حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انفجار ساعت هوشمند باعث سوختگی درجه سه کودک ۴ ساله شد!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ساعت هوشمند، مشکلات

انفجار باتری برخی از دستگاه‌های هوشمند، سبب نگرانی برخی از کاربران شده است. به طور مثال، در آخرین اخبار از انفجار یک گوشی هوشمند، گوشی Oppo A53 منفجر شده است! اما این بار، خبری از انفجار یک گوشی هوشمند نیست. بلکه این بار، انفجار ساعت هوشمند یک کودک ۴ ساله، خبرساز شده است. متأسفانه این کودک، در اثر انفجار مورد اشاره آسیب جدی دیده است!

انفجار ساعت هوشمند یک کودک ۴ ساله سبب سوختگی درجه سه وی شد!

انفجار باتری یک ساعت هوشمند، می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از انفجار یک گوشی هوشمند باشد. چرا که ساعت هوشمند، به دور مچ دست شما بسته می‌شود و نمی‌توانید در صورت انفجار، آن را سریعاً جدا کنید. اما گوشی‌های هوشمند، حتی با انفجار به سادگی قابلیت پرتاب را دارند! حال، می‌خواهیم به جزئیات انفجار ساعت هوشمند بپردازیم.

به نقل از Phonearena، با گذشت زمان، گوشی‌های هوشمند ایمن‌تر شده‌اند. تولید کنندگان، محصولات و باتری‌های خود را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا کم‌تر در معرض انفجار قرار بگیرند. از سوی دیگر، کاربران در برابر استفاده از شارژرهای شخص ثالث و ارزان قیمت آموزش دیده‌اند. اما گاهاً، برخی از داستان‌های دردناک از انفجار یک ساعت هوشمند کودکی چهار ساله منتشر می‌شود. این داستان، در انتها این کودک را نیازمند پیوند پوست می‌کند!

نام این دخترک، Yiyi Huang است. بر اساس تحقیقات یاهو نیوز از استرالیا، این کودک در شهر گوانگژوی چین زندگی می‌کند. گفته می‌شود هنگامی که این دختر بچه در حال بازی با پسر عموی کوچک خود بود، ناگهان جیغی کشیده است و مادربزرگ او متوجه این جیغ شده است. پس از آن، او به اتاق Yiyi می‌رود و متوجه می‌شود که اتاق، پر از دود شده است. متأسفانه منبع این دود، ساعت هوشمندی بود که Yiyi به دست خود بسته بود!

سوختگی درجه سه کودک ۴ ساله

سوختگی درجه سه کودک ۴ ساله

این دخترک، در حالی که سعی می‌کرد حریق و دود ناشی از انفجار را بپوشاند، متأسفانه دچار سوختگی درجه سه شد. پس از جدا شدن این ساعت هوشمند از دست Yiyi Huang، او را به بیمارستان منتقل کردند. سپس، میزان آسیب دیدگی او مشخص شد. برای درمان سوختگی وی، عمل پیوند پوست انجام شد. فعلاً مدل آن ساعت هوشمند و سازنده آن، فاش نشده است. اما پدر Yiyi در حال گفتگو با رسانه‌های مختلف است تا جزئیات بیشتری را با آن‌ها در میان بگذارد.

آیا یک اسمارت واچ قرار است منفجر بشود!؟ 

در حقیقت باید بگوییم که انفجار ساعت هوشمند، یک مورد بسیار نادر است. آخرین مورد رسمی ثبت شده از انفجار یک ساعت هوشمند، مربوط به ۴ سال قبل می‌باشد. این ساعت هوشمند، یک محصول از Fitbit بود که مدل Flex 2 بود. صاحب این دستگاه که دینا میچل نام داشت، در هنگام این انفجار در خواب بوده است. وی به دلیل ذوب شدن این ساعت هوشمند بر روی دست خود، دچار سوختگی درجه دو شد و تحت درمان قرار گرفت. این شرکت که اکنون زیر مجموعه‌ای از گوگل می‌باشد، یک دستگاه جایگزین به خانم میچل داد. (چقدر سخاوتمندانه!)

پس از تحقیقات Fitbit در مورد این حادثه، مشخص شد که دستگاه آن‌ها، از هیچ مشکلی رنج نمی‌برده است و در سلامت بوده است. آن‌ها در ادامه گفتند:

بر اساس تحقیقات اولیه ما و آزمایشات و تحلیل‌های یک شرکت پیشرو در زمینه اطلاعات حادثه‌های دستگاه‌ها، به این نتیجه رسیدیم که ساعت هوشمند Fitbit Flex 2 خانم میچل، اثری از عملکرد سو ندارد. بنابراین، آزمایشات نشان می‌دهند که این انفجار، توسط یک نیروی خارجی پدید آمده است.

همچنین یک سری از انفجارهای مربوط به گوشی‌های هوشمند اپل، در سال ٢٠١٣ میلادی به وقوع پیوست. این حادثه‌ها، واقعاً ناگوار بوده‌اند. به طور مثال، یک مهماندار ٢٣ ساله چینی، ٣ هفته قبل از ازدواج خود دچار برق گرفتگی به وسیله آیفون ۵ شد. یک شارژر شخص ثالث معیوب، به عنوان علت این حادثه شناخته شد. چند هفته بعد، مردی آیفون ۴ خود را به شارژر شخص ثالث متصل کرد و پس از آن، دچار برق گرفتگی شد.

به همین دلیل بود که اپل، هشدارهایی را در مورد خرید شارژرهای ارزان و غیر رسمی به مشتریان خود ارسال کرد. به همین ترتیب، اپل برای خارج شدن از آن وضعیت، برنامه‌های خرید شارژر را با قیمتی کم‌تر به کاربران خود ارائه داد. بسیاری از خطرهای انفجار، به دلیل استفاده از شارژرهای شخص ثالث و ارزان قیمت بوده‌اند. بنابراین، شرکت‌ها برای بررسی این دسته از حوادث، ابتدا به سراغ این موضوع می‌روند.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، زمانه تغییر کرده است. اکنون، سطح اطلاعات کاربران بالا رفته است و امنیت گوشی‌های هوشمند، بیش از پیش شده است. اما همچنان پیشنهاد می‌کنیم تا از خرید شارژرها یا کابل‌های شخص ثالث، جداً خودداری کنید. چرا که هرگونه بی احتیاطی، می‌تواند منجر به وقوع یک حادثه ناگوار شود. البته برخی از برندها مانند اپل و سامسونگ، شارژری را در جعبه گوشی‌های پرچمدار خود قرار نداده‌اند. اما باز هم ارزش آن را دارد تا با خرید این شارژرها، از خطر جلوگیری کنید. البته پیش از این، شیائومی یک شارژر مخصوص گوشی‌های آیفون را با قیمتی کم‌تر ارائه کرده بود.

 

شارژر ۲۰ وات شیائومی برای آیفون ۱۲ با قیمت یک چهارم نمونه اپلی ارایه شد 👻

 

نظر شما در مورد انفجار ساعت هوشمند این کودک چیست؟ آیا کاربران با استفاده از این شارژرها، مقصر اصلی قلمداد می‌شوند؟ فکر می‌کنید که سرنوشت انفجار این ساعت هوشمند به کجا ختم می‌شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️