حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قرارداد ال جی و اپل برای فروش آیفون در کره جنوبی با واکنش‌های جدی روبرو شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ال‌جی

ال جی خروج خود از بازار گوشی‌های هوشمند را در ماه آوریل اعلام کرد. دو ماه بعد، مشخص شد که این شرکت در حال مذاکره با اپل برای فروش آیفون در فروشگاه های LG Store در کره جنوبی می‌باشد، اما این قرارداد ال جی اکنون با واکنش‌های جدی روبرو شده است.

عادلانه نبودن قرارداد ال جی و اپل از زبان شرکت‌های محلی

Korea Herald گزارش می‌کند که انجمن توزیع‌کنندگان موبایل در کره جنوبی(سازمانی که نماینده توزیع‌کنندگان محلی تلفن‌های هوشمند می‌باشد)، از برنامه‌های ال جی برای فروش محصولات اپل مانند آیفون و آیپد در فروشگاه‌های اصلی خرده فروشی این شرکت انتقاد کرده است.

این انجمن نامه‌ای را تدارک دیده و نگرانی‌های خود را به کمیسیون کره برای مشارکت این دو شرکت ابراز داشته است و از آن خواسته تا در این زمینه مداخله کنند. در این نامه، به توافق‌نامه 2018 اشاره شده است که در آن ال جی و سامسونگ متعهد شده‌اند که برای پیشرفت مشترک، با شرکت‌های محلی تلاش کنند.

به نظر می‌رسد مسئله اصلی، رقابت جدید و سختی است که بازیکنان محلی با فروش دستگاه‌های اپل در فروشگاه‌های LG مواجه خواهند شد. آیفون در حال حاضر حدود 25 درصد از سهم عرضه تلفن‌های هوشمند کره را به خود اختصاص داده است که انتظار می‌رود پس از خروج ال جی، این میزان افزایش یابد.

قرارداد ال جی و اپل برای فروش آیفون

قرارداد ال جی و اپل برای فروش آیفون

اگر ال جی فروش آیفون و آیپد را در داخل فروشگاه‌های خرده فروشی خود آغاز کند، شرکت‌های کوچکتر کره‌ای می‌توانند بخش عمده‌ای از سهم فروش خود را از دست بدهند، در نتیجه رقابت با شرکت‌های بزرگتر برای آنان دشوار خواهد شد.

تمرکز کمیسیون، ایجاد یک فضای منصفانه و شفاف برای مشاغل است. در بیانیه‌ای، این کمیسیون اعلام می‌کند: “هر دو طرف مذاکره باید هماهنگ شده و توافق جدیدی را در مورد این موضوع انجام دهند.”

تنها زمان مشخص خواهد کرد که نتیجه این امر برای ال جی و اپل چه خواهد بود. اما قرارداد خرده فروشی بین این دو هنوز نهایی نشده، بنابراین ممکن است نهایتا به سرانجام نرسد و با عدم تصویب قرارداد، فروشگاه‌های LG نیز بدون محصولات جدید، خالی از هرگونه خریدار می‌شوند.

توقف تولید موبایل ال جی از امروز و تغییر کاربری خط تولید به تولید لوازم خانگی

نظر شما راجع به حساسیت شرکت‌های محلی در قرارداد ال جی و اپل برای فروش محصولات کمپانی آمریکایی در فروشگاه‌های خرده فروشی کره‌ای چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی