حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ضد آب بودن گوشی تان را با این نرم افزار تست کنید: بدون نیاز به آب

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | معرفی برنامه

ضد آب بودن گوشی امروزه یکی از قابلیت‌های مهم گجت‌هاست. گویا قرار است هر روز چیزهای مختلفی درباره گوشی‌های هوشمند ببینیم. حالا جدیدترین آن‌ها برنامه‌ای است که ادعا می‌کند بدون نیاز به آب، ضدآب بودن گوشی شما را تست می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

ضد آب بودن گوشی تان را با نرم‌افزار تست مقاومت گوشی در برابر آب آزمایش کنید

وب سایت خبری Neowin، می‌گوید که امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند پرچمدار مانند سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ به لطف گواهی IP68، به صورت پیش فرض توانایی مقاومت در برابر غوطه‌وری درون آب تا عمق ۱.۵ متر را دارند. این مسئله به شما اطمینان می‌دهد که تلفن هوشمندتان به اندازه کافی برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. با این وجود اثبات ضد آب بودن دستگاه شما نیازمند غوطه‌ور کردن آن در آب است. چنین مسئله‌ای می‌تواند برای برخی سخت و ریسک پذیر باشد.

ضد آب بودن گوشی

برنامه اندرویدی جدیدی عرضه شده است که تست کننده مقاومت در برابر آب (Water Resistance Tester) نام دارد. این برنامه می‌توانید با استفاده از سنسور فشارسنج دستگاه خود، به بررسی بهتر و دقیق‌تر وضعیت مهر و موم‌ گوشی خود بپردازید. نکته جالب در مورد این برنامه، آن است که برای انجام دادن چنین آزمایشی نیازمند آب نخواهید بود. سنسور فشارسنج داخل دستگاه، میزان فشار داخلی را تعیین می‌کند. برنامه نیز تغییرات در میزان فشار وارد آمده را محاسبه و اندازه گیری خواهد کرد.

 

نحوه استفاده از نرم‌افزار

استفاده از این برنامه خیلی ساده است. فقط باید تلفن هوشمند خود را در یک سطح صاف قرار دهید. سپس باید با انگشت روی صفحه فشار مناسبی ایجاد کنید. بدین ترتیب برنامه به شما خواهد گفت که آیا ویژگی مقاومت در برابر آب در تلفن هوشمند شما هنوز سالم است یا خیر. لازم به ذکر است که اگر دستگاه شما دارای گواهی IP68 نباشد و یا آنکه سنسور فشارسنج نداشته باشد، نمی‌توانید از برنامه استفاده کنید. به همین دلیل باید از غوطه‌‌ور کردن دستگاه خود در آب جلوگیری کنید.

گوشی شما “ضد” آب نیست، “مقاوم” در برابر آب است؛ اما نه تا همیشه

از سویی دیگر، سازنده این برنامه هشدار داده است که اگر گوشی شما دارای گواهی مقاومت در برابر آب است، اما جزء گوشی‌های قدیمی بازار است و مدت زیادی است که آن را داشته‌اید، بهتر است از انجام آزمایش با آب خودداری کنید. زیرا وضعیت مهر و موم‌ دستگاه به مرور در بلند مدت ضعیف شده و مقاومت خود را از دست خواهد داد. بدین ترتیب گوشی شما شاید دیگر نتواند در برابر آب از خود مقاومتی نشان دهد. برای نصب و بارگیری این برنامه می‌توانید از طریق گوگل پلی اقدام  کنید.

گرچه این برنامه دارای تبلیغات است اما با مبلغ کمی قادر هستید تا نسخه ویژه آن را خریداری کنید. داشتن چنین برنامه‌ای قطعا مفید و کاربردی خواهد بود. زیرا به شما در حفظ و مراقبت از قابلیت مقاومت دستگاه در برابر آب کمک خواهند کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا از برنامه تست ضد آب بودن گوشی استفاده خواهید کرد؟ به نظر شما داشتن چنین برنامه‌ای مفید و کاربردی است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

یادش بخیر گوشیهای سگنی خودشون کد تست ضدآبی داشتن

MOAZEZ

یادش بخیر گوشیهای سونی خودشون کد تست ضدآبی داشتن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان