حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین اصلی Realme 8 Pro مشخص شد: در حد iPhone SE 2020

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | دوربین، ریلمی

ریلمی، یک برند تقریباً جوان و پیشرو است. این کمپانی که زیر مجموعه‌ای از گروه فناوری اوپو محسوب می‌شود، حدود ٣ سال پیش تأسیس شد. حال، یکی از میان رده‌های جدید این کمپانی، یعنی ریلمی ٨ پرو، تحت تست و آزمون‌های DxOMARK قرار گرفته است. در ادامه، نگاهی به امتیاز DxO دوربین اصلی Realme 8 Pro خواهیم داشت تا ببینیم که این دستگاه میان رده چه چیزی در چنته دارد.

ریلمی ٨ پرو

ریلمی ٨ پرو، مدتی پیش توسط ریلمی در کشورهای مختلفی از جمله هند رونمایی شد. این گوشی هوشمند میان رده، دارای مشخصاتی همچون دوربین اصلی چهارگانه ١٠٨ مگاپیکسلی و تراشه ٨ نانومتری اسنپدراگون ٧٢٠ جی است.

 

ریلمی ۸ و ریلمی ۸ پرو رسما معرفی شدند

 

امروز، ریلمی ٨ پرو تحت تست‌ها و بررسی‌های مرجعی به نام DxOMARK قرار گرفته است. به همین ترتیب، قصد داریم تا به امتیاز اعطا شده به این گوشی در بخش دوربین اصلی، بپردازیم. اما پیش از آن، نگاهی به مشخصات مرتبط Realme 8 Pro، خالی از لطف نیست:

– سنسور اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی با اندازه ١/١.۵٢” اینچی و و ضریب گشودگی دیافراگم F/1.88

– سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض با زاویه دید ١١٩ درجه‌ای / ضریب گشودگی دیافراگم F/2.25

– سنسور ٢ مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت عکس از فاصله ۴ سانتی متری

– سنسور ٢ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های B&W

– قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه

برای ثبت نتایج این گوشی، حدود ٢.۵ ساعت فیلم ضبط شده است. ثبت ٣,٠٠٠ عکس در بخش عکس برداری را از یاد نبرید!

امتیاز DxO دوربین اصلی Realme 8 Pro

امتیاز DxO دوربین اصلی Realme 8 Pro

ریلمی ٨ پرو بر خلاف مشخصاتی که بر روی کاغذ دارد، خیلی عالی نیست. امتیاز نهایی این گوشی در بخش دوربین اصلی DxOMARK، ١٠٣ می‌باشد. بنابراین، خیلی نمی‌توانید بر روی عملکرد این دوربین حساب باز کنید. نمرات ١١٢، ۵٠ و ٨۶ به ترتیب برای بخش‌های عکس برداری، زوم و فیلم برداری Realme 8 Pro در نظر گرفته شده‌اند. رتبه این گوشی در رنج قیمتی خود، ۴ است که رضایت بخش است. اما در رده بندی کلی، ریلمی ٨ پرو رتبه هشتاد و چهارم را کسب کرده است.

به هر حال، خیلی نمی‌توانید روی عملکرد این دوربین اصلی مانور دهید. چرا که عملکرد آن، در حد دیگر میان رده‌ها است. این گوشی، امتیازی مانند Poco X3 NFC و iPhone SE 2020 را کسب کرده است. اما این امتیاز، کم‌تر از ردمی نوت ١٠ پرو و بیشتر از گلکسی ای ۵٢ ۵ جی است. تصویر زیر، مقایسه‌ای از عکس ثبت شده به وسیله دوربین اصلی دو گوشی ریلمی ٨ پرو و گلکسی اس ٢١ پلاس نسخه اگزینوس در شرایط نوری ضعیف است:

مقایسه تصویر ثبت شده به وسیله ریلمی ٨ پرو (بالا) و گلکسی اس ٢١ پلاس نسخه اگزینوس (پایین)

مقایسه تصویر ثبت شده به وسیله ریلمی ٨ پرو (بالا) و گلکسی اس ٢١ پلاس نسخه اگزینوس (پایین)

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربین اصلی ریلمی ٨ پرو

دگزومارک در مورد نقاط قوت و ضعف دوربین اصلی ریلمی ٨ پرو نیز سخنانی را به میان آورده است. به ادعای این منبع، نقاط قوت این دوربین از بخش‌هایی مانند نوردهی دقیق در اکثر سناریوها، داینامیک رنج بالا، جزئیات بالا در شرایط نوری مناسب، فوکوس خودکار دقیق، ایجاد افکت بوکه جذاب، کنترل نویز ویدئوها در شرایط نوری مناسب و ثبت دقیق رنگ پوست در ویدئوهای نور روز، تشکیل شده است. اما در مقابل، برخی از مشکلات شناسایی رنگ پوست در عکس‌ها، ثبت طیف رنگ گرم بیش از حد، نورگیری کم در برخی از عکس‌های شبانه، جزئیات پایین عکس‌های زوم، کنتراست بیش از حد ویدئوها و دقت رنگ پایین در ویدئوهای ضبط شده در نور کم، مربوط به بخش نقاط ضعف این دوربین هستند.

نظر شما در مورد ریلمی ٨ پرو چیست؟ آیا امتیاز DxO دوربین اصلی Realme 8 Pro نظر شما را جلب کرده است؟ کدام فاکتور از ریلمی ٨ پرو را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

به نظرم این سنسور 108 مگاپیکسلی که در این میانرده ها استفاده میشه خیلی ضعیفه

ᴀ ᴛ ʟ ᴀ ɴ ᴛ ɪ ᴄ

جدا از بحث ضعیف بودن فیلم برداری افتضاحی دارن
چون پردازنده نمیتونه ۱۰۸ رو رندر کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️