حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین اصلی ردمی K40 Pro Plus و تست عملکرد صوتی آن منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | تست، دوربین، ردمی

ردمی، یک زیر مجموعه پر فروش از شیائومی است. این کمپانی، به لطف فروش بالای سری ردمی نوت خود، توانست در این حوزه نام آور باشد. اخیراً پرچمدار ردمی، یعنی Redmi K40 Pro Plus در تست‌های DxOMARK ظاهر شده است. در ادامه، به امتیاز DxO دوربین اصلی ردمی K40 Pro Plus در کنار امتیاز عملکرد صوتی آن خواهیم پرداخت.

ردمی K40 پرو پلاس

اوایل همین سال میلادی بود که طی مراسمی ویژه، ردمی از سری گوشی‌‌های Redmi K40 به پرچمداری Redmi K40 Pro Plus رونمایی کرد. این دستگاه، از مشخصات برجسته‌ای مانند دوربین اصلی ١۰٨ مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ بهره می‌برد.

 

ردمی K40 پرو و K40 پرو پلاس با اسنپدراگون ۸۸۸ رسما معرفی شدند

 

پیش از این، Redmi K30 Pro Zoom در تست‌های دگزومارک ظاهر شده بود که نتایج درخشانی هم داشت. اما پس از آن، بالأخره زمان تست و بررسی نسل جدید پرچمدار ردمی است. به همین صورت، امتیاز DxO دوربین اصلی ردمی K40 Pro Plus و امتیاز عملکرد صوتی آن انتشار یافته است. مشخصات مرتبط ردمی K40 Pro در بخش دوربین عبارتند از:

– سنسور اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی با اندازه ١/١.۵٢” اینچی و لنز ٧ لایه / اندازه پیکسل ٢.١ میکرونی / ضریب گشودگی دیافراگم F/1.75

– سنسور ٨ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های فوق عریض / زاویه دید ١١٩ درجه / ضریب گشودگی دیافراگم F/2.2

– سنسور ۵ مگاپیکسلی برای لنز تله ماکرو

– قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه / 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

بر اساس اظهارات دگزومارک، برای تست این دستگاه حدودا ٢.۵ ساعت فیلم و بیش از ٣,٠٠٠ عکس به ثبت رسیده است.

امتیاز DxO دوربین اصلی ردمی K40 Pro Plus

امتیاز DxO دوربین اصلی ردمی K40 Pro Plus

وضوح دوربین اصلی ردمی K40 Pro Plus چقدر است؟ ١٠٨؟ خب، نمره نهایی آن در بخش دوربین اصلی DxOMARK نیز همین قدر است! در بخش عکاسی، فیلم برداری و زوم، این گوشی به ترتیب امتیازات ١١٣، ١٠٢ و ۴٢ را کسب کرده است. به همین صورت و با احتساب پارامترهای مختلف، پرچمدار ردمی در رتبه ٧۴ جدول رده بندی عملکرد دوربین اصلی دگزومارک جای می‌گیرد. خب، این نمره بسیار کم‌تر از آن است که فکرش را می‌کردیم. به طور مثال، امتیاز عملکرد دوربین اصلی این گوشی از ردمی نوت ١٠ پرو بیشتر بود. اما تراز آن، با وان پلاس نورد یکی است و ضعیف‌تر از گلکسی Z Fold 2 5G و وان پلاس ٨ تی می‌باشد. تصویر زیر، مقایسه‌ای از عملکرد عکاسی پرتره در ردمی K40 Pro Plus و گلکسی اس ٢١ پلاس است:

مقایسه تصویر ثبت شده توسط Redmi K40 Pro Plus (بالا) و گلکسی اس ٢١ پلاس (پایین)

مقایسه تصویر ثبت شده توسط Redmi K40 Pro Plus (بالا) و گلکسی اس ٢١ پلاس (پایین)

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربین ردمی K40 پرو پلاس

بر اساس بررسی‌های DxOMARK، ردمی K40 Pro Plus در بخش نقاط قوت از وایت بالانس دقیق و ثبت درست رنگ پوست افراد، جزئیات بالای تصاویر در محیط داخلی، نویز کنترل شده، تصاویر بوکه رضایت بخش، جزئیات بالای ویدئوها و رنگ‌های مناسب در ویدئوها، بهره می‌برد. اما در مقابل، برخی از مشکلات نورگیری در نور کم، جزئیات در اغلب مواقع، وجود نویز در عکس‌های شبانه، زاویه دید محدود دوربین فوق عریض، جزئیات کم در تصاویر زوم شاه، ناپایداری سیستم فوکوس خودکار در هنگام فیلم برداری در شرایط نوری ضعیف و داینامیک رنج محدود در ویدئوها، از نقاط ضعف این گوشی هستند. جالب است که امتیاز Mi 10T Pro از شیائومی با تقریباً چنین سیستم دوربینی، به طور محسوس بهتر از Redmi K40 Pro Plus است.

امتیاز DxO عملکرد صوتی ردمی K40 Pro Plus

دگزومارک پس از تست بخش دوربین اصلی پرچمدار ردمی، به سراغ سیستم صوتی آن رفته است. به همین دلیل، می‌خواهیم نگاهی به این امتیاز داشته باشیم. اما پیش از آن، اجازه دهید تا برخی از مشخصات کلیدی Redmi K40 Pro Plus را مرور کنیم:

– اسپیکر استریو

– پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos

– عدم وجود جک ٣.۵ میلی متری هدفون

بر اساس گفته‌های DxOMARK، تست سیستم صوتی Redmi K40 Pro Plus حدود ٢٠ ساعت به طول انجامیده است. در نهایت، به امتیاز DxO عملکرد صوتی ردمی K40 Pro Plus می‌رسیم. این دستگاه، نمره کلی ۶۶ را در این بخش کسب کرده است. نمرات ۶۵ و ٧۰، به ترتیب برای بخش‌های پخش صدا و ضبط صدا هستند. رتبه این گوشی در بخش سیستم صوتی نیز ٢٩ می‌باشد. سیستم صوتی ردمی K40 Pro Plus، مانند دوربین اصلی آن عملکرد خیره کننده‌ای ندارد. با این حال، رضایت بخش است. امتیاز این گوشی در بخش سیستم صوتی، بالاتر از رینو ۵ پرو پلاس و LG V60 ThinQ است. در مقابل، این امتیاز کم‌تر از گوشی‌هایی مانند گلکسی A52 5G یا پیکسل ۴ است.

امتیاز DxO عملکرد سیستم صوتی ردمی K40 Pro Plus

امتیاز DxO عملکرد سیستم صوتی ردمی K40 Pro Plus

نقاط قوت و نقاط ضعف بخش سیستم صوتی K40 Pro Plus

ردمی K40 Pro Plus در بخش پخش صدا، نقاط قوتی مانند میزان صدای بالا در رنج‌های مختلف و تولید Bass مناسب و گسترش صدای رضایت بخش دارد. اما از آن سو، تعادل صدا و برخی از مشکلات اعوجاج صدا، سبب شده‌اند تا بلندگوی Redmi K40 Pro Plus خیلی خوب ظاهر نشود. در بخش ضبط صدا نیز فرکانس بالای صدای ضبط شده و تعادل در میزان آن، از نقاط قوت هستند. اما پویایی صدا در حدی که باید باشد، نیست.

نظر شما در مورد تست‌های DxOMARK و نتیجه این گوشی در آن چیست؟ آیا این امتیازات را قبول دارید؟ کدام بخش از Redmi K40 Pro Plus را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب اینجا قشنگ معلومه دکسومارک پولی بابت این گوشی نگرفته چون دوربین اصلی این گوشی باید در مقابل دوربین ۶۴ میانرده کی۳۰پرو زوم یه خودی نشون میداد ، اسنپدراگون ۸۸۸ هم که پردازش تصویر بهتری داره

ᴀ ᴛ ʟ ᴀ ɴ ᴛ ɪ ᴄ

کار به امتیاز دگزو ندارم
ولی خدایی دوربین اصلی 108 فوق عریض 8 خیلی ضایعس
تو فکر کن داری فیلم میگیری یهو میرسی به یه منظره قشنگ، سوویچ میکنی رو فوق عریض…
یهو از پاگانی میشه رنو5
بعد تجربه بهم ثابت کرده سنسور کواد بایر به خصوص این سنسور جدید شیایومی عملکرد پایدار تو همه شرایط رو نداره

BabLazar

اقا مهدی دگزو فقط گوشی تست نمیکنه !

منظورم اینه اگه این شرکت بخواد رشوه بگیره سریع ازش شکایت میشه
هیچ شرکتی هم تا حالا از دگزو شاکی نبوده الی طرفدارای اون شرکت!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️