حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت تلگرام نسخه ٧.٨.٠ با قابلیت تماس ویدئویی گروهی منتشر شد + لینک دانلود

تلگرام به طور عمومی، فراتر از یک پیام رسان است. افراد مختلف، با تأسیس گروه‌ها و کانال‌های خود، می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. یکی از قابلیت‌هایی که تلگرام مانور زیادی روی آن‌ها داده است، قابلیت چت صوتی و تصویری گروهی است. آپدیت تلگرام نسخه ٧.٨.٠ جدیدترین قابلیت‌های مربوط به آن را به ارمغان می‌آورد. در ادامه، در مورد تغییرات این نسخه صحبت خواهیم کرد.

آپدیت تلگرام نسخه ٧.٨.٠

این نسخه از تلگرام، قابلیت‌های جذابی را به این پیام رسان اضافه می‌کند. اگر به یاد داشته باشید، مدتی پیش به برخی از تغییرات این نسخه اشاره کرده بودیم.

 

آپدیت تلگرام ۷.۸.۰ ویژگی تماس تصویری گروهی و پس زمینه متحرک را به این پیام رسان اضافه می کند

 

حال، نوبت به انتشار نسخه نهایی تلگرام بر روی پلی استور رسیده است. این نسخه از تلگرام، هم اکنون از طریق فروشگاه شناخته شده Play Store قابل دسترسی است. برای دانلود آپدیت تلگرام نسخه ٧.٨.٠، وارد لینک مذکور شوید و آن را دانلود کنید:

📥 دانلود آپدیت تلگرام نسخه ٧.٨.٠ از طریق Play Store 📥

اما بیایید جدا از این‌ها، به برخی از تغییرات رسمی اعلام شده در این نسخه بپردازیم. خب، تلگرام دقیقاً چه تغییراتی را در این نسخه اعمال کرده است؟

قابلیت تماس ویدئویی گروهی

به گفته تلگرام، به روزرسانی جدید این اپ به شما اجازه می‌دهد تا دوربین خود را روشن کنید یا صفحه خود را هنگام گفتگوهای گروهی به اشتراک بگذارید. این موضوع، در رایانه‌های شخصی هم انجام پذیر می‌باشد. این موضوع، چت‌های گروهی را به سطح جدیدی می‌رساند. شما می‌توانید از این قابلیت، برای تشکیل یک کلاس آنلاین یا گفتگوی خانوادگی استفاده کنید. در این بین، پس زمینه‌های متحرک نیز به تلگرام آمده‌اند.

در ابتدا، چت‌های صوتی گروهی می‌توانند به طور یکپارچه به تماس‌های ویدئویی تبدیل شوند. برای روشن شدن دوربین خود و استفاده از این قابلیت، دوربین خود را از طریق ضربه زدن روی آیکون آن روشن کنید. برای مشاهده هر صفحه به طور تمام صفحه، تنها روی آن کلیک کنید. همچنین شما می‌توانید با دسترسی داشتن به مدیریت ویدئوهای در حال پخش، یکی از آن‌ها را سنجاق کنید تا تمرکز کاربران جدید نیز روی آن حفظ شود. شاید اگر تلگرام فیلتر نمی‌شد، این موضوع، به بهتر شدن کلاس‌های آنلاین کمک شایانی می‌کرد!

برای شروع گفتگوهای صوتی، با داشتن دسترسی به این بخش وارد نمایه گروه شوید و نماد گفتگوی صوتی را فعال کنید. توجه داشته باشید که تعداد اعضای واجد شرایط در گفتگو‌های ویدئویی، تنها ٣٠ نفر است. این در حالی است که این محدودیت در مورد گفتگوهای صوتی وجود ندارد. حال، تلگرام می‌گوید که با پیشرفت این بخش، محدودیت‌های آن نیز برداشته می‌شوند.

اشتراک گذاری صفحه

علاوه بر به اشتراک گذاری دوربین، می‌توانید صفحه نمایش دستگاه خود را به اشتراک بگذارید. یا حتی فراتر از آن، هر دوی آن‌ها را به اشتراک بگذارید! برای این کار، بر روی دکمه سه نقطه بزنید و گزینه Share Screen را از فهرست انتخاب کنید.

گزینه‌های مربوط به حذف نویز

گفته می‌شود که در آپديت تلگرام نسخه ٧.٨.٠، شاهد بهبود در امکانات حذف نویز هستیم. این موضوع، نقشی مهم در بهبود کیفیت گفتگوهای ویدئویی و صوتی دارد. شما می‌توانید این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنید. در کل، این قابلیت می‌تواند برای گفتگو در مکان‌های شلوغ، مفید واقع شود.

قابلیت حذف نویز در تماس‌های صوتی

قابلیت حذف نویز در تماس‌های صوتی

پشتیبانی از تبلت و دسکتاپ

تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی، نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به گوشی‌های هوشمند دارند. به همین دلیل، فضای بیشتری را برای نمایش محتوا ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در این محصولات، از قابلیت‌هایی برای بزرگ‌تر کردن و مدیریت محتوای نمایش داده شده بر روی نمایشگر استفاده کنید. همچنین گفتگوهای صوتی با مدیریت جذابی در این نسخه و در دسکتاپ ارائه می‌شوند. به طوری که شما در حین انجام گفتگوی صوتی و تصویری، بدون هیچ مشکلی می‌توانید تایپ کنید. گزینه اشتراک صفحه نمایش در نسخه دسکتاپ تلگرام نیز تعبیه شده است. حتی شما می‌توانید به جای پخش کردن کل صفحه نمایش، تنها محتوای یک برنامه را به دیگران نمایش دهید. هنگامی که از قابلیت اشتراک گذاری صفحه استفاده کنید، به طور خودکار برای اعضا سنجاق می‌شوید. این موضوع، می‌تواند نکته مفیدی برای اعضای یک تیم باشد که در حال انجام یک پروژه گروهی هستند.

پس زمینه‌های متحرک

علاوه بر تمام این‌ها، تلگرام قابلیت‌های جدیدی را اضافه کرده است. از جمله این تغییرات، می‌توان به پس زمینه‌های متحرک، انیمیشن‌های جدید پیام رسانی، منوی جدید بات‌ها و دیگر موارد بصری اشاره کرد. حال، برای اولین بار در تاریخ پیام رسان‌ها، با پس زمینه متحرک در تلگرام آشنا شوید! این تصاویر زمینه گردینت (چند رنگ) به صورت الگوریتمی ساخته شده‌اند. به طوری که در هنگام ارسال پیام، به طور زیبایی حرکت می‌کنند. طراحان تلگرام می‌گویند که آن‌ها را به طور زیبایی ساخته‌اند. در عین حال، مصرف آن‌ها کم است و با اعمال آن‌ها، مشکلی برای دستگاه شما پیش نمی‌آید. شما می‌توانید به مراجعه به تنظیمات و بخش گفتگو، تعداد بیشتری از پس زمینه‌های متحرک را بیابید.

ایجاد و به اشتراک گذاری پس زمینه‌ها

شما هم می‌توانید اقدام به ساخت یک پس زمینه متحرک در تلگرام کنید! دیگر حتی نیازی نیست تا منتظر تم‌های رسمی تلگرام باشید. برای این کار، در تنظیمات همان بخش، چند رنگ را تعیین کنید و آن‌ها را برای هر بخش شخصی سازی کنید. حتی می‌توانید این پس زمینه‌های متحرک را با دیگران به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم از ساخته شما استفاده کنند.

انیمیشن‌های جدید ارسال پیام

انیمیشن‌های تلگرام، بسیار جذاب‌تر از قبل شده‌اند. هنگامی که شما پیام، اموجی یا استیکری را ارسال می‌کنید، آن‌ها به صورت یکپارچه به صفحه چت جابه‌جا می‌شوند. اما هنوز مشخص نشده است که این موضوع، به نسخه iOS تلگرام محدود شده است یا خیر. به هر حال، این انیمیشن‌ها سبب می‌شوند تا شما بیش از پیش از تلگرام لذت ببرید!

