حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عرضه نمایشگرهای اولد خمیده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تا ۳۵ درصد کاهش می یابد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | نمایشگر

با وجود افزایش سالانه میزان تقاضا برای صفحات نمایشگر OLED انعطاف پذیر، طبق گزارشات جدید شرکت تحقیقاتی Omdia، میزان عرضه نمایشگرهای اولد خمیده برای سه ماهه دوم سال جاری حدود 57 میلیون واحد خواهد بود که کاهش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش ۳۵ درصدی عرضه نمایشگرهای اولد خمیده

به گزارش gizmochina، این بدان معناست که عرضه این نوع از پنل‌ها در مقایسه با سه ماهه قبل، 35 درصد افت خواهد داشت. دلیل این امر در فصل دوم ۲۰۲۱ نیز، کاهش میزان عرضه آیفون‌های اپل می‌باشد.

با این حال، وقتی آمار را نسبت به سال گذشته مقایسه می‌کنیم، شاهد افزایش چشمگیر 54 درصدی در فروش نمایشگرهای اولد خمیده هستیم. از طرف دیگر، این گزارش می‌افزاید که عرضه محموله‌های OLED در سه ماهه دوم سال جاری، در حدود 53 میلیون واحد خواهد بود.

در این گزارش ادعا شده است که سامسونگ دیسپلی می‌تواند در سه ماهه دوم سال جاری بیش از 39.1 میلیون واحد نمایشگر اولد خمیده را عرضه کند که نشان دهنده افت 42.8 درصدی نسبت به سه ماهه قبل و رشد 61.6 درصدی نسبت به سال گذشته می‌باشد.

عرضه نمایشگرهای اولد خمیده

عرضه نمایشگرهای اولد خمیده

از سوی دیگر، انتظار می رود LG Display نیز، ۱۰.۶ میلیون پنل را عرضه کند که این نشان دهنده افت 41.1 درصدی نسبت به سه ماهه قبل و افزایش 55.9 درصدی نسبت به سال گذشته است. پیش‌بینی می‌شود BOE ،CSOT ،Visionox و Tianma به ترتیب 7.9 میلیون، 3.1 میلیون، 2.1 میلیون و 1.4 میلیون واحد نمایشگر را در فصل دوم ۲۰۲۱ به‌فروش برسانند.

پیش از این، سامسونگ یکی از معدود تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمندی بود که از نمایشگرهای اولد خمیده برای دستگاه‌های سری Galaxy S و سری Note خود، به‌همراه هواوی و اپل استفاده می‌کرد. اکنون اما این روند در حال تغییر می‌باشد؛ چراکه برندهای بیشتری خواستار استفاده از چنین پنل‌هایی در گوشی‌های رده بالای خود هستند.

با افزایش تقاضا، تولیدکنندگان پنل‌های انعطاف پذیر OLED نیز افزایش یافته‌اند، زیرا BOE و CSOT ظرفیت تولید خود را برای رقابت با رهبر بازار یعنی سامسونگ دیسپلی افزایش می‌دهند.

نمایشگر خمیده به خانواده گلکسی ای (Galaxy A) اضافه خواهد شد

نظر شما راجع به کاهش ۳۵ درصدی عرضه نمایشگرهای اولد خمیده در فصل جاری سال ۲۰۲۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی