حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح مفهومی گوشی شیائومی با نمایشگر ۴ لبه خمیده

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | حق اختراع، شیائومی

شیائومی حق اختراع و طرح های مفهومی زیادی دارد. این شرکت جاه طلب که به سهم خیلی خوبی از بازار هم رسیده، سودای بزرگتری در سر دارد. امروز طرح مفهومی گوشی شیائومی با نمایشگر ۴ لبه خمیده منتشر شده است. در این طرح نمایشگر خیلی خمیده با زاویه ۸۸ درجه را هم شاهدیم.

گوشی شیائومی با نمایشگر ۴ لبه خمیده

در ابتدای سال جاری، یک گوشی مفهومی چهار لبه خمیده شیائومی با لبه های خمیده در زاویه ۸۸ درجه و بدون هیچ گونه پورت و دکمه فیزیکی به نمایش درآمد. حالا به Xiaomi حق ثبت اختراع آن دستگاه و مدل مشابه اعطا شده است.

گوشی شیائومی مدل A

گوشی شیائومی مدل A

تلفن هوشمند مفهومی (کانسپت) نشان داده شده توسط شیائومی، در تصویر بالا قابل مشاهده است (مدل A). علاوه بر این، شیائومی برای یک مدل فوق العاده پیشرفته درخواست ثبت اختراع کرده است که در آن صفحه نمایش به طور کامل تا چهار گوشه ادامه می یابد (مدل B). در تصویر پایین نگاهی دقیق تر به این مدل خواهیم انداخت.

گوشی شیائومی مدل B

گوشی شیائومی مدل B

اوایل سال ۲۰۲۱ بود که شیائومی حق ثبت اختراع را به اداره ملی مالکیت معنوی چین ارائه داد. این گوشی آینده نگرانه توسط طراح ژائو مینگ طراحی شده است. این اسناد ۱۵ تیر ۱۴۰۰ منتشر شد و شامل ۸ طرح محصول است که تلفن همراه ثبت شده را از هر طرف نشان می دهد.

این طراحی پیشرفته و فوق العاده در تصاویر بالا قابل مشاهده است، و در آن صفحه نمایش تا گوشه ها نیز ادامه دارد. اگرچه این طرح به طور قابل توجهی شیک تر به نظر می رسد، اما ایجاد چنین طراحی چهار لبه منحنی از نظر فنی بسیار دشوارتر خواهد بود. سعی کنید یک قطعه کاغذ را به این صورت کنید، تقریباً غیرممکن است.

بنابراین عجیب نیست که یک قاب کوچک در چهار گوشه صفحه نمایشگر این تلفن مفهومی شیائومی استفاده است. برای کسانی که اکنون به Mi Mix Alpha با صفحه نمایش ادامه دار روی قاب پشتی فکر می کنند باید بگویم در می میکس آلفا قاب بالا و پایین وجود دارد اما در طرح جدید این لبه وجود ندارند.

با این وجود، حق ثبت اختراع مذکور نشان می دهد که شیائومی می خواهد سعی کند چنین صفحه نمایشی را ارایه کند. شیائومی تنها سازنده ای نیست که این احتمالات را بررسی می کند، سامسونگ نیز در گذشته برای یک تلفن هوشمند با صفحه با چهارلبه خمیده درخواست ثبت اختراع کرده است.

قسمت جلویی این گوشی هوشمند شیائومی تقریبا فقط از صفحه نمایش تشکیل شده است. این نمایشگر اصطلاحا آبشاری و با گوشه های کاملا گرد است. هیچ لبه یا بریدگی قابل رویتی وجود ندارد، حتی برای دوربین. صفحه نمایش در گوشه ها گرد شده تا بتواند در کناره های دستگاه ادامه یابد. بنابراین، از سطح نمایشگر کناری می توان برای نمایش اطلاعات عمومی مانند وضعیت باتری، اطلاعات شبکه و غیره استفاده کرد. قابلیت لمس جانبی نیز ممکن است اضافه شود.

نسل سوم دوربین زیر نمایشگر شیائومی به نمایش گذاشته شد

دوربین سلفی در زیر صفحه قرار می گیرد. شیائومی یکی از تولیدکنندگانی به شمار می رود که مدت مدیدی در حال توسعه این فناوری دوربین زیر نمایشگر است. این شرکت اکنون به نسخه ۳ رسیده است. انتظار می رود شیائومی اواخر امسال اولین گوشی هوشمند خود را با دوربین زیر نمایشگر معرفی کند. همچنین انتظار می رود ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ Galaxy Z Fold 3 هم با دوربین سلفی زیر نمایشگر، به عنوان اولین گوشی هوشمند تاشو جهان با دوربین سلفی زیر نمایشگر معرفی شود.

همچنین جالب توجه است، این تلفن هوشمند کانسپت شیائومی هیچ دکمه فیزیکی ندارد. همچنین هیچ پورتی و اتصالی قابل مشاهده نیست. مدتی است که تولیدکنندگان گوشی های هوشمند با ایده ساخت گوشی بدون دکمه و بدون پورت در حال کلنجار هستند. به عنوان مثال، گوشی Meizu Zero که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد ، اولین تلفن هوشمند دکمه ای و بی سیم در جهان بود. همچنین، ویوو در آن زمان تلفن مفهومی Apex 2019 را بدون درگاه و دکمه ارائه داد.

نگاه نزدیک به میزو زیرو (Meizu Zero) موبایل بدون پورت و دکمه

ویوو اپکس ۲۰۱۹ با پشتیبانی از 5G بدون دوربین سلفی، پورت و دکمه ای رسما معرفی شد

قسمت عقب طرح مفهومی شیائومی به همان اندازه طراحی جلو بحث برانگیز است. ما شاهد یک سیستم دوربین مخصوص طراحی شده هستیم که قبلا هرگز مشابه آن را ندیده ایم. متأسفانه، از اسناد مختصر منتشر شده مشخص نیست که سیستم دوربین چیست.

گوشی های سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی می آیند

دوربین بالا از طراحی بزرگی برخوردار است و احتمالاً شامل یک سنسور دوربین با وضوح بالا خواهد بود. اخیراً اعلام شد که شیائومی اولین سازنده ای است که از سنسورهای تصویر ایزوسل ۱۹۲ مگاپیکسلی و ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می کند. شیائومی همچنین اولین برندی بود که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را در یک گوشی هوشمند استفاده کرد. این سنسور اکنون در مدلهای مختلف تلفن از این برند استفاده می شود و به احتمال زیاد برای این مدل نیز در نمونه جدید تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

درست در زیر دوربین اصلی یک مربع گرد می بینیم که یک دایره کوچک در داخل آن قرار دارد. فعلاً مشخص نیست که آیا این مربوط به دوربین اضافی است یا اینکه به چیز دیگری مربوط می شود. در هر صورت، به نظر نمی رسد که این نمایشگر دومی شبیه به شیائومی می ۱۱ اولترا باشد.

به احتمال زیاد شیائومی این اسمارت فون را به صورت تجاری و انبوه روانه بازار نمی کند. تلفن های مفهومی باید نشان دهند که توانایی نهایی و فعلی تولیدکننده چیست.

جالب است که سامسونگ در سال های اخیر بیشتر و بیشتر از صفحه نمایش منحنی فاصله گرفته است. صفحه تخت ارزان تر بوده و به نظر بسیاری استفاده از آن راحت تر است. از طرف دیگر، تولیدکنندگان چینی هنوز به طور منظم مدل های گوشی های هوشمند را با صفحه نمایش منحنی (فوق العاده) معرفی می کنند.

نظر شما چیست؟ طرفدار گوشی با نمایشگر لبه خمیده هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

فعلاً که میکس میگن حتی همین چهارطرف خمیده عادی هم نیست… خمیده ساده هستش گویا…
این طرح ها خیلی هزینه‌بره ساختشون… فعلاً امکانپذیر نیستن…

m.b

یک ربع از پخش خبر میگذره… بالاخره رسماً افشاگر مربوطه اشاره کرد… اگر مشکلی نباشه سنسور 200 مگاپیکسلی رو اولین بار شیائومی استفاده میکنه…
فقط یه مرحله دیگه مونده… اینکه اون سنسور 1/1.3 اینچی که برای zte شایعه شده بود نباشه…
باید بزرگتر از gn2 باشه تا بتونه ارزش رقابت رو حفظ کنه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)