حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

درحال حاضر و در سطح جهانی، 65 درصد شرکت های فعال تجاری کوچک تا متوسط، در تبلیغات به ازای هر کلیک گوگل فعال هستند.

هزینه به ازای هر کلیک (cpc) در تبلیغات گوگل، برای شبکه جستجوی گوگل 1 تا 2 دلار و برای شبکه نمایش گوگل کم تر از 1 دلار است. اما برای اینکه بتوانید برآوردی دقیق از میزان هزینه لازم برای تبلیغات خود در گوگل پیدا کنید باید پیش از هرچیز مکانیزم کاری گوگل را درک کنید.

در این مطلب به طور دقیق برای شما تشریح خواهیم کرد که گوگل، چگونه هزینه تبلیغات خود را کنترل و مدیریت می کند.

هزینه تبلیغات در گوگل

می توان گفت که هزینه تبلیغات در گوگل بالاست، اما میزان این هزینه برای تمام شرکت ها یکسان نیست. چرایی این امر هم مشخص است. گوگل ادز یک چارچوب تبلیغاتی است که آن را می توان برای هر شرکتی به صورتی مخصوص و سفارشی برای آن شرکت دنبال کرد.

شما به راحتی می توانید میزان هزینه های خود و نقطه این هزینه کرد را مشخص کنید و میزان هزینه تبلیغاتی خود را بنا بر مقتضیات کم یا زیاد کنید. همین قابلیت انعطاف بالای گوگل ادز از نظر هزینه، یکی از مزایای مهم آن است.

شرکت شانار به عنوان یکی از شرکت های پیشگام در حوزه گوگل ادز، آماده ارائه مشاوره های دقیق در زمینه تبلیغات در گوگل ادز به شماست.

برای هر کلیک در گوگل ادز چقدر باید هزینه کنید؟

اینکه به ازای هر کلیک در گوگل چقدر باید هزینه کنید به موارد و عوامل مختلفی بستگی دارد:

  1. صنعت مورد نظر.
  2. روندهای بازار.
  3. بودجه.
  4. پیشنهاد قیمتی ارائه شده.
  5. لغات کلیدی.
  6. تنظیمات هدفگذاری.
  7. برنامه زمانی تبلیغات.
  8. رتبه تبلیغ.
  9. رتبه کیفی.

مشخص است که موارد ثابت این فهرست را نمی توانید تغییر دهید. مثلا صنعتی که در آن فعال هستید قابل تغییر نیست. اما با تاثیرگذاری بر موارد دیگر مثل رتبه کیفی، تنظیمات هدفگذاری و موارد دیگرمی توانید هزینه های تبلیغاتی خود را کاهش دهید. مثلا شما می توانید با ارتقا صفحه فرود خود، رتبه کیفی خود را بالا ببرید.

 

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز که پیش از این گوگل ادوردز خوانده می شد، سکوی تبلیغاتی گوگل است. شما از این سکو برای ایجاد تبلیغات، پیشنهاد در ارتباط با لغات کلیدی خاص، و تعیین میزان هزینه کرد به ازای هر کلیک برای تبلیغ خود می توانید استفاده کنید. گوگل ادز بنا بر یک سیستم مزایده عمل می کند، مزایده ای کاملا واقعی.

وقتی کاربران برای همان لغت کلیدی که شما انتخاب کرده اید پیشنهاد می دهند، اگر قیمت پیشنهادی شما بالاتر از قیمت پیشنهادی دیگر کاربران برای آن لغت کلیدی بوده باشد، تبلیغ شما در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شود، البته با یک برچسب در کنار که نشان می دهد تبلیغ پولی بوده است.

بهترین مزیت هزینه به ازای هر کلیک در گوگل آن است که شما صرفا وقتی پرداختی دارید که کاربری بر آگهی شما کلیک و وارد آن شود. مهم نیست که آگهی شما را چه تعداد کاربری می بینند، تا وقتی وارد وب سایت شما نشده باشند پرداختی نخواهید داشت.

همچنین شما می توانید بودجه ای روزانه یا ماهیانه تعیین کنید. به این ترتیب بعد از یافتن لغت کلیدی و تبلیغ مناسب، می توانید کمپین تبلیغاتی را به حال خود رها کنید، چرا که می دانید از میزان بودجه مقرر شده هزینه شما بالاتر نمی رود.

شرکت شانار با تیم مجرب خود، میزان هزینه لازم برای شروع تبلیغات در گوگل، به همراه مدیریت این تبلیغ را به شما ارائه می دهد.

گوگل ادز چگونه کار می کند؟

برای رسیدن به درکی درست از میزان هزینه در فضای گوگل ادز، باید از نوع مکانیزم کارکردی این فضا شناختی داشته باشید. دلیل این امر هم آن است که سیستم مزایده ای گوگل در میزان هزینه ای که شما خواهید داشت تاثیر دارد و درک و شناخت این سیستم به شما در دست یافتن به یک بودجه واقعی برای کمپین تبلیغاتی شما کمک می کند.

