حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO عملکرد صوتی OnePlus 9 مشخص شد: ضعیف‌تر از OnePlus 8 Pro

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تست، وان‌پلاس

وان پلاس از برندهای شناخته شده اندرویدی است. این کمپانی، مدتی پیش از سری وان پلاس ٩ خود رونمایی کرد. به همین ترتیب، گوشی وان پلاس ٩ که نسخه استاندارد این سری محسوب می‌شود، به تازگی در تست جدیدی از DxOMARK دیده شده است. به همین صورت، در ادامه امتیاز DxO عملکرد صوتی OnePlus 9 می‌پردازیم.

وان پلاس ٩

وان پلاس در اوایل سال جاری میلادی از گوشی‌های پرچمدار جدید خود پرده برداشت. نسخه استاندارد این سری، وان پلاس ٩ نام گرفته است. این گوشی، مجهز به تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 888 است.

 

وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو با همکاری Hasselblad رسما معرفی شدند

 

اما DxOMARK برای اولین بار این گوشی را تست کرده است. به همین ترتیب، بخش عملکرد صوتی این گوشی توسط این مرجع مورد بررسی قرار گرفته است. وان پلاس بر روی بخش عملکرد صوتی این گوشی خیلی مانور نداده است. اما این گوشی می‌تواند کاربران خود را راضی کند؟ پیش از رسیدن به این سؤال، نگاهی به مشخصات کلیدی این گوشی داریم:

– اسپیکر دوگانه استریو

– فناوری صدای Dolby Atmos

– پشتیبانی از فناوری حذف نویز

– درگاه Type-C به عنوان خروجی هدفون

امتیاز DxO عملکرد صوتی OnePlus 9

ریز امتیازات DxO وان پلاس ۹ در بخش عملکرد صوتی

ریز امتیازات DxO وان پلاس ۹ در بخش عملکرد صوتی

در نهایت، گوشی وان پلاس ٩ امتیاز نهایی ۶۶ را در بخش عملکرد صوتی کسب کرده است. این امتیاز، تا حدود زیادی می‌تواند کاربران خود را از خود راضی نگه دارد. اما این دستگاه نمی‌تواند بهترین عملکرد را در بین رقبای قیمتی خود به شما ارائه دهد. امتیاز پخش صدا و ضبط صدا، به ترتیب برابر با ۶٨ و ۶٠ می‌باشد. این گوشی، مشترکاً با گوشی‌هایی مانند موتورولا Edge Plus، گلگسی Z Fold 2 و گلکسی اس ٢٠ پلاس، رتبه ٣٠ جدول رده بندی DxOMARK را کسب کرده است. این گوشی در بین رقبای خود نیز رتبه ١٢ را کسب کرده است. امتیاز DxO عملکرد صوتی OnePlus 9، بالاتر از OnePlus 7 Pro و LG V60 ThinQ می‌باشد. اما در مقابل، گوشی‌هایی مانند OnePlus 8 Pro و یا حتی Galaxy A52 5G عملکرد صوتی بهتری نسبت به وان پلاس ۹ دارند.

نقاط قوت و نقاط ضعف وان پلاس ٩ در بخش عملکرد صوتی

خب، همان طور که اطلاع یافتید، وان پلاس ٩ عملکرد ایده آلی در بخش عملکرد صوتی ندارد. اما این دستگاه می‌تواند تا حدودی انتظارات را برآورده کند. این گوشی در بخش پخش صدا، نقاط قوتی همچون میزان باس مناسب و گستردگی صدای بالا و صدای مناسب در حداکثر میزان دارد. اما نقاط ضعفی مانند تعادل صدایی و برخی از مشکلات در ارائه جزئیات دقیق صدا، در این گوشی وجود دارند. به بخش ضبط صدا می‌رسیم. جایی که نقاط قوتی مانند کنترل نویز مناسب، نزدیکی صدا به واقعیت و بلندی بالای صدا ضبط شده وجود دارند. اما نقاط ضعف این بخش نیز به مکان یابی نسبتاً نامناسب صدا و عدم ضبط مناسب صدا در حالت ضبط صدای تکی منتهی می‌شوند.

نظر شما در مورد عملکرد صوتی وان پلاس ٩ چیست؟ آیا این دستگاه توانسته است رضایت شما را در این بخش جلب کند؟ کدام ویژگی OnePlus 9 را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️