حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سالگرد رونمایی اولین آیفون: به چهاردهمین جشن تولد آیفون خوش آمدید!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، اسمارت‌فون

اپل با رونمایی از اولین آیفون، جهان را تکان داد. با پا گذاشتن آیفون‌ها به عرصه وجود، شاهد ظهور کمپانی‌های دیگری در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند نیز بودیم. بالأخره، امروز چهاردهمین سالگرد رونمایی اولین آیفون فرا رسیده است. در ادامه، کمی در باب این موضوع صحبت خواهیم کرد.

چهاردهمین سالگرد رونمایی اولین آیفون

اولین آیفون، ١۴ سال پیش توسط اپل و طی مراسمی رسمی و جذاب رونمایی شد. این گوشی، مورد توجه بسیاری از کاربران واقع شد. چندی پیش، در مورد تست سرعت آیفون ١٢ و اولین آیفون صحبت کرده بودیم. پیشنهاد می‌کنیم تا ویدئوی موجود در این مطلب را تماشا کنید.

 

تست سرعت آیفون ۱۲ با آیفون نسل اول اپل : راهی که پیموده ایم

 

به گزارش Gizchina، اپل در تاریخ ٢٩ ژوئن سال ٢٠٠٧ میلادی، اولین آیفون خود را روانه بازار کرد. این گوشی هوشمند، با وجود جذابیت‌های خاص خود از امکاناتی حیاتی مانند فیلم برداری، پشتیبانی اینترنت 3G، امکان نصب برنامه‌های شخص ثالث و مواردی از این قبیل محروم بود. اما تمام این‌ها، باعث نشدند تا اولین آیفون به عنوان مهم‌ترین اختراع در سال ٢٠٠٧ میلادی شناخته نشود. بسیاری از کاربران با تمام محدودیت‌ها، این محصول را دوست داشتند.

در اصل، اولین آیفون در ماه ژانویه سال ٢٠٠٧ رونمایی شد. طبق بسیاری از شایعات، اولین نمونه‌های تولید شده از این دستگاه، ایرادات و نقص‌های فنی زیادی در عملکرد کلی داشتند. شروع فروش و عرضه اولین آیفون، حدوداً ۶ ماه پس از معرفی آن رخ داد. به هر حال، ما اکنون در چهاردهمین سالگرد رونمایی اولین آیفون در بازار موبایل هستیم. در همان تأخیر ۶ ماهه، کارشناسان اپل موفق به رفع ایرادات موجود در این گوشی شده بودند. ظاهراً دستگاه با هر بار راه اندازی، یک صدای غیر منتظره از خود ایجاد می‌کرد. اما به غیر از خود اولین آیفون، اجازه دهید تا کمی به مشتریان آن بپردازیم.

تولد چهارده سالگی آیفون

بر اساس گزارشات مختلف، مشتریان و طرفداران اولین آیفون، از چند روز قبل برای خریداری آن در فروشگاه‌های اپل صف کشیده بودند. در آن زمان، قیمت اولین آیفون نسبتاً بالا بود. ولی هیچ کدام از این‌ها، برای کاربران اهمیت نداشتند. آن‌ها برای اولین آیفون، ۴٩٩ دلار پرداخت کرده بودند. این گوشی، تنها از ۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره مند شده بود. در هر صورت، این خیل عظیم از کاربران، سبب شد تا اپل بتواند تنها در طی ٣٠ ساعت، حدود ٢٧٠ هزار دستگاه آیفون را به فروش برساند. در نهایت، میزان فروش اپل در تنها ٧۴ روز، به ١ میلیون دستگاه از آیفون رسید. در نهایت، استیو جابز به مناسبت این فروش بالای آیفون‌ها، گفته بود که آیپادها این میزان فروش را در طی ٢ سال برای اپل به ارمغان آوردند.

گوشی هوشمندی که دنیا را تکان داد

با تمام این اوصاف، اولین آیفون دستگاه جالبی بود. این گوشی، دارای یک قاب آلومینیومی احاطه شده با کروم بود. در زیر نمایشگر این گوشی، دکمه محبوب هوم قرار داشت. این ویژگی، امروزه تنها در سری iPhone SE و برخی آیپدها زنده مانده است. تراشه به کار رفته در این آیفون، S3C6400 نام داشت که ساخت سامسونگ بود. حداکثر فرکانس کاری پردازنده آن، حدود ۴١۶ مگاهرتز بود. میزان رم هم تنها حدود ١٢٨ مگابایت بود. در آن زمان، اپل حافظه‌های ۴، ٨ و ١۶ گیگابایتی را برای این آیفون در نظر گرفته بود. نمایشگر این آیفون، قطر ٣.۵ اینچی داشت و از نوع TFT بود. وضوح این نمایشگر، برابر با ۴٨٠×٣٢٠ پیکسل بود. وضوح دوربین اصلی تکی نسل اول آیفون، ٢ مگاپیکسل بود. این دوربین، حتی قابلیت فیلم برداری هم نداشت!

در نهایت، در سال ٢٠٠٨ میلادی آیفون از جایگزین اولین آیفون رونمایی کرد. این آیفون، مجهز به اینترنت 3G بود که در آن زمان، نقطه قوت حیاتی نسبت به نسل قبل محسوب می‌شد. و تمام؛ این بود سرگذشت رونمایی از اولین آیفون اپل! کوپرتینویی‌ها، تا به امروز بیش از ١ میلیارد دستگاه آیفون را به فروش رسانده‌اند. این موضوع، بهترین مثال از عملکرد موفقیت آمیز اپل در بازار گوشی‌های هوشمند است.

استیو جابز در حال معرفی اولین آیفون

استیو جابز در حال معرفی اولین آیفون

حس شما نسبت به چهاردهمین سالگرد رونمایی اولین آیفون در بازار گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا از این دستگاه خوشتان می‌آمد؟ فکر می‌کنید که اپل استحقاق این موفقیت‌ها را با آیفون داشته است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️