حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت Windows 11 SE را به عنوان نسخه سبک تر ویندوز ۱۱ معرفی خواهد کرد؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11، شایعات، مایکروسافت

پس از این که لینک دانلود ویندوز ۱۱ لو رفت، اخبار پیرامون مراسم ۳ تیر ۱۴۰۰ مایکروسافت منتشر شد. به نظر می رسد که در کنار ویندوز ۱۱ باید شاهد یک نام عجیب هم باشیم. گفته می شود که مایکروسافت Windows 11 SE را به عنوان نسخه سبک تر ویندوز ۱۱ معرفی خواهد کرد.

مایکروسافت Windows 11 SE

مایکروسافت Windows 11 SE

مایکروسافت Windows 11 SE

مایکروسافت تلاش بسیاری کرده است تا یک سیستم عامل سبک تر بسازد و بتواند به طور بالقوه با ChromeOS رقابت کند. آخرین تلاش این شرکت را می توان Windows 10s دانست. Windows 10 S تنها امکان اجرای اپلیکیشن‌های موجود در ویندوز استور را داشت. با وجود این کاربر می‌تواند گزینه استفاده از نسخه کامل ویندوز ۱۰ پرو را هم در قالب به‌روزرسانی، داشته باشد. البته که ویندوز RT را هم به یاد دارید که با سرفیس RT ارایه می شد.

همانطور که قبلا گزارش شد، ویندوز ۱۱ چندین عنصر طراحی را از ویندوز 10X وام گرفته است. ویندوز ۱۰ ایکس قرار بود نوع دیگری از ویندوز باشد که در ابتدا منحصراً برای دستگاههای تاشو و دارای دو صفحه نمایش طراحی شده بود. با این حال، توسعه ویندوز 10X متوقف شد.

داستان Windows 11 SE چیست؟

در حالی که ما در مورد نسل بعدی ویندوز چیزهای زیادی را دیدیم و شنیدیم، برخی از کاربران همچنین یک نسخه “SE” از ویندوز 11 را مشاهده کرده اند. اسکرین شاتی از Windows 11 SE Dev Build 21996.1 منتشر شده است. منبع این اسکرین شات می گوید این “نسخه” (یا شاید یک حالت) سیستم عامل شاید برای “محدود کردن تنظیمات خاص” باشد و برای کار کردن به یک حساب آنلاین نیاز دارد.

روند توسعه هنوز در حال انجام است، به این معنی که در این مرحله هیچ چیز قطعی نیست. به عنوان مثال منبع این خبر عنوان کرده است که به نظر می رسد فروشگاه مایکروسافت به طور پیش فرض در ویندوز 11 SE مسدود شده است. این عجیب است زیرا مایکروسافت معمولاً فقط اجازه می دهد برنامه های موجود Store خودش بر روی این سیستم عامل های سبک تر اجرا شوند.

نام ویندوز ۱۱ در دعوتنامه مراسم ۳ تیر ۱۴۰۰ مایکروسافت دیده می شود

از طرف دیگر، برنامه های win32 روی ویندوز ۱۱ نسخه SE کار می کنند. XDA همچنین متوجه شده است که برخی از تنظیمات موجود در نسخه SE ویندوز ۱۱ حذف شده است. این ویژگی ها شامل تنظیمات تلفن و جستجو است.

هنوز دقیقا مشخص نیست که مایکروسافت Windows 11 SE چیست اما باید منتظر ماند و دید. نظر شما چیست؟ شما چه حدسی می زنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)