حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارتن سازی باکیفیت با دستگاه‌های باکیفیت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

وقتی وسیله‌ای از بازار خرید می‌شود، قطعاً مغازه‌دار آن را در کارتن بسته‌بندی شده مخصوص همان وسیله قرار داده و تحویل مشتری می‌دهد. اما شاید هیچ‌وقت از خودمون نپرسیده باشیم که این کارتن کجا و چگونه تولید شده و پس از رسیدن به منزل و برداشتن وسیله خریداری شده، بعضاً کارتن دور انداخته می‌شود.

هر وسیله‌ای برای حفظ و نگهداری و در امان ماندن از انواع شکستگی‌ها و … نیاز به بسته‌بندی داشته تا در مسیر از تولید در کارخانه و رسیدن محصول به دست مصرف کننده سالم بماند. به‌ همین جهت در کارخانه‌های کارتن سازی انواع کارتن را متناسب با اندازه و میزان اثرپذیری از هرگونه ضربه و شکستگی سفارش و تولید می‌کنند تا وسیله مورد دلخواه بصورت کاملاً سالم مورد استفاده قرار بگیرد. شکل‌پذیری محافظ وسایل در کارنجات کارتن ‌سازی به صورت انبوده سفارش داده شده و تحویل کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی می‌گردد تا اجناس تولیدی از هرگونه آسیبی در امان بمانند.

سفارش کارتن در کارخانجات تولیدی کارتن ‌سازی برابر با نوع سفارش و خواسته سفارش دهنده و در انواع و ابعاد مختلف نظیر کارتن ساده و کارتن لمینتی صورت می‌پذیرد. در این میان شرکت سپیدار کارتن با سابقه‌ای طولانی در زمینه تولید کارتن، تمامی فرآیند عرضه انواع کارتن و مخصوصاً تولید کارتن بسته‌ بندی را با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته انجام و در اختیار مشتری قرار می‌دهد و به این طریق سهمی در حفاظت از محصولات تولیدی سایر کارخانجات را داشته باشد که در ادامه ضمن معرفی این شرکت، انواع کارتن‌های تولیدی در آن را به اختصار تشریح خواهیم کرد.

ویژگی‌های مورد لحاظ در شرکت کارتن‌ سازی

آنچه برای یک شرکت کارتن ‌سازی مهم است و اهمیت دارد این است که تولید کارتن را با در نظر گرفتن چند گزینه و مؤلفه ساده و غیرقابل اغماض انجام داده تا محصولی که قرار است با آن بسته‌بندی و مورد محافظت قرار بگیرد در سلامت کامل بدست مصرف کننده برسد که این گزینه‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گروه سپیدار کارتن مجموعه‌ای است که تمامی فرآیندهای تولید کارتن را پس از دریافت سفارش کارتن توسط کارمندان خود انجام داده و برابر نیاز سفارش‌دهنده به خط تولید می‌رساند. این مجموعه کارتن‌ سازی، متناسب با کاربری کارتن سفارش داده شده و محصولی که قرار است در آن جای داده شود تمامی طراحی‌های لازم را توسط طراحان خلاق را برابر سفارش انجام و تنوع بکار رفته در طراحی‌های زیبا را بر روی کارتن اعمال نموده و طرح‌های اجرا شده را با استفاده از دستگاه‌های باکیفیت، هم بصورت لمینتی و هم بصورت فلکسویی بر روی کارتن بمورد اجرا می‌گذارد.

کارتن لمینتی همانطوری که اسم آن پیداست کارتنی است که موارد مورد نظر سفارش دهنده ابتدا بر روی کاغذ افست و پیاده‌سازی شده و در فرآیند کارتن ‌سازی بر روی کارتن چسبانده می‌شود. تمامی این پوشش‌ها شامل ورن، حرارتی، سلفون مات و واترییس و مخملی، یووی سیلک و موضعی برابر سفارشات، توسط گروه طراحی سپیدار کارتن پس از طراحی، وقتی که قرار است بر روی کاغذ افست شود برابر سلیقه مشتری می‌تواند بصورت‌های مختلف مانند طلاکوبی شده، پوشش سلفون‌دار مات یا برق، برجسته‌نمودن یا اعمال یو وی موضعی در آمده و سپس توسط دستگاه‌های باکیفیت به مرحله تولید می‌رسد. این کیفیت و کارکرد بالای دستگاه‌های کارتن ‌سازی سپیدار کارتن کمک می‌نماید تا در اعمال چاپ فلکسویی که طراحی صورت گرفته بصورت مستقیم بر روی کارتن چاپ می‌شود از پخش و پراکندگی احتمالی جوهر جلوگیری نماید و دقت این دستگاه‌ها به اندازه‌ای است که فونت‌های ریز طراحی و نوشتار را نیز بصورت تمیز و باکیفیت و بدون مشکل و بصورت کاملاً خوانا در زمان چاپ اعمال می‌نماید.

نوع ورق و تعداد لایه‌های مقوایی بکار رفته در فرآیند کارتن ‌سازی بر حسب نوع نیاز و محصول سفارش دهنده متفاوت است زیرا جنس ورق‌ها هستند که بخش اعظمی از کیفیت و استقامت کارتن را تشکیل می‌دهند. تعداد لایه‌های بکار رفته در کارتن که در اصطلاح فلوت نیز نامیده می‌شود در میزان کیفیت، ضخامت و استقامت و دوام آن تأثیرگذاری زیادی دارد و هر چقدر وزن و کیفیت و ارزش محصولی که قرار است در آن جای داده شود بیشتر باشد طبعاً کیفیت، تعداد و جنس ورق‌های آن نیز باید بالا و بیشتر باشد تا محصول از هرگونه آسیب‌های احتمالی در حین جابجایی‌ها در امان بماند.

تولید کارتن بسته‌ بندی در ابعاد و انواع مختلف بصورت کارتن‌های 2 لایه، 3 لایه، 5 لایه و 7 لایه در مجموعه کارتن ‌سازی سپیدار کارتن بصورت کاملاً تمام اتوماتیک و با دستگاه‌های باکیفیت انجام و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. مشاوره‌های لازم توسط کارشناسان این مجموعه پیرامون نوع طراحی متناسب با محصول مورد استفاده که هم از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و هم از جنبه تبلیغی و جذب مشتری مؤثر باشد و همچنین توجه به صادراتی یا غیرصادراتی بودن آن محصول ارائه شده تا کارتنی با کیفیت و استحکام بالا تولید شود. شایان ذکر است کارتن‌هایی که قرار است به‌عنوان پوشش محصول صادراتی مورد استفاده قرار گیرند به‌علت جابجایی زیاد و ماندگاری بالا در سردخانه‌ها و یا یخچال کانتینرها، می‌بایست بگونه‌ای ساخته شوند که شکل و فرم اصلی و اولیه آن حفظ شده و مواد ضد آبی در آن بکار برده شود.

ذکر این نکته نیز در کارتن ‌سازی می‌تواند اهمیت داشته باشد که در حین سفارش بهتر است جنس کارتن یا کارتن پلاست برای محصول تفکیک شود. معمولاً کارتن پلاست‌ها بخاطر برخی ویژگی‌هایی که در مواد اولیه دارند محدودیت چاپ داشته و در برخی موارد نیز محدودیت صادراتی دارند اما مقاومت بالایی نسبت به کارتن بسته‌بندی دارد که در مقابل، اعمال هرگونه طراحی‌های مختلف با تنوع زیاد بر روی کارتن بسته‌بندی هیچگونه محدودیتی نداشته و این کارتن‌ها محدودیت صادراتی نیز ندارد.

اما هزینه‌هایی که در کارتن ‌سازی لحاظ می‌شود شامل قالب، کلیشه، فیلم و زینک می‌باشد که هر کدام کاربرد خاصی دارند. قالب برای برش جعبه و همچنین نوع چینش طرح اعمال شده کاربرد دارد. از کلیشه برای چاپ فلکسو و از زینک برای چاپ افست استفاده می‌نمایند که به نسبت نوع چاپ و اندازه طرح و کارتن بسته‌بندی متفاوت بوده و قیمت‌های مختلفی را در بر میگیرند. بعضاً سفارش‌هایی وجود دارد که غالباً ابعاد و اندازه بکار رفته مصرف عمومی داشته و قالب آن بخاطر تولید انبوده و سفارش بالا در شرکت‌ها موجود می‌باشد که در این صورت در پرداخت هزینه صرفه‌جویی خواهد شد ولی اگر بنا به سلیقه، کارتن جدیدی تولید شود باید قالب جدید برای آن تعریف و تهیه گردد.

مجموعه کارتن ‌سازی سپیدار کارتن شرکتی است که محصولات خود را انواع مختلف شامل کارتن ساده، پاکت‌های پستی در ابعاد A3، A4 و A5، جعبه‌های فانتزی شکلات و شیرینی، کارتن‌های پستی در ابعاد مختلف، کارتن‌های دایکات و … تولید و آماده عرضه می‌نماید. توجه به نوع طراحی که قرار است بر روی کارتن چاپ شود تا هم معرف اصلی برند شرکت مصرف کننده به شمار رفته و هم جذابیت بکار رفته باعث جذب مشتری گردد اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد که طراحان خوش‌ذوق سپیدار کارتن، متناسب با علم روز و نیاز مشتری و جامعه، در تولید کارتن مورد نظر قرار می‌دهند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات