حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از هر چهار گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰ یکی به صورت آنلاین فروخته شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون

در سال ۲۰۲۰ میزان فروش آنلاین گوشی های هوشمند، در دنیا حدود ۲۶ درصد افزایش داشته است و طبق آمار و ارقام  از هر چهار تلفن هوشمند فروخته شده یک عدد از طریق روش های آنلاین به فروش رفته است.

میزان فروش آنلاین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۰ به طور قابل توجهی افزایش داشته

طبق گزارش Counterpoint Research، همه گیری ویروس کرونا نقش مهمی در افزایش میزان فروش آنلاین تلفن های هوشمند در چندین کشور دنیا داشته. یکی از این کشور ها هند است که بالاترین سهم فروش آنلاین را با ۴۵ درصد به خود اختصاص داده، بعد از آن انگلیس با ۳۹ درصد و سپس چین با ۳۴ درصد قرار دارد. این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که سهم فروش آنلاین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته اش ۶ درصد افزایش داشته است.

میزان فروش گوشی های هوشمند در نیمه اول امسال، از ۶۵٠ میلیون دستگاه می‌گذرد

این روند فقط محدود به کشور های ذکر شده نیست و در مناطق دیگر نیز مانند ایالات متحده و اروپا این روند افزایشی خرید و فروش آنلاین گوشی های هوشمند دیده شده. حتی بازار های نوظهوری مانند آمریکای لاتین نیز شامل این روند شده اند. قابل توجه است که ایالات متحده و هند بالاترین سهم را در نیمه دوم سال گذشته به ثبت رسانده اند.

در حالی که بازار با رشد چشمگیری در فروش آنلاین روبرو بوده اما انتظار می رود که این روند برای مدتی کند شود. همچنین میزان فروش آنلاین در سال ۲۰۲۱ کمی کمتر از سال قبل است.

آیا این روند افزایشی فروش آنلاین تلفن همراه ادامه خواهد داشت؟

تحلیل گر بازار، سوژئونگ لیم اظهار داشت كه «پس از رشد سریعی که در سال ۲۰۲۰ شاهدش بودیم، انتظار می‌رود با شروع واکسنسیون در ۲۰۲۱ و بازگشت کشور ها به شرایط عادی، میزان فروش آنلاین گوشی های تلفن همراه کاهش داشته باشد. با این حال، انتظار می رود این رشد از سال ۲۰۲۲ به بعد هر ساله با رشد بازارهای نوظهور و عادت بیشتر افراد میانسال به استفاده از دستگاه های IT و اینترنت، با رشد همراه باشد.

اما در مورد هند که در حال حاضر بالاترین میزان فروش آنلاین نسبت به سایرین را دارد، ممکن است بعد از سال ۲۰۲۲ به دلیل توسعه زیرساخت های آفلاین مانند فروشگاه های مولتی برند و خرده فروشی هایی در مقیاس بزرگ، تا حدی کاهش داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی