حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قرارداد تصاحب آرم توسط انویدیا مورد حمایت مدیاتک و سایر تولیدکنندگان تراشه می‌باشد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، تجاری

انویدیا اخیراً توسط سه شرکت شامل بزرگترین سازندگان تراشه در جهان، در زمینه قرارداد خود برای تصاحب آرم مورد حمایت قرار گرفته است. این معامله حدود 40 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده و همچنان مراحل بررسی خود را سپری می‌کند.

حمایت مدیاتک و سایر غول‌های تولیدکننده تراشه از قرارداد تصاحب آرم توسط انویدیا

بر اساس گزارش SCMP، سازنده شناخته شده کارت گرافیک، به‌تازگی توسط شرکت‌های نام‌ آشنایی از جمله MediaTek ،Marvell Technology و Broadcom Corp پشتیبانی شده است. این شرکت‌ها همچنین اولین مشتری‌های آرم متعلق به انگلیس هستند که به‌طور علنی از تصاحب شرکت طراحی کننده‌ی تراشه توسط انویدیا حمایت می‌کنند. این معامله اخیراً به دلیل مشکلات مربوط به امنیت ملی و همچنین قوانین ضدانحصاری در رقابت مربوط به این صنعت، مورد انتقاد قرار گرفته است.

حمایت مدیاتک و سایر غول‌های تولیدکننده تراشه از قرارداد تصاحب آرم توسط انویدیا

حمایت مدیاتک و سایر غول‌های تولیدکننده تراشه از قرارداد تصاحب آرم توسط انویدیا

علاوه‌بر این، این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان رقابت و بازار انگلستان در حال آماده سازی برای ارائه یک بررسی است که می‌تواند با این قرارداد خرید انویدیا مخالفت کند. پیش از این، سایر غول‌های فناوری مانند کوالکام و مایکروسافت به همراه گوگل نیز نگرانی‌های خود را در مورد این تصاحب اعلام کرده بودند و اظهار داشتند که این اقدام شرکت ممکن است قیمت تراشه‌های تولیدشده توسط رقیبان خود را در بازار افزایش دهد. Arm یک طراح اصلی تراشه است که فناوری آن به بیش از 500 شرکت در سراسر جهان فروخته می‌شود. در حال حاضر، این شرکت توسط گروه SoftBank ژاپن، به‌عنوان مالک اصلی آن، به فروش گذاشته شده است.

نظر شما راجع به خرید آرم توسط انویدیا و حمایت شرکت‌های مطرح تولیدکننده تراشه از جمله مدیاتک از این قرارداد چیست؟ به نظر شما انویدیا می‌تواند سرانجام قرارداد خود را باوجود سنگ اندازی دولت‌ها و شرکت‌هایی که احساس خطر کرده‌اند، قطعی کرده و به‌عنوان رقیب تازه‌ای در زمینه طراحی و تولید تراشه در جهان فعالیت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamidtn

به نظرم تاثیر گذارترین قرار داد هست که باعث تحول و پیشرفت گسترده در دنیای PC و موبایل خواهد شد !!!!

مزایای آن بیشتر از معایب هست . برای مثال حذف گرافیک Mali و اجبار به استفاده از گرافیک های Tegra Nvidia

در دنیای موبایل باعث افزایش گرافیک و کیفیت عالی اپلیکیشن و بازی ها خواهد شد .

ali karimi

سلام خب بستگی داره، اول باید دید چرا کوالکوم و گوگل از این معامله ناراضی هستن، از اونورم باید دید چرا مدیاتک و اون دوتا شرکت دیگه چرا از اینویدیا طرفداری میکننو بهش کمک میکنن تا بتونه arm رو بخره،باید دید نظر اونا چیه و کدومشون درست میگن درکل اگه این خرید باعث بشه قیمتها بالا نره و طراحی و تولید روز به روز بهتر بشه و پیشرفت کنه خب خوبه وگرنه نه همون بهتر که اینویدیا صاحب arm نشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی