حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل قطع شدن اینترنت و آنتن گوشی بعد از قطعی برق

بدون شک برنامه قطعی برق باعث بر هم خوردن روال زندگی خیلی از ما شده است. به جز وابستگی بسیار بالای لوازم خانگی و ادارات به برق، موضوع اتصال به اینترنت و اتصالات مخابراتی بی سیم هم در این بین مشکل بزرگی شده است. پس از قطغ شدن برق، عموما یا اینترنت و یا آنتن اپراتورهای همراه هم قطع می شود. این لزوما ارتباطی به اپراتور خاصی ندارد و بر مناطق مختلف می تواند متفاوت باشد. امشب وزیر ارتباطات در توییتی دیرهنگام، درباره دلیل قطع شدن اینترنت و آنتن گوشی بعد از قطعی برق صحبت کرد. او توییت خود را با عنوان “همه باید پاسخگو باشند.” آغاز کرده است.

خب بیاید قبل از این که به توییت وزیر محترم ارتباطات بپردازیم، به برنامه قطعی برق اشاره کنیم. شما با نرم افزار برق من برای اندروید یا نسخه تحت وب سامانه Saapa.ir برای آیفون (دستگاه های iOSی) و یا کامپیوتر شخصی، برنامه احتمالی و حدودی قطعی برقی انشعاب برق خود را ببینید.

نرم افزار برق من اندروید و iOS ⚡ برای ارایه برنامه قطعی برق انشعاب برق شما

به این ترتیب حداقل حدودا می توانید انتظار داشته باشید که چه زمانی قرار است در زندگی شما اختلال به وجود آید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. البته باز هم تکرار می کنم که سامانه برق من که نرم افزار رسمی شرکت برق هم هست، باز هم برنامه دقیق نمی دهد و صرفا “برنامه احتمالی” قطعی برق ارایه می شود. احتمال دارد که اصلا طبق آن برنامه برق قطع نشود. گاهی هم زودتر یا دیرتر قطع می شود.

قطع شدن اینترنت و آنتن گوشی بعد از قطع شدن برق

خب، به وزیر ارتباطات و توییت وی می پردازیم. وی در توییتر نوشت:

همه باید پاسخگو باشند. باتری دکلهای تلفن همراه، برای ۲ ساعت پاسخگوی قطع برقند؛ پس از دشارژ کامل، نیازمند ۸ ساعت اتصال به شارژرند تا به طور کامل شارژ شوند. متاسفانه در برخی نواحی، هشت ساعت برق مستمر شهری در دسترس نیست. در تلاش برای بهبودیم و از مشکل بوجود آمده پوزش می‌طلبیم

توییت وزیر ارتباطات درباره اختلالات مخابراتی پس از قطعی برق

توییت وزیر ارتباطات درباره اختلالات مخابراتی پس از قطعی برق

به این صورت و به دلیل قطع مکرر برق شاهد عملکرد نامناسب و حتی عدم عملکرد شبکه مخابراتی در مناطق خاص هستیم. این می تواند حتی به خطرات جانی برای هموطنان منجر شود و آن ها از تماس های حیاتی دور نگاه دارد.

به جز این با توجه به آنلاین بودن خیلی از سرویس ها و از همه مهم تر امتحانات دانش آموزان و دانشجویان، این وضعیت واقعا قابل تحمل نیست.

  1. ♦ شما می توانید در اینستاگرام ترنجی هم عضو شوید!
  2. ♦ همچنین کانال تلگرام ترنجی برای اطلاع سریع از اخبار هم هست.

منظور ایشان به UPS های دکل های مخابراتی یا (BTS) اشاره دارد. اما اصلا UPS چیست؟

شبکه های مخابراتی انواع مختلفی دارند برخی دیجیتال و برخی دیگر انالوگ می باشند که در هر صورت همگی آن ها نسبت به نوسانات و اختلالات شبکه برق حساس می باشد و اینکه در عملکرد انها تاثیر منفی میگذارد و باعث میشود سیستم کار خود را به درستی انجام ندهند و اطلاعات نادرستی را ارسال کنند.

مخابرات و بانک ها به دلیل داشتن سیستم های بسیار حساس از مهمترین سیستم های استفاده کننده از یو پی اس (UPS) می باشند. از انجایی که این سیستم ها بسیار حساس به نوسانات و اختلالات موجود در شبکه برق می باشند، استفاده از یو پی اس برای انها الزامی می شود زیرا از سرور های گران قیمت استفاده می کنند و همچنین اطلاعات داخل انها چند برابر ارزشمند تر از خود سرور ها می باشد.

معمولا برای محافظت بیشتر از چند یو پی اس استفاده می شود تا ضریب اطمینان بالاتری برخوردار شود.

یو پی اس ها در سیستم مخابراتی علاوه بر تثبیت و کنترل ولتاژ ورودی در مقابل موارد حاد و خاص مانند برخورد رعد و برق به سیستم های مخابراتی هم به صورت کامل از سیستم محافظت میکند حتی با وجود اسیب دیدن خود یو پی اس اجازه اسیب رسیدن به سیستم مخابراتی را نمی دهد.

شما هم هنگام قطعی برق دچار اختلالات مخابراتی می شوید؟ تجربه شما چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alireza1995

والا راستش رو بخوای
بابای من مخابرات کار میکنه
اینجا هم همین مشکل وجود داره

ی سری اومدن و باتری ها رو آوردن و باتری های قدیمی تر هم خراب شده بود و بردن
ولی هنوز باتری ها جدید رو نصب نکردن
و مثل امروز که برق رفت
هم تلفن‌ ثابت و هم همراه اول قطع شده بود اختلال داشتیم

ali karimi

سلام، کلا باید گفت چرا برق ما باید ساعتی بشه، مگه ما کشورهای جهان سوم شدیم، حتما شدیم دیگه،الان همین دوستمون که پیام گزاشته درست گفته در مورد باطری، چون جای دیگم تو خبرها خوندم، خب این باطری ها قدیمی هستن باید باطری جدید بیارن، اونم فست شارژ باشه، دیگه الان واسه گوشی فست شارژ اومده دیگه اینام باید یکاری کنن دیگه، طرف میگه باطری ها 2 ساعت کار میکنن اونوقت 8تا15 ساعت وقت میخواد تا شارژ بشه،تکنولوژی این باطری ها قدیمه شرط میبندم واسه یا قبل انقلابه یا اواسط انقلاب، حتما همینه دیگه، کی میخواد این مسخره بازی ها تموم بشه،

صدرا مخملی

شدیم ؟

الان تو داری میپرسی ما جهان سومی شدیم یا نه ؟

ما چند ساله جهان سومی هستیم کجای کاری ؟!!!!

با این وعض پیش بره اولین کشور جهان چهارم میشیم بعد تو میپرسی ما جهان سومی شدیم ؟؟؟؟؟؟

صدرا مخملی

شدیم ؟

الان تو داری میپرسی ما جهان سومی شدیم یا نه ؟

ما چند ساله جهان سومی هستیم کجای کاری ؟!!!!

با این وعض پیش بره اولین کشور جهان چهارم میشیم بعد تو میپرسی ما جهان سومی شدیم ؟؟؟؟؟؟

..

صدرا مخملی

شدیم ؟

الان تو داری میپرسی ما جهان سومی شدیم یا نه ؟

ما چند ساله جهان سومی هستیم کجای کاری ؟!!!!

با این وعض پیش بره اولین کشور جهان چهارم میشیم بعد تو میپرسی ما جهان سومی شدیم ؟؟؟؟؟؟

….

سیم کارت من اییرانسله و اونجایی که زندگی میکنم از لحاظ آنتن دهی اینترنت در حد یک یا دو تا خط عمل میکنه ولی وقتی برقا میره اصلا اینترنتی وجود نداره که بخواد بالا بیاره سایت رو.
نتیجه بی برنامگی بودن همینه دیگه یه روز برق نیست یه روز آب نیست یه روز گاز نیست جالب هم اینجاست همش روهم تقصیر مردم میندازن!

Mahdi

باز خوبه گاز هنوز قطع نشده

Taktaz

به عقب باز نمی‌کردیم😂😅😭🤣
قابل توجه تمام کسانی که برای روحانی و لیبرالها یقه پاره می کردند،هر چی سرتون بیاد حقتونه باید بدتر از اینها سرتون بیاد ولی درد آور اینجاست که تر هم باید به آتیش خشک بسوزه

Mr_asterky

هیچ فرقی بین اشخاص نیست.
کاش دیگه گول نخوریم.
یه ضرب المثل داریم اینجا بکار میاد.
.گ زرد برادر….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)