حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برای نصب برنامه های جانبی سیستم عامل اندروید را به کاربران پیشنهاد می‌کند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، امنیت

همه به خوبی می‌دانند که اپل در مورد حریم‌خصوصی کاربران کاملاً سختگیرانه عمل می‌کند و به‌عنوان مثال به آنها اجازه نمی‌دهد برنامه‌ها را در آیفون یا آیپد خود به‌صورت جانبی نصب کنند. با این حال، کاربران و همچنین توسعه دهندگان شخص ثالث، می‌خواهند برنامه‌هایی را دانلود کنند که به آنها امکان می‌دهد از حریم‌خصوصی و بررسی‌های امنیتی اعمال شده توسط اپل عبور کنند. در مصاحبه جدید، مدیرعامل اپل پیشنهاد کرده است کاربرانی که می‌خواهند برنامه های جانبی را روی آیفون خود نصب کنند، باید سیستم عامل خود را به اندروید تغییر دهند.

پینشهاد مهاجرت به اندروید برای نصب برنامه های جانبی توسط اپل

آخرین گزارش منتشر شده توسط اپل به‌طور آشکار شرایط و تأثیرات منفی مرتبط با نصب برنامه های جانبی را اعلام می‌کند. این شرکت همچنین از بخش روابط عمومی برای پیشرفت بیشتر شرایط فعلی خود استفاده می‌کند. Erik Neuenschwander، مسئول حریم خصوصی کاربران اپل، در مصاحبه‌ای با Fast Company اظهار داشت که برنامه‌های جانبی در آیفون و آیپد به کاربران امکان می‌دهد اپلیکیشن‌ها را از کل وب و مکان‌های دیگر به غیر از App Store نصب کنند. این امر کاربران را “فریب” داده و به سمت “گذرگاه‌های تاریک” سوق می‌دهد.

اپل پیش از تغییر در سیاست حریم خصوصی، به دنبال توسعه تجارت تبلیغاتی خود می باشد

این مدیر اجرایی به صراحت بیان می‌کند که iOS برای کاربرانی که مایل به نصب برنامه‌ها هستند، بستر مناسبی نیست و پیشنهاد می‌کند که آنها به اندروید روی آورند.

وی بیان می‌کند:

“نصب برنامه‌های جانبی در این مورد در واقع از بین بردن انتخاب است. کاربرانی که می‌خواهند بدون هیچ‌گونه بررسی، دسترسی مستقیم به برنامه‌ها داشته باشند، امروز در سیستم عامل‌های دیگر جانبداری می‌شوند. پلتفرم iOS همان جایی است که کاربران متوجه می‌شوند نمی‌توان آنها را به کوچه تاریک یا جاده فرعی سوق داد؛ جایی‌که در نهایت یک برنامه جانبی خواهید داشت، حتی اگر تمایلی نیز به آن نداشته باشید.”

همه برنامه‌های موجود در فروشگاه اپل باید از دستورالعمل‌ها و قوانین شرکت و همچنین با روند بررسی امنیتی اپ استور مطابقت داشته باشند. برنامه‌ها می‌بایست قوانین تعیین شده توسط اپل را که برای جلوگیری از ضرر کاربران تصویب شده، تایید کنند. مدیر اجرایی اپل همچنین اظهار داشت که نصب برنامه‌های جانبی باعث آسیب پذیری کاربر در برابر ویروس‌ها و بدافزارها می‌شود.

نصب برنامه جانبی اپل

نصب برنامه جانبی اپل

Neuenschwander با اشاره به فرایندهای اپل در اپ استور می‌گوید: “امروز، ما از عملکرد خود دفاع می‌کنیم، ما سیاست‌های دفاعی خود را داریم، و در نهایت نیز هوشیاری کاربران با ماست.” وی ادعا می کند که نصب جانبی برنامه‌ها، این دفاع را نفی می‌کند.

“کاربران به‌صورت آگاهانه توجه دارند که برای امنیت بیشتر باید برنامه‌ها را از اپ استور بارگیری نمایند، خوب، مهاجمان این موضوع را می‌دانند، بنابراین آنها سعی می‌کنند که آن کاربر را متقاعد کنند که در حال نصب برنامه از اپ استور می‌باشد در حالی‌که چنین نیست. شما به‌طور جدی باید بسیار خلاقانه و با گستردگی زیاد فکر کنید که یک مهاجم سعی می‌کند بسیاری از کاربران را با چنین داده‌های غنی در دستگاه به‌دام بیندازد. بنابراین کاربران بدون در نظر گرفتن اینکه آیا قصد دارند به فروشگاه‌های دیگر بروند، مورد حمله قرار می‌گیرند.”

مدیر اپل همچنین تمایز بین iOS و macOS را انکار نکرد زیرا سیستم عامل دسکتاپ توانایی اجرای و بارگیری برنامه‌هایی غیر از فروشگاه App macOS را دارد. آیفون به هر مکانی که کاربر برود، با وی منتقل می‌شود و اطلاعات حساس مانند اطلاعات شخصی و همچنین مکان شما را با خود به همراه دارد. این موضوع در نهایت باعث می‌شود که کاربران در برابر برنامه‌هایی که از امنیت آنها اطمینان حاصل نشده، آسیب پذیر باشند. وی همچنین اظهار داشت که داده‌های آیفون در مقایسه با Mac، به‌صورت بالقوه آسیب پذیرتر است.

Neuenschwander یادآور می‌شود:

“این دستگاهی است که با خود حمل می‌کنید. بنابراین مکان شما را می‌داند. در نتیجه فرد مهاجم به‌صورت مجازی می‌تواند جزئیات الگوی زندگی شما را بدست آورد. آیفون دارای میکروفون است؛ و شما بیشتر در معرض میکروفون گوشی خود قرار دارید تا میکروفون موجود در مک. بنابراین نوع داده‌های حساس در آیفونتان جذابیت بیشتری برای یک کلاهبردار دارد.”

در آیفون، کاربران تمایل دارند هنگام نصب برنامه‌ها، تنظیمات مربوط به آن را نیز کندوکاو کنند. در Mac، کاربران به‌سادگی برنامه‌های مورد نیاز را بارگیری کرده و کار را به پایان می‌رسانند. اگر اپل تصمیم به اجازه نصب برنامه‌های جانبی در iOS بدهد، به‌طور بالقوه، آیفون و آیپدها به بسیاری از بدافزارها آلوده می‌شوند. وقتی صحبت از حریم خصوصی و امنیت کاربر می‌شود، اپل همیشه بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کند.

اپل: امنیت پایین مک ها، دلیل پشتیبانی نکردن iOS از اپلیکیشن های شخص ثالث می باشد

در نهایت نظر شما راجع به نصب برنامه های جانبی در سیستم عامل iOS اپل و خطرات امنیتی آن چیست؟ آیا جوابیه اپل را درست و منطقی می‌دانید یا آن را صرفا بهانه‌ای برای کسب سود بیشتر توسط انحصار فروشگاه برنامه‌ها قلمداد می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

یکی از دلایلی که اپل خیلی رو این مسله پافشاری‌ می‌کنه اینه ك خیلی از افراد سرشناس یا سلبریتی ها از آیفون استفاده میکنند و خب مسلمه با اینکار ممکنه راه خیلی از هکرها رو به ios باز کنه یا اطلاعات خیلی بیشتری از سیستم رو در اختیارشون بذاره
وگرنه خود اپل میدونه اینکار فقط خودشو کوچیک تر میکنه

تیم کوک = جواد خیابانی
😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی