حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین اصلی شیائومی Mi 11i: همان K40 Pro Plus با امتیاز بیشتر!

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | تست، دوربین، شیائومی

شیائومی و زیر مجموعه‌های آن، سابقه نسبتاً طولانی مدتی در بحث “ری برندینگ” دارند. ری برندینگ، در حقیقت به معنی عرضه یک محصول با همان مشخصات اما با یک برند متفاوت است. اگر به یاد داشته باشید، شیائومی Mi 11i همان ردمی K40 Pro Plus بود. حال، امتیاز DxO دوربین اصلی شیائومی Mi 11i منتشر شده است. این امتیاز، نشان می‌دهد که شیائومی Mi 11i، عملکرد بهتری نسبت به K40 Pro Plus دارد!

گوشی شیائومی می ١١ آی

ردمی پیش از این، از پرچمدار خود با نام K40 Pro Plus رونمایی کرده بود. اما پس از آن، نسخه جهانی Redmi K40 Pro Plus، شیائومی می ١١ آی نام گرفت. از مشخصات برجسته این دستگاه، می‌توان به نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع AMOLED E4 و تراشه Snapdragon 888 اشاره کرد.

 

شیائومی Mi 11i رسما رونمایی شد، نسخه جهانی ردمی K40 پرو پلاس

 

ما قبلاً در ترنجی درباره امتیاز دوربین ردمی K40 Pro Plus در دگزومارک صحبت کرده بودیم. حال، زمان آن فرا رسیده است تا نگاهی به امتیاز DxO دوربین اصلی شیائومی Mi 11i داشته باشیم. در حقیقت، نباید شاهد تفاوت محسوسی در بین این دو دستگاه باشیم. اما ظاهراً خبری از این موضوع نیست! مشخصات کلیدی دوربین اصلی شیائومی Mi 11i عبارت است از:

– سنسور اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی ISOCELL HM2 سامسونگ / سایز پیکسل ٢.١ میکرومتری / لنز ٧ لایه

-سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض

– سنسور ۵ مگاپیکسلی برای لنز تله ماکرو

– قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه

به ادعای دگزومارک، برای اعلام امتیاز DxO دوربین اصلی شیائومی Mi 11i بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم به ثبت رسیده است.

امتیاز DxO دوربین اصلی شیائومی Mi 11i

امتیاز DxO دوربین اصلی شیائومی Mi 11i

اولین نکته در مورد امتیاز DxO دوربین اصلی شیائومی Mi 11i، امتیاز نهایی ١١١ است. این امتیاز، در حد گوشی مانند Mi 10T Pro نیست. اما اگر یادتان باشد، ردمی K40 Pro Plus در این بخش، امتیاز ١٠٨ را کسب کرده بود. مشخصات سیستم دوربین هر دوی آن‌ها، عیناً یکسان است. اما احتمال می‌دهیم که وجود نسخه‌های نرم افزاری متفاوت، دلیل این تفاوت نسبتاً محسوس باشد. حال، به ادامه ماجرا می‌پردازیم. امتیاز ١١۶ در بخش عکس برداری، ١٠٣ در بخش فیلم برداری و ۴۶ در بخش زوم به این گوشی اعطا شده است. رتبه کلی شیائومی Mi 11i در رده بندی DxOMARK، رتبه شصت و ششم است.

حال اجازه دهید تا به مقایسه این گوشی با برخی از رقبا بپردازیم. همان طور که گفتیم، عملکرد دوربین اصلی Mi 11i از K40 Pro Plus بهتر است. گوشی LG WING نیز عملکرد ضعیف‌تری نسبت به این گوشی دارد. با این وجود، شیائومی Mi 11 Lite 5G و پیکسل 4a عملکردی مشابه این بالارده شیائومی دارند. می ١٠ تی پرو نیز با امتیاز نهایی ١١٨، با اختلاف عملکرد بهتری دارد. تصویر زیر، مقایسه‌ای از عکس‌های ثبت شده به وسیله دو گوشی شیائومی Mi 11i و ردمی K40 Pro Plus می‌باشد:

مقایسه تصاویر ثبت شده توسط شیائومی Mi 11i (چپ) و ردمی K40 Pro Plus (راست)

مقایسه تصاویر ثبت شده توسط شیائومی Mi 11i (چپ) و ردمی K40 Pro Plus (راست)

نقاط ضعف و نقاط قوت دوربین اصلی می ١١ آی

مانند همیشه، دگزومارک از نقاط ضعف و قوت گوشی بررسی شده صحبت کرده است. به گفته این منبع، Mi 11i دارای نقاط قوتی همچون جزئیات بالای تصاویر، ثبت رنگ پوست طبیعی، کنترل نویز مناسب، داینامیک رنج گسترده و فیلم برداری نسبتاً مناسب است. اما در مقابل، این دوربین از نقاط ضعفی مانند برخی از مشکلات نورگیری و فوکوس خودکار، از دست رفتن جزئیات در نور کم، زاویه دید محدود لنز فوق عریض، جزئیات کم در عکس‌های زوم و عملکرد نامناسب لرزشگیر رنج می‌برد.

آیا امتیاز DxO شیائومی Mi 11i واقعاً از K40 Pro Plus بیشتر است؟ شما عملکرد دوربین اصلی این گوشی را پسندیده‌اید؟ شیائومی Mi 11i تا چه حد ارزش خرید دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

😂😂😂😂خداوکیلی دو تا گوشی چه جوری تفاوت امتیاز با هم دارند مگه اینکه گوشی شانسی باشه😑😑

یعنی به زیربندای اربابشم رحم نمیکنه ماله کش اعظم
سر یه ریبرند سه تا امتیازش رفت بالا
جالبه از زد فولد ۲ دوربینش بهتره…

Mr.A

یه گوشی و ریبرندش امتیازاشون فرق داره !!😂
اینکار فقط از دگزو بر میاد
لامصب خدایی بر چه منطق

david2arc

به نظرم زمان تست گوشی ممکنه بهبودهایی در نرم افزار با وصله های ماهانه بوجود بیاد

m.b

مرسی که منطقی برخورد میکنی… کاری به dxo ندارم… یکی از دوستان به شوخی گفت شانسیه، ولی واقعاً این مورد وجود داره و برای دوربین ها و اسمبل گاهاً تامین‌کننده ها و منابع مختلفی هستند که کمی در کیفیت نهایی تاثیر دارند…حتی این موضوع تو پرچمدارا هم هست و مثلا یادمه تو سری s21 هم حتی بجه ها گفتن دوربین هاش تو یه مدل اختلاف سطح دارن و به شانسه که بهتر بیافته یا بدتر… از این موارد زیاده…حتی تو پرچمدار ها…
به جز این موضوع نرم‌افزار هست که همونطور که اشاره کردی تاثیر داره و ممکنه در این نمونه بهتر از نمونه مشابه باشه(به وضوح اختلاف سبک شکار تصاویر این دو گوشی در نمونه عکس ها مشخصه)…
باز دلایل ریز دیگه‌ای هست مثل شرایط بررسی dxo که به نظر پایدار و منظم نمیرسه…و از دلایل دیگه حتی ممکنه هزینه بیشتری باشه که به dxo پرداخت شده بابت این مدل…
نهایتاً چیزی که اصلاً از خود عکسا واضح هست اینه که این دو گوشی عکساشون کامل تفاوت داره در واقعیت و مطمئنم تو یوتیوب هم همین اتفاق تو مقایسه ها میافته اما اینمه کدوم به صورت قطعی بهتر باشه مشخص نیست…
ولی تجربه شخصی من میگه معمولاً نسخه های چین دوربین بهتری دارند… این موضوع وجود داره…

m.b

اتفاقاً این تأمین کننده حالا که حرفش شد خودم ازش نمونه دارم تو یه دنیای دیگه…
منو دوستم یه مدل لپ‌تاپ ایسر داریم که فقط ریز مشخصات داخلیشون با هم فرق داره و بدنه کاملاً مشابهی دارند…(سری Aspire f5-573g داریم که بدنه‌شون آلومینیوم برس خورده هستش)
تو نگاه تفاوت خاصی در بدنه دیده نمیشه در صورتی که وقتی روی فلز اطراف کیبورد دست میکشیم برای دوستم انگار روی آلومینیوم یک لایه نرم کشیده شده که زبری برس های خاص این مدل که با چشم از دور هم حتی دیده میشه رو گرفته… طوری که اگر برخلاف جهت برس ناخون بکشیم صدا نمیده و انگار رو شیشه ناخون کشیده بشه، در صورتی که برای من اون لایه نرم انگار وجود نداره و اگر ناخون بکشم کاملاً خطوط برس آلومینیوم حس میشه…(البته من ازش حس شیک تری میگیرم😁)
تازه اختلاف فقط رو همین موضوع نیست، صفحه نمایش های این دو نمونه هم کمی فرق دارند، برای من انگار واضح تره ولی برای دوستم خصوصاً در رنگ سفید پس‌زمینه انگار یکم شفافیت کمتری داره…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️