حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اجازه فروش گل (ماریجوانا) در App Store اپل ارایه شد!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

فروشگاه نرم افزاری App Store اپل به داروخانه ها و مشاغل مجاز اجازه می دهد تا برای اولین بار در ایالت هایی که این دارو (دراگ) قانونی است، گل (ماریجوانا) بفروشند. اپل به دلیل دستورالعمل ها و کمیسیون های App Store تحت بررسی شدید توسعه دهندگان و قانون گذاران قرار گرفته است، اما این شرکت اجازه خرید ماریجوانا و به صورت درون برنامه ای را دارد. اجازه فروش گل (ماریجوانا) در App Store اپل ارایه شد می تواند در امریکا که در برخی از ایالت های آن غیرقانونی نیست، کمیسیون خوبی هم عاید اپل کند!

فروش گل در App Store اپل

اپل در به روزرسانی دستورالعمل های توسعه دهنده خود که تقریبا ۱ ماه پیش صادر شد، خاطرنشان کرد که تسهیل فروشماری جوانا برای مشاغل دارای مجوز مانند داروخانه ها قانونی است. با این حال ۲ شرط برای این مشاغل باید رعایت شود:

۱- در ایالتی باشند که استفاده از ماریجوانا قانونی باشد

۲-  استفاده از برنامه از نظر جغرافیایی محدود شده باشد، یا فقط در آن حوزه مجاز باشد.

اپل در صفحه دیگری در وب سایت خود نوشت:

“برنامه هایی که مصرف دخانیات و محصولات vape، داروهای غیرقانونی، یا مقادیر بیش از حد الکل را تشویق می کنند، در فروشگاه App مجاز نیستند.”

همچنین این برنامه ها باید از “نهاد حقوقی ارائه دهنده خدمات” تهیه شوند و نه از توسعه دهنده فردی. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا اپل در خریدهای درون برنامه ای ماریجوانا کمیسیون می گیرد یا خیر.

فروش گل در App Store اپل

فروش گل در App Store اپل

گوگل چنین اجازه ای نمی دهد

برنامه هایی که افراد خردسال را به مصرف هر یک از این مواد تشویق می کنند رد خواهند شد. در مقابل، گوگل به برنامه هایی که “فروش ماریجوانا یا محصولات ماریجوانا را در فروشگاه Google Play خود تسهیل می کنند” صرف نظر از قانونی بودن در ایالت آن ها، اجازه نمی دهد.

گوگل در صفحه پشتیبانی خود نمونه هایی از رفتار برنامه های مرتبط با ماریجوانا را فهرست می کند که شرایط و ضوابط آن را نقض می کنند:

  1. ۱- اجازه دادن به کاربران برای سفارش ماریجوانا از طریق ویژگی سبد خرید درون برنامه ای.
  2. ۲- کمک به کاربران در ترتیب تحویل یا برداشتن ماریجوانا.
  3. ۳- تسهیل فروش محصولات حاوی THC (تتراهیدروکانابینول) ، از جمله محصولاتی مانند روغن CBD حاوی THC.

در ماه آوریل ویرجینیا شانزدهمین ایالت امریکا شد که ماریجوانا را برای بزرگسالان قانونی کرد. از اول جولای شهروندان ویرجینیا قادر به کاشت قانونی چهار گیاه شاهدانه و داشتن حداکثر یک اونس از آن بودند.

درآمد خالص App Store اپل نیمه اول سال ۲۰۲۰ از بازی ها به ۲۲.۲ میلیارد دلار رسید

مطالعه سال ۲۰۲۰ دفتر فرماندار وریجینا، رالف نورتهام نشان داد درآمد مالیات ماریجوانا در این ایالت می تواند تا ۲۷۴ میلیون دلار ورودی داشته باشد. صنعت قانونی ماریجوانا می تواند سالانه بین ۶۹۸ تا ۱.۲ میلیارد دلار فعالیت اقتصادی داشته باشد.

با این کار، ویرجینیا به چندین ایالت دیگر از جمله نیویورک و نیوجرسی پیوست تا اقدامات مشابه را تصویب کند. اگرچه این اولین ایالت ایالات متحده است که اجازه استفاده تفریحی در جنوب محافظه کار سیاسی ایالات متحده را می دهد.

با تصویر این قانون در ویرجینیا، ۱۶ ایالت و واشنگتن دی سی ماریجوانا را برای استفاده تفریحی قانونی دانسته اند. همچنین 34 ایالت نیز قوانین ماریجوانا را به روش های مختلف با قانونی سازی و جرم زدایی ماریجوانای پزشکی در جاهای دیگر، مجاز کرده اند.

بیش از 90 درصد آمریکایی ها فکر می کنند که ماری جوانا باید به نوعی قانونی باشد

براساس یک نظرسنجی در ماه آوریل، بیش از ۹۰ درصد آمریکایی ها فکر می کنند که ماری جوانا باید به نوعی قانونی باشد. همچنی تقریبا دو سوم اظهار داشتند که از قانونی کردن مصرف دارویی و تفریحی حمایت می کنند. همچنین، فقط ۸ درصد گفته اند که ماری جوانا نباید مجاز به استفاده از آن باشد.

نظر شما درباره این تصمیم اپل چیست؟ فکر می کنید منطقی است؟ گوگل و دیگر شرکت ها باید چنین اجازه ای بدهند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir7090

اپل سرویس اسنپ گل را راه اندازی کرد🤭

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)