تنظیمات جدید مربوط به آیکون اپ در iOS

خب، ظاهراً این قابلیت در اختیار اندرویدی‌ها نیست. در آپدیت تلگرام نسخه ٧.٨.٠، شما می‌توانید شفافیت و تنظیمات مربوط به آیکون تلگرام را اعمال کنید. این تنظیمات، سبب ایجاد تغییراتی در تم و رنگ بندی آیکون تلگرام در دستگاه مجهز به iOS شما می‌شود. همچنین تلگرام یک کانال مربوط به نکات این پیام رسان را تأسیس کرده است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. متأسفانه، ظاهراً خبری از زبان فارسی در این کانال نیست.

یادآوری اطلاعات ورود به سیستم

برای اطمینان از این که مشکلی در ورود به حساب کاربری خود در تلگرام نداشته باشید، باید پس از تغییر شماره تلفن، آن را به عنوان یک یادآور در حساب کاربری خود داشته باشید. اگر شماره تلفن شما تغییر کرده است، می‌توانید آن را از طریق تنظیمات به عنوان یک یادآور در هنگام ورود به حساب کاربری تنظیم کنید. این قابلیت، فعلاً تنها در اختیار دستگاه‌های مجهز به iOS است. اما به زودی این قابلیت، به اندروید اضافه خواهد شد. توجه داشته باشید که شما می‌توانید با تنظیم رمز دوم تلگرام و فعال سازی تأیید دو مرحله‌ای، به نحوی از قابلیت یادآور استفاده کنید. البته که قابلیت مورد اشاره، تا این حد پیشرفته نیست. اما امنیت حساب کاربری شما، به شدت بالا می‌رود.

منوی بات جدید

تلگرام می‌گوید که در نسخه ٧.٨.٠، ارتباط و تعامل با بات‌ها بهتر شده است. توسعه دهندگان بات‌ها، می‌توانند تنظیماتی را اعمال کنند تا بسته به هر زبان، خدمات متفاوتی ارائه گردد. به طور دقیق‌تر، بات‌ها می‌توانند از چند زبان و دستورات مختلف پشتیبانی کنند. همچنین سرعت و عملکرد بات‌ها، بهتر از سابق شده است. اطلاعات بیشتر این بخش، در BotAPI تلگرام اطلاع رسانی شده است.

وارد کردن استیکرها

ربات Stickers در تلگرام، می‌تواند به شما کمک کند تا استیکرهای خود را در این پیام رسان بسازید. همچنین آمارهایی از میزان استفاده استیکرهای شما قابل رؤیت می‌باشد. حال، تلگرام به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد تا با طراحی ایده‌های جدید مربوط به این ربات، از آن بهتر استفاده کنند. این توسعه دهندگان، می‌توانند برنامه‌هایی را طراحی کنند که به اشتراک گذاری هرچه ساده‌تر استیکرها در تلگرام کمک کند. همچنین شما می‌توانید استیکرهایی که فکر می‌کنید مناسب هستند را برای تلگرام ارسال کنید تا به دسته استیکرهای رسمی این پیام رسان محبوب اضافه شوند. تلگرام می‌خواهد بیش از پیش با کاربران خود تعامل داشته باشد.

اموجی‌های جدید

خب، اگر راستش را بخواهید آپدیت جدید تلگرام بدون اموجی‌های متحرک جدید لطفی نداشت. چرا که این اموجی‌ها، جذاب و در عین حال بامزه هستند. شما می‌توانید اموجی‌های زیر را به صورت تکی در تلگرام ارسال کنید تا آن‌ها متحرک شوند:

نظر شما در مورد آپدیت تلگرام نسخه ٧.٨.٠ چیست؟ کدام قابلیت را بیشتر از بقیه قابلیت‌ها می‌پسندید؟ آیا فکر می‌کنید که تلگرام با این آپدیت، توانسته است تیر خلاصی را به پیکره واتس اپ بزند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️