حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقض قوانین اپل توسط خودش: ارسال پوش نوتیفیکیشن برای نامزدی های Apple TV در مراسم Emmy

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل با استفاده از مکانیزم پوش نویتفیکیشن iOS برای اهداف تبلیغاتی، بار دیگر در آستانه شکستن قوانین خود قرار دارد. این شرکت با ارسال پوش نوتیفیکیشن برای نامزدی های Apple TV در مراسم Emmy قانون App Store مبنی بر عدم استفاده تبلیغاتی از پوش نوتیفیکیشن را نقض می کند. نقض قوانین اپل توسط خودش می تواند برای آینده اکوسیستمی چنین پر کاربر، نگران کننده باشد.

نقض قوانین اپل

روز سه شنبه، اپل با صدور بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که 35 نامزدی برای جایزه Emmy دریافت کرده است که که بیشتر آنها جزو سریال کمدی “تد لاسو” به حساب می آیند. یک روز بعد، یک پوش نوتیفیکیشن از برنامه Apple TV در آیفون ها و iPad ها ظاهر شد و از کاربران خود (از جمله مشترکان موجود) خواست تا “ببینند چرا تد لاسو و بیشتر محتوای اورجینال اپل برای دریافت جایزه Emmy نامزد شده اند”.

با ضربه زدن روی اعلان، به بخش Apple TV + Originals نرم افزار TV می روید. این صقحه با تبلیغات آثار هنری که اکنون اطلاعات جوایز Emmy را در خود جای داده است، تزیین شده است. “تد لاسو” البته به طور برجسته در اسلایدر ورق زدنی بالا، یک اسلایدر ورق زدنی بزرگتر در پایین صفحه و در یک بخش تعاملی دائمی که شامل کلیپ های فصل دو است، برجسته است.

یک نوتیفیکیشت از طرف اپل مدت زمان زیادی دیده نشده بود و به همین دلیل نکته قابل تاملی به شمار می رود. نگرش اپل به پوش نوتیفیکیشن در سال ۲۰۱۸ شروع به تغییر کرد. هنگامی که شرکت شروع به تبلیغات برای ارتقا آیفون، محتوای جدید Apple Music و به طور متعارف، سازگاری جدید اپل موزیک با دستگاه های Amazon Echo کرد.

اکنون، اپل موزیک به طور منظم موسیقی جدید را توصیه می کند، در حالی که Apple TV + برنامه ها و زمان پخش های جدید را تبلیغ می کند. هنگامی که فصل به روز کردن آیفون ها فرا می رسد، این شرکت احتمالاً از این سیستم برای خرید آیفون های جدید از طریق iPhone Upgrade Program یا شاید نوتیفیکیشن خود دستگاه استفاده خواهد کرد. پیام ها اکنون معمول هستند، مثل چیزی که انتظار می رود؛ اما این روزها احساس ناخوشایندی ایجاد می کنند.

نوتیفکیشن جدید اپل، اعلام ارایه محتوای جدید یا اعلام ویژگی جدید یا اطلاع رسانی هشدار مهم سیستم به کاربران نیست. این یک تبلیغ بوده و اپل در حال نقض قوانین خود است.

بخش 4.5.3 از دستورالعمل های App Store اپل توسعه دهندگان را استفاده از خدمات Apple برای “هرزنامه، فیشینگ یا ارسال پیام های ناخواسته به مشتریان، از جمله Game Center ، Push Notifications و غیره” منع می کند. در زیر این بخش آمده است:

“Push Notifications نباید برای تبلیغات یا اهداف بازاریابی مستقیم استفاده شود، مگر اینکه مشتریان صریحاً تصمیم گرفته اند که این نوتیفیکیشن ها در رابط کاربری برنامه شما نمایش داده می شود. همچنین شما روشی را در برنامه خود ارائه می دهید که کاربر بتواند از دریافت چنین پیام هایی انصراف دهد. “

کاربران می توانند نوتیفیکیشن ها را به صورت کاملاً جزئی برای دسته های “Up Next” ، “New Features” و “Featured Sports” در تنظیمات Apple TV غیرفعال کنند. در اینجا دسته ای که نوتیفیکیشن تبلیغاتی جدید اپل برای نامزدی جوایز Emmy در آن جای می گیرد دقیقا مشخص نیست.

نظر شما چیست؟ شرکت ها چقدر اجازه دارند که از کاربران خود استفاده تبلیغاتی کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)