حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم خنک کننده گلکسی S22 سامسونگ شاید از نوع Vapor Chambers باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

اگر به یاد داشته باشید مدتی بود که سیستم های خنک کننده موبایلی خیلی رونق داشت. مثلا تصویر بالا که می بینید، سیستم خنک کننده گلکسی نوت ۲۰ است. در دوره فعلی چنین نیست و شاید دلیل را بتوان در تراشه های کم مصرف و کم حرارت جدیدتر دید. با این حال گفته می شود که سیستم خنک کننده گلکسی S22 سامسونگ شاید از نوع Vapor Chambers باشد. این شاید به دلیل همه گیرتر شدن 5G و اتصال بیشتر به این شبکه یا حتی مشخصات سخت افزاری و ویژگی های نیازمند به پردازش بیشتر را ارایه کند.

سیستم خنک کننده گلکسی S22

طبق Digitimes ممکن است سامسونگ در حال بازگشت به سیستم خنک کننده  Vapor Chambers در گوشی های جدید خود باشد. این گزارش تاکید می کند که این اتفاق ممکن است به زودی و در سال آینده رخ دهد. خب احتمال استفاده از آن در گلکسی اس ۲۲ هم کم نیست.

طرح مفهومی گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ را ببینید: دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی Olympus به همراه S Pen و فن خنک کننده

استفاده از سیستم خنک کننده Vapor Chambers در سال گذشته شاهد افت بوده است

بازار سیستم خنک کننده ویپر چمبر یکی دیگر از قربانیان بیماری همه گیر جهانی ویروس کرونا است. کمبود تراشه جهانی باعث کندی رشد بازار تراشه های 5G شده است. این امر باعث شد تولیدکننده های گوشی های هوشمند از استفاده از فناوری محفظه بخار در تلفن های خود صرف نظر کنند.

این امر باعث کاهش شدید درآمدی شد که تولیدکنندگان ویپرچمبر از فروش گوشی های هوشمند کسب کردند. در این گزارش جدید آمده است كه شركتهایی مانند Nidec Chaun-Choung Technology تنها 7٪ از درآمد خود را از طریق تلفن های هوشمند کسب می كنند. فروش حاصل از گوشی های هوشمند شرکت Auras هم تا 4٪ کاهش یافت.

سیستم خنک کننده گوشی های قدیمی سامسونگ

سیستم خنک کننده گوشی های قدیمی سامسونگ

شرکت هایی مانند سامسونگ، هواوی و شیائومی خیلی زود به استفاده از Vapor Chambers روی آوردند. اکنون، به نظر می رسد سامسونگ در حال آماده سازی برای ساخت دوباره تلفن هایی با خنک کننده های محفظه بخار است. گفته می شود سامسونگ برای تأمین سیستم خنک کننده گوشی های ۲۰۲۲ خود (شاید گلکسی S22) با تعدادی از تامین کنندگان تایوانی تماس گرفته است. به هر حال هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

حب اصلا Vapor Chambers چیست و چگونه می توانند به عملکرد گوشی های هوشمند کمک کنند؟

خنک کننده های محفظه بخار وسیله ای برای خنک سازی پردازنده در هنگام گرم شدن است. هنگامی که دستگاهی در حال استفاده است (به ویژه استفاده سنگین) پردازنده می تواند گرمای زیادی تولید کند. وقتی پردازنده واقعاً داغ می شود، دستگاه برای کمک به خنک شدن، عملکرد را کاهش می دهد. به این کار اصطلاحا “خفه کردن” (در موتورهای درون سوز استفاده می شود اما اینجا هم با تشبیه تراشه به موتور دستگاه، به اصطلاح اسنفاده می شود) یا throttling گفته می شود.

به منظور جلوگیری از وقوع این اتفاق، شرکت ها Vapor Chambers را در دستگاه های خود قرار می دهند. این یک قطعه فلزی توخالی است که روی پردازنده قرار می گیرد. داخل آن کمی مایع است. با گرم شدن تلفن، مایعات تبخیر می شود. روند تبخیر انرژی گرما را از پردازنده می گیرد. این منجر به کاهش کلی دما در مقایسه با دستگاهی می شود که هیچ نوع روش خنک سازی ندارد. این روشی است که فقط در مقیاس بسیار کمتری در رایانه های شخصی نیز استفاده می شود.

برای رویداد Unpacked بعدی سامسونگ آماده شوید!

تاریخ برگزاری مراسم Unpacked با رونمایی از گوشی‌های منعطف مشخص شد: ٢٠ مرداد ١۴٠٠

در حالی که ممکن است سیستم خنک کننده Vapor Chambers برای دستگاه سامسونگ در سال آینده میلادی ارائه شود، هنوز هم سروصدای زیادی در مورد دستگاه های امسال وجود دارد. شایعات حاکی از آن است که سامسونگ آنپکد ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد کرد. ما انتظار داریم رونمایی از مجموعه جدیدی از دستگاه های تاشو مانند Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 را ببینیم.

نظر شما چیست؟ سیستم خنک کننده گوشی چقدر برای شما اهمیت دارد؟ دمای گوشی شما خوب مدیریت می شود؟ این روزها و با گرمای تابستان چطورید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)