد:

ترجمه متن استوری اینستاگرام

ترجمه متن استوری اینستاگرام

به این ترتیب حالا ویژگی ترجمه اینستاگرام بین استوری و پست ها به صورت یکسان حضور دارد. سال ۲۰۱۶ بود که اینستاگرام ترجمه خودکار را به نظرات، کپشن ها و بیوگرافی کاربر اضافه کرد اما نتوانست این ویژگی را با استوری ها اضافه کند. قابلیتی که کلا یک ماه بعد از اضافه شدن سرویس ترجمه، راه اندازی شد.

اگرچه ویژگی جدید می تواند متن را ترجمه کند، اینستاگرام می گوید ترجمه صوتی “در حال حاضر” در دسترس نیست. اینستاگرام توانایی کپشن زدن خودکار استوری های انگلیسی را اردیبهشت ماه ارایه کرده است، اما بعید به نظر نمی رسد که روزی بتواند صدا را نیز ترجمه کند.

در تجربه ما از سرویس ترجمه استوری اینستاگرام، توانستیم متون فارسی را به انگلیسی ترجمه کنیم اما انگلیسی به فارسی یا روسی به انگلیسی برای ما در دسترس نبود. توجه داشته باشید که این ویژگی به صورت “سمت سرور” فعال می شود و لزوما ارتباطی به نسخه اینستاگرام شما ندارد. در تحریریه ترنجی بعضی از دوستان با پاک کردن Cash نرم افزار اینستاگرام، این قابلیت را که در ابتدا برای آن ها فعال نبود، مشاهده کردند.

نظر شما چیست؟ این ویژگی می تواند برای شما مفید باشد؟ شما ویژگی ترجمه استوری اینستاگرام را دریافت کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خوب شد این قابلیت اضافه شد.
بعضی مواقع لازمه که بخوای دوتا زبانو باهم استوری کنه خیلی خوب میشه. واسه اینفلوئنسرا هم بدرد میخوره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)