گوگل ادز از یک مدل مزایده برای تعیین جایگاه و هزینه تبلیغ استفاده می کند. یک مزایده تبلیغ با جستجوی یک کاربر در گوگل آغاز می شود. اگر جستجوی مورد بحث با لغات کلیدی که آگهی دهندگان عملا مورد پیشنهاد قرار داده اند یکی باشد، تبلیغ موردنظر به مزایده گذاشته می شود.

در این مزایده، جایگاه تبلیغ و هزینه به ازای هر کلیک آن، بواسطه یک رتبه تبلیغاتی تعیین می شود. رتبه تبلیغاتی شما براساس دو معیار تعیین می شود، پیشنهاد نهایی شما برای آن لغت کلیدی خاص و نمره کیفی تبلیغ شما.

نمره کیفی مبحثی بسیار طولانی است و نمی توان در چند خط آن را توضیح داد. اما به طور خلاصه، نمره کیفی تبلیغ شما ترکیبی از ارتباط آن با لغات کلیدی، میزان کلیک (چه تعداد افرادی بر آن کلیک کرده اند و تا چه میزانی دیده شده است)، و کیفیت صفحاتی است که کاربران پس از کلیک بر آگهی شما به ان وارد می شوند.

به این ترتیب فرمول رده تبلیغ به این صورت است؛ حداکثر پیشنهاد شما به ازای هر کلیک ضربدر نمره کیفی تبلیغ شما.

مثلا اگر حداکثر پیشنهاد شما برای یک لغت کلیدی خاص 4 دلار باشد، و تبلیغ شما نمره کیفی 8 داشته باشد، رتبه تبلیغاتی شما 32 است. در یک مزایده، هر آگهی دهنده ای که بالاترین رتبه تبلیغاتی را داشته باشد، به بالاترین نقطه در آگهی های گوگل دست پیدا می کند.

همچنین، گوگل از رتبه تبلیغ برای محاسبه میزان پرداختی شما به ازای هر کلیک هم استفاده می کند. فرمولی که گوگل برای محاسبه این هزینه استفاده می کند از این قرار است:

رتبه آگهی شرکتی که پائین تر از آگهی شما در آن تبلیغ قرار دارد،  تقسیم بر رتبه کیفی به اضافه $0.01.

مهم ترین نکته آن است که اگر رتبه کیفی شما عالی باشد می توانید رتبه ای بالاتر در جستجوهای گوگل، با هزینه ای کمتر داشته باشید.

می بینید که فضای تبلیغاتی گوگل، کاملا متفاوت از هر فضای تبلیغاتی است. در واقع گاهی با هزینه کمتر می توانید رتبه ای بالاتر داشته باشید. شرکت شانار به عنوان پرتنر رسمی گوگل آماده ارائه مشاوره های دقیقتر برای تشریح فضای گوگل و برآورد هزینه لازم برای شماست.

چطور بودجه ای واقع گرایانه تعیین کنیم و پیشنهاد خود را ارائه دهیم؟

حالا که به صورتی دقیق با نوع کارکرد گوگل ادز آشنا شدید، می توانید متوجه شوید که چرا هزینه شرکت هایی که می خواهند در این فضا خود را تبلیغ کنند  تا این حد به عوامل مختلف بستگی دارد. وقتی در گوگل ادز تبلیغ می کنید، تقریبا به طور کامل بر میزان هزینه ی خود کنترل دارید.

متغیرهایی مشخص وجود دارند که شما به طور مستقیم بر آنها کنترل دارید، مثلا میزان هزینه پیشنهادی به ازای هر کلیک و کیفیت تبلیغ شما. اما موارد دیگری هم وجود دارند که شما عملا کنترلی بر آنها ندارید، مثلا پیشنهادات حداکثری رقبای شما به ازای هر کلیک و کیفیت تبلیغات آنها.

این ها همه مواردی هستند که باید در مزایده تبلیغ به آن دقت شود. در حقیقت پیش از ورود و ارائه تبلیغ، باید مشخص کنید که فضای کاری شما چه میزان رقبایی را در خود جا داده است، و اینکه لغات کلیدی در آن فضا، تا چه حد رقابتی هستند. در این نقطه است که خلاقیت شما می تواند هزینه شما به ازای هر تبلیغ را کاهش دهد.

مثلا تصور کنید که شما در حوزه بیمه فعلا هستید، و تبلیغی را ارائه می دهید و در آن تبلیغ از لغت کلیدی “بیمه اتومبیل” استفاده می کنید. این یک عبارت پرکاربرد و شدیدا رقابتی است که در طول هر ماه چندین میلیون بار مورد جستجو قرار می گیرد، پس پیشنهاد شما به ازای هر کلیک احتمالا بالا می باشد.

اگر می خواهید که هزینه های تبلیغاتی خود را تا حد امکان پائین نگه دارید، باید تحقیقاتی در ارتباط با لغات کلیدی حوزه فعالیت خود انجام دهید و لغات کمتر رقابتی را انتخاب کنید.

می بینید که تبلیغات در گوگل می تواند به گونه ای مدیریت شود که هزینه ای کمتر بر شما تحمیل شود. شرکت شانار با برآورد هزینه، کمک به ارتقا رتبه کیفی، و توجه به عوامل تاثیرگذار، آماده ارائه خدمات حرفه ای خود دراین حوزه به شماست.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات