حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید انبوه شارژ ۲۰۰ وات شیائومی از سال آینده آغاز خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | شیائومی، عمر باتری

در طی دو سال گذشته، کاوش شیائومی در زمینه فناوری شارژ سریع گوشی‌های همراه بسیار بنیادی بوده است. این شرکت چندین بار برای فناوری‌های شارژ سریع خود، خروجی قابل‌توجهی را ارائه داده است به‌طوری‌که می‌توان شارژ سریع 120 وات آنها را در حال‌حاضر یکی از برترین فناوری‌های شارژ در جهان عنوان کرد. با این حال، کماکان توسعه سرعت‌های بالاتر شارژ توسط این شرکت متوقف نشده است. در ماه مه سال جاری، شیائومی رسماً نسخه اصلاح شده Mi 11 Pro خود را با دو رکورد در زمینه شارژ سریع سیمی ۲۰۰ وات و بی‌سیم ۱۲۰ به‌نمایش گذاشت. حال به‌تازگی گزارش شده است که شیائومی در نظر دارد تا تولید انبوه شارژ ۲۰۰ وات خود را از سال آینده آغاز کند.

تولید انبوه شارژ ۲۰۰ وات شیائومی

به گزارش gizchina، شارژ سیمی ۲۰۰ وات شیائومی برای شارژ کامل تنها به 8 دقیقه زمان نیاز دارد. این اولین بار است که فناوری شارژ سریع، دستگاهی را در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌کند. علاوه‌بر این برای شارژ 100٪ بی‌سیم ۱۲۰ وات نیز، تنها 15 دقیقه زمان لازم است. باز هم این اولین بار است که ظرفیت شارژ بی‌سیم از 100 وات فراتر رفته و مدت زمانی زیر ۱۵ دقیقه برای شارژ کامل دستگاه نیاز دارد.

در زمان معرفی شارژهای سریع، مقامات شیائومی تاریخ آغاز به‌کار تولید انبوه آنها را فاش نکردند. با این حال، برخی از وبلاگ‌نویسان اخبار مربوط به برنامه‌های شیائومی برای این فناوری را منتشر کرده‌اند که از شروع فرایند تولید انبوه شارژ سریع ۲۰۰ وات این شرکت از حدود ماه ژوئن سال آینده خبر می‌دهد.

تولید انبوه شارژ ۲۰۰ وات شیائومی

تولید انبوه شارژ ۲۰۰ وات شیائومی

با توجه به زمان ارائه آن، به‌نظر می‌رسد که این شارژر به‌موقع برای سری Xiaomi Mi 12 در دسترس خواهد بود. با این حال، به احتمال زیاد تنها Xiaomi Mi 12 Ultra از این ظرفیت شارژ استفاده خواهد کرد.

لازم به‌ذکر است که شیائومی پیش از این رسماً ایمنی فرایند شارژ ۲۰۰ وات خود را تضمین کرده بود. مقام مسئول در این شرکت اظهار داشت که فناوری جدید شارژ سریع، شامل 40 اقدام محافظتی ایمن و فعال از خود شارژر تا مادربرد و باتری دستگاه می‌شود. همچنین فناوری‌های شارژ ۲۰۰ و ۱۲۰ وات شیائومی از فناوری جلوگیری از اتلاف گرمای چندگانه برای اطمینان از کنترل خوب دما استفاده می‌کنند.

علاوه‌بر این، کمپانی چینی همچنین یک سیستم شیمیایی شارژ سریع 10C را برای فناوری شارژ 200 وات خود به‌صورت سفارشی آماده کرده است که از مواد موجود در باتری به‌شدت محافظت می‌کند؛ به‌طوری‌که عمر مفید باتری پس از گذشت 800 چرخه شارژ، بیش از 80 درصد حفظ می‌شود که بسیار بیشتر از استاندارد فعلی باتری در کشور چین(عمر زیر ۶۰ درصد پس از ۴۰۰ دوره) می‌باشد.

نسل بعدی خانواده Mi Mix شیائومی یک گوشی تاشو با شارژر بالای ۲۰۰ وات خواهد بود

نظر شما راجع‌به تولید انبوه شارژ ۲۰۰ وات شیائومی از سال آینده میلادی چیست؟ به‌نظر شما، ارائه‌ی چنین سرعت‌های شارژی برای گوشی‌های موبایل، رقابت را در این زمینه تشدید می‌کند و یا صرفا تبلیغاتی بوده و علی‌رغم اعلام شیائومی، تاثیر منفی بر روی باتری دستگاه می‌گذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

میکس 4 احتمالاً 120 وات جدید با باتری 5000 که تو حدود 20-25 دقیقه کامل پر میشه…
و وایرلس هم احتمالا 70-80 وات و حدود 30-35 دقیقه زمان پر شدن کامل…
اگر درست باشه اینبار هم باتری فوق العاده مناسبه ظرفیتش و هم شارژر…

ali karimi

سلام، واقعا این فست شارژها سرعتشون تا چقدر دیگه میخواد بالا بره، خیلی 200 وات، گفتنش راحته، طرف 1ساعتو نیم صبر میکنه تا گوشی شارژ بشه، الان شده زیر یکربع، خب مشخصأ تکنولوژی خیلی خوبیه، ولی خب ضررش چقدره، طبق این خبر منظور از 800 چرخه یعنی چی، یعنی مثال منی که گوشیم رو در روز دوبار شارژ میکنم (البته بگم که دوبارمنظورم از 0 تا 100 نیستش)800 بار میشه 400 روز؟؟ یعنی یک سالویک ماهو10روز، خب خوبه خوبه بقول گفتنی ها معقول به نظر میرسه،

m.b

800 بار شارژ و دشارژ کامل 80 درصد ظرفیت…
البته اینکه شما این 800 بار رو نصفه کنی دیگه مشخص نیست که در حد همون کامل ضرر بده یا در حد همون نصف…
اما استاندارد استفاده میگه که شرکت حداقل 2 سال تمام باتری‌شو تضمین باید کنه تا بتونه تاییدیه‌شو بگیره… پس یعنی هر طوری که استفاده کنی حداقل 2 سال باید کارایی مطلوب داشته باشه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی