حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نصب فایل APK اندروید روی ویندوز ۱۱ بدون محدودیت و از هر منبعی ممکن است

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | Android، Windows 11

مایکروسافت با معرفی Windows 11 جانی تازه به ویندوز داد. به جز بحث طراحی و بهبودهای زمینه گیمینگ، پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید روی Windows 11 واقعا خبر بزرگی است. در مراسم ۳ تیر ۱۴۰۰ مایکروسافت عنوان شد که این پشتیبانی از طریق فروشگاه نرم افزاری آمازون صورت می گیرد. با این حال امروز در گزارشی می شنویم که نصب فایل APK اندروید روی ویندوز ۱۱ بدون محدودیت و از هر منبعی ممکن است. اگر چنین باشد بگویم که فراگیری استفاده از نرم افزارهای اکوسیستم اندروید و البته دستگاه های پلتفرم ویندوزی بیشتر می شود. گاهی که مایکروسافت و گوگل زودتر از اپل برداشتند.

نصب فایل APK اندروید روی ویندوز ۱۱

مایکروسافت با اعلام پشتیبانی ویندوز 11 از نصب برنامه اندروید به صورت بدون واسطه و مستقیم همه ما را متعجب کرد. با استفاده از فروشگاه نرم افزاری Microsoft Store می توانید نرم افزارهای اندرویدی را مستقیما با کامپیوتر شخصی خود جستجو، نصب و استفاده کنید. این کار از طریق ادغام فروشگاه برنامه آمازون امکان پذیر است.

نرم افزارهای اندروید روی Windows 11 با همکاری آمازون

نرم افزارهای اندروید روی Windows 11 با همکاری آمازون

با این حال، یک سوال بزرگ در مورد این ویژگی وجود دارد:

آیا شما می توانید فایل های APK اندروید را روی ویندوز ۱۱ از منابع دیگر دانلود و نصب کنید؟ این امکان به شما اجازه می دهد نرم افزارهای اندروید را بدون نیاز به Microsoft Store نصب کنید و این یعنی به شما یک مجموعه بسیار بزرگتر می دهد.

به نظر می رسد پاسخ این پرسش “مثبت” باشد، حداقل طبق گفته مهندس مشهور میگل دو ایكازا که اینطور است. میگل مسئول بسیاری از پروژه های نرم افزاری، از جمله GNOME است و در حال حاضر در مایکروسافت کار می کند. با این حال، بیو توئیتر وی صریحاً می گوید: “در مایکروسافت کار می کنم، به جای آن ها صحبت نمی کنم” بنابراین ما باید این اخبار را با کمی تردید در نظر بگیریم.

با این حال با توجه به اینکه عقبه میگل در فضای نرم افزار بسیار زیاد است، بنابراین به احتمال زیاد صحبت او صحت دارد.

البته کاملاً مشخص نیست که نصب فایل APK اندروید روی ویندوز ۱۱ چگونه کار می کنند. آیا می توانید به سادگی مانند فایل EXE ویندوز یک APK اندرویدی را دانلود کرده و روی آن دوبار کلیک کنید تا نصب شود؟ یا نوعی پروتکل ویژه وجود دارد؟ هنوز پاسخ آن مشخص نیست.

نظر شما چیست؟ اگر یک فایل APK اندروید به سادگی یک فایل EXE ویندوزی روی کامپیوتر شخصی شما نصب شود، چه پتانسیلی را برای آن متصور هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

خب یکی الان تست کنه دیگه

نسخه ای که لو رفته بود قبل از معرفی فکر نکنم همچین چیزی داشته باشه و نسخه آزمایشی قراره از هفته بعد عرضه بشه.

Taha Norouzi

من ویندوز ۱۱ دارم هنوز از آمازون هم نمیشه ورژن های اولیشه

خوبه دیگه میشه هم از منابع داخلی مث بازار و مایکت و خود گوگل پلی استور برای دانلود استفاده کرد.

Str

فقط یه سوال پیش میاد
نسخه آرم ویندوز ۱۱ هم برای اجرای اپ های اندروید به اینتل بریج نیاز داره یا مثل مک او اس کاملا بدون شبیه ساز اجرا میکنه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)