حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل کوالکام: شرکت هواوی به اندازه اپل قدرتمند است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، کوالکام، هواوی

در هفته جاری، Cristiano Amon، مدیرعامل کوالکام، مصاحبه‌ای را با رسانه‌ها انجام داد. در این گفت‌و‌گو، آمون ابراز امیدواری کرد که شرکت مطبوعش در بازار چین بزرگتر و قوی‌تر خواهد شد و به دنبال رشد درآمد بیشتر نیز هستند. وی همچنین به خلأهایی که هواوی در بازار اندروید بر جای گذاشته نیز اشاره کرده و افزود که از نظر محصولات بالارده، فرصت‌های بالقوه هوآوی برای بهره‌برداری از آن، کمتر از شرکت‌های بزرگی مانند اپل نیست و آنها به اندازه رقیب آمریکایی قدرتمند هستند.

قدرتمند بودن هواوی کمتر از اپل نیست!

به نقل از gizchina، آمون هنگام بیان اظهارات خود در مورد تجارت بازار چین، مشتریان را به دلیل روحیه قراردادی و احترام به حقوق مالکیت معنویشان ستود. این قابل درک است که در سال مالی اخیر و از درآمد تولید تراشه 16.5 میلیارد دلاری کوالکام، 12.8 میلیارد دلار از این درآمد توسط حوزه تلفن‌های هوشمند کسب شده است. این هسته اصلی شرکت است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و باید بیشتر تقویت شود.

علاوه‌بر این، برخی از تحلیلگران اشاره کردند که آگاهی از برند کوالکام به خوبی اینتل و انویدیا نیست. آمون اشاره کرد که استراتژی جدیدی برای تراشه‌های اسنپدراگون تدوین کرده است. “صنعت تلفن‌های هوشمند در حال بالغ شدن بوده و مردم شروع به اهمیت دادن راجع به این موضوع می‌کنند”.

قدرتمند بودن هواوی به اندازه اپل از زبان مدیرعامل کوالکام

قدرتمند بودن هواوی به اندازه اپل از زبان مدیرعامل کوالکام

سهم بالای کوالکام در بازار تراشه‌های ارتباطاتی

اخیراً، شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، نگاهی به توازن قدرت در بازار جهانی پردازنده‌ها انداخته و همچنین نگاهی به تراشه‌های پشتیبانی کننده از ارتباطات در تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های همراه نیز داشته است. در فصل اول ۲۰۲۱، این شرکت ادعا می‌کند که رشد قابل توجهی در بازار تراشه‌ها بوجود آمده است. این موضوع اساساً به دلیل بهبود بازار گوشی‌های هوشمند پس از تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا می‌باشد. همچنین توسعه سریع فناوری 5G در بهبود سریعتر این حوزه نقش قابل توجهی دارد.

درآمد حاصل از تأمین کنندگان محصولات ارتباطاتی در بازه زمانی ژانویه تا مارس، بالغ بر 7.4 میلیارد دلار بوده که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته، 27 درصد افزایش داشته است. علاوه‌بر این، بزرگترین شرکت در این زمینه، کوالکام با 53 درصد سهم از نظر مالی می‌باشد. مدیاتک با 25 درصد در مکان دوم قرار داشته و سامسونگ نیز با 10 درصد در رتبه سوم قرار دارد. دو تامین کننده بزرگ بعدی نیز شامل اینتل و Unisoc می‌شوند. اگر فقط بخش 5G را در نظر بگیریم، در اینجا رهبر بلامنازع بازار، تنها کوالکام می‌باشد. سهم این شرکت در سه ماهه اول سال 2021، تقریبا 70 درصد بوده است.

با این حال، یکی دیگر از بازیگران مهم در این بازار، مدیاتک است. این شرکت در حال توسعه تجارت خود بوده و درآمد بخش ارتباطی آنها در طول سال، 162 درصد افزایش یافته است.

هواوی تولید اختصاصی تراشه های Kirin خود را از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد

نظر شما راجع به اظهار نظر مدیرعامل کوالکام مبنی بر قدرتمند بودن هواوی به اندازه اپل در بازار محصولات بالارده چیست؟ شما تا چه اندازه این ادعا را قبول دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی