حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مزایا و زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه اندازی VOIP

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سلام. در این مقاله آموزش قصد داریم در مورد مزایا و امکاناتی که با راه اندازی VOIP ( نصب VOIP ) در شرکت به دست می‌آوریم صحبت کنیم. اما قبل از این که به صورت تخصصی به بررسی این موضوع بپردازیم شاید بهتر باشید کمی در مورد مفهوم کلمه VOIP و ساختاری سیستم‌های تلفنی تحت شبکه صحبت کنیم.

کلمه‌ی VOIP مخفف عبارت Voice Over Internet Protocol به معنای انتقال صوت در بستر IP می‌باشد. در حقیقت در سیستم‌های تلفنی VOIP به جای این که از بستر و زیرساخت کابل‌های تلفنی و آنالوگ استفاده شود، از بستر شبکه‌های کامپیوتری بهره می‌بریم که این بستر به ما کمک می‌کند تا بتوانیم امکانات و قابلیت‌های این نسل از سیستم‌های تلفنی را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. چرا که همانطور که احتمالا می‌دانید، هنگامی که یک سرویس مانند تلفن را روی بستر کامپیوتر‌ها راه اندازی می‌کنیم، قابلیت برنامه‌ریزی و توسعه موجود در کامپیوتر‌ها به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم آن سرویس را به شکل‌های مختلفی توسعه داده و آن را شخصی سازی کنیم. همین موضوع باعث می‌شود تا سیستم‌های تلفنی ویپ تفاوت چشمگیری با نسل قدیمی مراکز تلفنی که روی بستر آنالوگ راه اندازی می‌شد، داشته باشند.

مزایا و ویژگی‌های نصب و راه اندازی VOIP

در ادامه قصد داریم برخی از امکانات و ویژگی‌هایی که با پیاده سازی و نصب VOIP در سازمان به دست می‌آوریم را معرفی کرده و هر کدام را به صورت خلاصه شرح دهیم.

کاهش هزینه‌های راه اندازی مرکز تماس

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که راه اندازی VOIP به همراه دارد و معمولا مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کارهای گوناگون قرار می‌گیرد می‌توان به کاهش هزینه‌های راه اندازی مرکز تماس اشاره نمود. استفاده از سیستم تلفنیVOIP  به جای مراکز تلفنی آنالوگ قدیمی از چند جهت می‌تواند هزینه‌های راه اندازی مرکز تماس را کاهش دهد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. کاهش هزینه خرید تلفن برای کاربران: از جمله راهکار‌هایی که شما در زمان راه اندازی VOIP برای کاهش هزینه‌ها دارید می‌توان به استفاده از تلفن‌های نرم‌افزاری اشاره نمود. همانطور که گفته شد سیستم‌های تلفنی ویپ روی بستر شبکه سازمان‌ها راه اندازی می‌شوند و به ما این امکان را می‌دهند تا به جای استفاده از تلفن‌های سخت‌افزاری، از تلفن‌های نرم‌افزاری رایگان که روی کامپیوتر و یا موبایل کاربران نصب می‌شود نیز بتوانیم استفاده کنیم. این موضوع می‌تواند به میزان قابل توجهی هزینه‌های راه اندازی مرکز تماس را برای شرکت‌ها کاهش دهد.
  2. کاهش هزینه کابل‌کشی و آماده‌سازی زیرساخت: در ابتدای این مقاله نیز گفتیم که سیستم‌های تلفنی VOIP روی بستر شبکه سازمان‌ها راه اندازی می‌شوند، بنابراین برای پیاده سازی و نصب VOIP دیگر لازم نیست مانند سیستم‌های آنالوگ کابل‌کشی مجزا برای تلفن انجام دهید و شما می‌توانید سیستم ویپ را روی بستر شبکه کامپیوتری مجموعه که عموما در شرکت‌ها موجود می‌باشد راه اندازی کنید که این موضوع نیز می‌تواند به میزان قابل توجهی هزینه‌های شما را کاهش دهد.
  3. کاهش هزینه‌های تلفنی سازمان: در صورتی که سازمان شما دارای شعبات یا بخش‌های مختلف می‌باشد احتمالا در طول روز نیاز دارید که تماس‌های فراوانی بین شعبات یا بخش‌های مختلف شرکت برقرار کنید. با راه اندازی VOIP در سازمان تمامی این تماس‌ها را می‌توانید از طریق سیستم تلفنی داخلی موجود در شرکت برقرار کرده و در نتیجه هزینه‌های تلفنی شرکت را نیز کاهش دهید.
  4. و …

دستیابی به گزارشات دقیق مرکز تلفن با راه اندازی و نصب VOIP

از جمله ویژگی‌های جذاب سیستم‌های تلفنی VOIP می‌توان به قابلیت گزارش‌دهی دقیق از نحوه عملکرد کاربران و وضعیت خطوط تلفن شرکت اشاره نمود. این گزارش‌ها به مدیران مجموعه کمک می‌کند تا دید باز‌تری نسبت به عملکرد کاربران و بخش‌های مختلف سازمان داشته باشند و با تصمیمات هوشمندانه و دقیقی که می‌توانند به کمک این اطلاعات بگیرند، بهره‌وری سازمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

امکانات پیشرفته‌ای که راه اندازی VOIP به همراه دارد

قبلا هم اشاره کردیم که از جمله مزایا و ویژگی‌های جذاب سیستم‌های تلفنی VOIP می‌توانیم به قابلیت برنامه‌ریزی و توسعه آن اشاره کنیم. امروزه راهکار‌های فراوانی توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات راه اندازی و نصب VOIP برای توسعه و هوشمند‌سازی مراکز تلفنی ویپ ارائه می‌شود که در ادامه به چند مورد از جذاب‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سیستم نظرسنجی تلفنی VIOP

از جمله امکانات جذابی که سیستم‌های تلفنی تحت شبکه یا ویپ می‌توانند در اختیار شما قرار دهند می‌توان به سیستم نظرسنجی تلفنی اشاره نمود. این سیستم درست پس از پایان مکالمه مشتری با کارشناسان مجموعه از آن‌ها می‌خواهد که نظر خود را در مورد نحوه پاسخگویی اپراتور شما ثبت کنند. این موضوع دو مزیت مهم برای شما دارد، اول این که اهمیت دادن به نظر مشتریان باعث می‌شود تا آن‌ها نسبت به خدماتی که ارائه می‌کنید احساس مثبتی داشته باشند و دوم این که به کمک نتیجه این نظرسنجی می‌توانید عملکرد کارشناسان مجموعه را مورد ارزیابی قرار دهید.

سیستم تماس‌گیر خودکار ویپ

اگر از جمله شرکت‌هایی هستید که علاقه به کمپین‌های تبلیغاتی دارید، این سیستم می‌تواند به میزان چشمگیری برای شما مفید باشد. به کمک این قابلیت می‌توانید به صورت خودکار با مشتران مجموعه تماس برقرار کرده و یک پیغام تبلیغاتی برای آن‌ها پخش کنید و یا نظر آن‌ها را در مورد خدماتی که قبلا دریافت کرده‌اند جویا شوید.

تلفن تحت وب هوشمند VOIP

تلفن هوشمند تحت وب یکی دیگر از امکانان جذابی است که به کمک راه اندازی ویپ می‌توانید به آن دست یابید. به کمک این قابلیت می‌توانید در هرکجا که هستید تنها با زدن آدرس ای پی مرکز تلفن سازمان در مرورگر خود به یک تلفن داخلی تحت وب دسترسی داشته باشید و از طریق این داخلی تماس‌های متنی، صوتی و تصویری برقرار کنید. برقراری کنفرانس‌، اشتراک گذاری دسکتاپ و وایت‌برد از دیگر امکانات جذاب این قابلیت می‌باشد.

ماژول‌های هوشمندی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم تنها بخشی از سرویس‌های هوشمندی است که از طریق سیستم تلفنی ویپ می‌توانید آن‌ها را در اختیار داشته باشید و برای مشاهده لیست کامل این محصولات کافیست به وب‌سایت شرکت هانی تک مراجعه نمایید.

راه اندازی و نصب VOIP را از کجا شروع کنیم؟

با توجه به مطالبی که در این مقاله کاربردی در مورد راه اندازی و نصب VOIP مطرح کردیم ممکن است برایتان سوال شده باشد که اولین گام برای راه اندازی و نصب VOIP در سازمان چیست و از کجا باید شروع کنیم؟

اولین قدم برای راه اندازی سیستم تلفنی ویپ در سازمان پیدا کردن یک شرکت ارائه دهنده خدمات نصب و راه اندازی VOIP می‌باشد. برای این کار می‌توانید از طریق وب‌سایت گوگل جست و جو کردن را شروع کنید و با چند مورد از شرکت‌هایی که پیشنهاد می‌دهد تماس گرفته و از آن‌ها برای راه اندازی سیستم تلفنی ویپ درخواست مشاوره کنید.

در مورد انتخاب و دریافت مشاوره از شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات به چند نکته توجه داشه باشید:

  • حتما پیش از هر اقدامی سوابق و لیست مشتریان شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دهید.
  • سعی کنید از شرکت‌هایی مشاوره بگیرید که تخصصا در زمینه VOIP فعالیت می‌کنند نه شرکت‌هایی که هر خدمات فنی را ارائه می‌کنند.
  • حتما سعی کنید قیمت‌هایی که شرکت‌ها به شما ارائه می‌کنند را مقایسه کنید و دلیل اختلاف قیمت‌های احتمالی را از آن‌ها بپرسید.

هانی تک، برترین ارائه دهنده خدمات راه اندازی مرکز تلفن ویپ

گروه هانی تک یکی از اولین و برترین شرکت‌های موجود در زمینه ارائه خدمات سیستم تلفنی VOIP در ایران می‌باشد. ما سال‌هاست که به صورت کاملا تخصصی در زمینه راه اندازی و توسعه سیستم‌های تلفنی VOIP فعالیت می‌کنیم و همواره در تلاش هستیم تا برترین خدمات و محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در کنار قیمتی رقابتی به مشتریانمان ارائه کنیم. در صورتی که در مورد تجهیز و راه اندازی VOIP در سازمانتان نیاز به مشاوره تخصصی دارید و یا سوالاتی در مورد مزایا و امکانات این سیستم‌های تلفنی برایتان به وجود آمده است کارشناسان ما با اشتیاق فراوان آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

تلفن: 02174327

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات