حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازار گوشی های دست دوم در حال رشد بوده و اپل برند محبوب در این بازار است

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، تحلیل بازار

گزارش جدیدی از گروه Zhuanzhuan نشان می‌دهد که اپل، برند پیشرو در بازار تلفن‌های هوشمند دست دوم در چین می‌باشد. آیفون تاج پادشاهی بیشترین خرید در بازار میانه را بر سر دارد و اپل نیز 36.53 درصد از سهم بازار گوشی دست دوم که در حال رشد می‌باشد را نیز، کنترل می کند.

رشد بازار گوشی دست دوم

به گزارش gizchina، پس از اپل و در جایگاه دوم، شیائومی با سهم 13.88 درصد قرار گرفته است و سپس Vivo با 12.7 درصد، سه شرکت برتر در این زمینه را شکل می‌دهند. بعد از آن نیز تمایل کاربران به خرید تلفن‌های هوشمند دست دوم از برندهای هوآوی، اوپو و آنر می‌باشد. فروش گوشی‌های دست دوم Honor به سرعت در حال رشد است به‌طوری‌که این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری 88.34 درصد افزایش فروش را تجربه می‌کند. به‌طور کلی، بازار گوشی های هوشمند دست دوم نسبت به سه ماهه نخست امسال، 10.76 درصد رشد داشته است. علی‌الخصوص کاربران مشتاق خرید دستگاه‌هایی با پشتیبانی از شبکه 5G بوده‌اند.

رشد بازار گوشی دست دوم و صدرنشینی اپل در آن

رشد بازار گوشی دست دوم و صدرنشینی اپل در آن

تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که قیمت آیفون‌های دست دوم به‌طور پیوسته در حال کاهش است. اما در مورد هواوی، وضعیت برعکس بوده و آنها با قیمت بیشتری فروخته می‌شوند. به‌عنوان مثال، قیمت Mate 40 Pro هواوی 96.45 درصد رشد داشته که این موضوع نشان می‌دهد که این مدل با هزینه‌ی کمتری نسبت به قیمت اصلی خود به فروش می‌رسد. همچنین قیمت بالای گوشی‌های هواوی به این دلیل است که موجودی آنها درحال‌حاضر کم بوده و سهم فروششان در بازار نیز به کمترین میزان خود در سال‌های گذشته رسیده است.

فاکسکان، مونتاژ کننده قطعات مختلف دستگاه‌ها از جمله آیفون و سایر دستگاه‌های اپل، رشد سه درصدی درآمد در سه ماهه دوم سال 2021 را گزارش داد. بلومبرگ در این باره می‌نویسد: یکی از دلایل احتمالی این افزایش درآمد، تقاضای زیاد برای کنسول‌های بازی مایکروسافت و سونی و همچنین محصولات اپل بوده است.

رشد فروش بازار گوشی دست دوم

رشد فروش بازار گوشی دست دوم

طبق این گزارش، درآمد این شرکت طی سه ماه گذشته به 1.38 تریلیون دلار تایوان(حدود 48.7 میلیارد دلار) می‌رسد. این رشد درآمد نشان می‌دهد که تقاضای آیفون، کنسول بازی، سرور و سایر وسایل الکترونیکی به‌طور مداوم در حال افزایش است. احتمالاً، به لطف همه‌گیری کرونا و دورکاری، این مورد به دوام خود ادامه دهد. افراد در خانه نیاز به سرگرمی مجازی دارند و شرکت‌ها نیز به نوبه خود باید زیرساخت‌های خود را حفظ کنند.

فاکسکان همچنین قصد دارد تولید وسایل نقلیه الکتریکی را آغاز کند. در پایان ماه ژوئن، این شرکت هدف خود را برای کمک به شرکت تایوانی Gogoro در توزیع اسکوترهای برقی اعلام کرد. ویژگی شاخص این وسیله، توانایی تعویض سریع باتری آن می‌باشد. هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که فاکسکان چه بخشی را مونتاژ و یا تولید می‌کند.

جدول فروش موبایل چین در فصل اول ٢٠٢١: ویوو در صدر و هوآوی سوم!

نظر شما راجع به رشد بازار گوشی های دست دوم و صدرنشینی اپل، شیائومی و ویوو در این بازار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

مخصوصا تو ایران خیلی این بازار رونق داره

ali_s

علی داش اکانت پابجیتو فروختی؟
ببخشید برا اسپم

ali.reza.9821

ایران هم مثل بقیه دنیا 3 قطبی اپل و شیائومی و سامسونگ شده…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی